2019-08-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Trots att LW högst troligt blev utsatt för detta ohyggliga våld som du beskriver gissar jag att hon inte tillfogade GM någon nämnvärd skada. Hur tänker du kring just detta?

God kväll @Cloudedcrystalbeam /

Det är på intet sätt högst troligt, att den då 45-åriga trebarns-modern, vilken's namn var : Lena Wesström blev utsatt för ett brutalt och hänsynslöst våld av en sadistisk mänsklig varelse under den då sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 bakom bullerplanket inom Nya Hjärsta i Örebro Län. Till observandum, det är däremot och enligt ovan sagt, fullständigt konstaterat av RättsMedicinalverket, att mycket grovt våld hade brukats av gärningspersonen, vilket då hade inriktats mot Hjärsta-kvinnan's sårbara kroppsytor, med uppsåt, att då döda sitt offer.

Till nytt observandum, Hjärta-kvinnan's avlidna kropp transporterades från den dåvarande mordplatsen å` Lördagen den 19 Maj år 2018 till så kallad lik-förvaring, detta ägde då rum klockan 🕦22:45 kvällstid. Måndagen den 21 Maj år 2018 transporterades sedan den avlidna kvinno-kroppen vidare från lik-förvarings-platsen och till RättsMedicinalverket för obduktion. Tisdagen den 22 Maj år 2018 hade sålunda RättsLäkare kunnat fastställa den då avlidna kvinnan's rätta identitet och, vilken typ av Módus Operándi som då brukats av gärningspersonen.

Mvh/ @JokerMannen.

Ps: Gärningspersonen använde ett sådant Módus Operándi [tillvägagångs-sätt] så att Hjärsta-kvinnan blev, och var, vid det då aktuella tillfället, totalt försvarslös mot Gärningspersonen's då fortsatta angrepp.
Citera
2019-08-01, 22:32
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God kväll @Cloudedcrystalbeam /

Det är på intet sätt högst troligt, att den då 45-åriga trebarns-modern, vilken's namn var : Lena Wesström blev utsatt för ett brutalt och hänsynslöst våld av en sadistisk mänsklig varelse under den då sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 bakom bullerplanket inom Nya Hjärsta i Örebro Län. Till observandum, det är däremot och enligt ovan sagt, fullständigt konstaterat av RättsMedicinalverket, att mycket grovt våld hade brukats av gärningspersonen, vilket då hade inriktats mot Hjärsta-kvinnan's sårbara kroppsytor, med uppsåt, att då döda sitt offer.

Till nytt observandum, Hjärta-kvinnan's avlidna kropp transporterades från den dåvarande mordplatsen å` Lördagen den 19 Maj år 2018 till så kallad lik-förvaring, detta ägde då rum klockan 🕦22:45 kvällstid. Måndagen den 21 Maj år 2018 transporterades sedan den avlidna kvinno-kroppen vidare från lik-förvarings-platsen och till RättsMedicinalverket för obduktion. Tisdagen den 22 Maj år 2018 hade sålunda RättsLäkare kunnat fastställa den då avlidna kvinnan's rätta identitet och, vilken typ av Módus Operándi som då brukats av gärningspersonen.

Mvh/ @JokerMannen.

Ps: Gärningspersonen använde ett sådant Módus Operándi [tillvägagångs-sätt] så att Hjärsta-kvinnan blev, och var, vid det då aktuella tillfället, totalt försvarslös mot Gärningspersonen's då fortsatta angrepp.

God kväll @JokerMannen. Tack för ditt utförliga svar. Då LW inte lyckades försvara sig mot och ej heller fly från GM unnar jag mig att gissa att GM i tidigt skede (på något sätt) berövade henne synen.
Citera
2019-08-01, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag kan vidimera att din information stämmer. Finns även med i något inlägg i denna tråd när hon eldar bröllopskortet.

God kväll @Honan6

När man offentligt eldar upp sitt eget bröllops-fotografi, så måste det ju helt enkelt sagt finnas en bakomliggande orsak till ifrågavarande's då mycket egendomliga beteende, ...... undra sa flundra ? hur många gånger kognitiv dissonans gjort sina intrång inom vederbörande's tankebanor innan elden tog över ? 👰 + 🙎 = 🔥

Faktumet kvarstår att orsaken fanns, ty utan den, hade aldrig bröllops-fotot gått upp i rök.

Det här är en fråga som jag tycker att man skall ställa sig i detta fallet enligt ovan skrivet.

Det som kommer ut ur huvudet's inre hjärna som tal med hjälp av ord och ➡ avsiktlig handling, måste ju i någon form någon gång ha stoppats in i det.

Till observandum, och enligt nyligen ovan skrivet, så skall denna frågan också ställas angående gärningspersonen som med avsiktlig handling bringade livet om den då 45-åriga trebarns-modern, detta genom att då brutalt och hänsynslöst med hjälp ut av ett tillhygge, tog gärningspersonen kvinnan's berättigade liv ifrån henne.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-01, 23:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Hängt med i tråden och i flera andra fall (både här och på andra håll) men har aldrig skrivit innan. Jag vet en del om fallet men kan tyvärr inte berätta hur.

På dina frågor kan jag svara:
LWs mobil har inte hittats.
De uppgifter som pressen gått ut med angående fynd av blodiga kläder stämmer inte.

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Kan du dela med dig av något mer utan att outa dig själv eller källan?

Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tyvärr inte i nuläget... Eventuellt då fler riktiga uppgifter blivit ”officiella”.
Det jag kan säga är att mordet verkar ha gått hänsynslöst till, men så är det väl med alla mord i och för sig.

Fortsätter min genomläsning av hela tråden från början, är nu inne på 11/6 -18.

LimeTime gör entré. Med tanke på dagens inlägg (alltså 1/8 -19) från den från sin låååånga semester återvändande JM, angående modus operandi, så tänkte jag att det var intressant att läsa vad LimeTime skriver.

Mitt fetade.
Citera
2019-08-01, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
God kväll @JokerMannen. Tack för ditt utförliga svar. Då LW inte lyckades försvara sig mot och ej heller fly från GM unnar jag mig att gissa att GM i tidigt skede (på något sätt) berövade henne synen.

God kväll igen @Cloudedcrystalbeam, och tack så mycket för ett vänligt bemötande.

Jag skall ge dig något att tänka över, och när du sedan anser dig ha funderat klart, så återtar vi den vidare diskussionen kring detta.

Tänk dig följande att jag är en 45-årig kvinna som på RättareVägen möter upp en person som jag tidigare hade bestämt träff med, detta sker då efter mörkrets inbrott, då de flesta människor har gått till ro och vila.

När jag därstädes står framför personen öga mot öga och samtalar, så dyker det plötsligt upp en annan person som tidigare varit gömd i vegetations-området. Denna personen springer då upp bakom min rygg samtidigt som jag står och talar med den personen jag därstädes tidigare hade bestämt träff med.

Personen som sprang upp bakom min rygg, tar snabbt tag i båda mina armar och böjer mina armar bakom min rygg, där dom sedan av personen hålles låsta. Den andra personen ger mig plötsligt ett kraftigt slag i ansiktet för att försöka skrämma mig till tystnad.

Båda personerna drar sedan tillsammans in mig bakom den mörka och nattliga ridån av ett bullerplank. Till observandum, när jag står som en osynlig skugga bakom bullerplanket, så håller den ena personen mina bägge armar låsta i ett grepp bakom min rygg, den andra personen använder sig av ett grovt tillhygge och slår sedan av all sin kraft på min vänstra knäskål, så småningom uppstår en bedövning i knäskålen av skadan som orsakats av det kraftiga slaget, därnäst slår gärningspersonen av all sin kraft på min högra knäskål, och tätt därefter har knäskålarna blivit utsatta för så grovt våld, att jag faller ner, liggandes helt försvarslös på markgrunden. Nu när gärningspersonen försäkrat sig om att han sålunda oskadlig-gjort mig, lämnar sedan medhjälparen platsen och försvinner där ifrån, därefter fortsätter den ensamma gärningspersonen med att plåga mig med sina fortsatta kraftfulla slag med hjälp av sitt tillhygge. Tillsist har skadorna blivit så allvarliga att inre blödningar har blivit ett faktum, vilket i sin tur resulterar till att jag så småningom avlider.

Tag dig nu en liten tankeställare enligt ovan skrivit och återkom sedan för vidare diskussion och frågor om detta.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2019-08-02 kl. 00:06.
Citera
2019-08-02, 08:15
Medlem
Citat:
God kväll igen @Cloudedcrystalbeam, och tack så mycket för ett vänligt bemötande.

Jag skall ge dig något att tänka över, och när du sedan anser dig ha funderat klart, så återtar vi den vidare diskussionen kring detta.

Tänk dig följande att jag är en 45-årig kvinna som på RättareVägen möter upp en person som jag tidigare hade bestämt träff med, detta sker då efter mörkrets inbrott, då de flesta människor har gått till ro och vila.

När jag därstädes står framför personen öga mot öga och samtalar, så dyker det plötsligt upp en annan person som tidigare varit gömd i vegetations-området. Denna personen springer då upp bakom min rygg samtidigt som jag står och talar med den personen jag därstädes tidigare hade bestämt träff med.

Personen som sprang upp bakom min rygg, tar snabbt tag i båda mina armar och böjer mina armar bakom min rygg, där dom sedan av personen hålles låsta. Den andra personen ger mig plötsligt ett kraftigt slag i ansiktet för att försöka skrämma mig till tystnad.

Båda personerna drar sedan tillsammans in mig bakom den mörka och nattliga ridån av ett bullerplank. Till observandum, när jag står som en osynlig skugga bakom bullerplanket, så håller den ena personen mina bägge armar låsta i ett grepp bakom min rygg, den andra personen använder sig av ett grovt tillhygge och slår sedan av all sin kraft på min vänstra knäskål, så småningom uppstår en bedövning i knäskålen av skadan som orsakats av det kraftiga slaget, därnäst slår gärningspersonen av all sin kraft på min högra knäskål, och tätt därefter har knäskålarna blivit utsatta för så grovt våld, att jag faller ner, liggandes helt försvarslös på markgrunden. Nu när gärningspersonen försäkrat sig om att han sålunda oskadlig-gjort mig, lämnar sedan medhjälparen platsen och försvinner där ifrån, därefter fortsätter den ensamma gärningspersonen med att plåga mig med sina fortsatta kraftfulla slag med hjälp av sitt tillhygge. Tillsist har skadorna blivit så allvarliga att inre blödningar har blivit ett faktum, vilket i sin tur resulterar till att jag så småningom avlider.

Tag dig nu en liten tankeställare enligt ovan skrivit och återkom sedan för vidare diskussion och frågor om detta.

Mvh/ @JokerMannen

Enligt utredningen handlar det om en ensam gärningsman. Vet du mer än polis och åklagare?
De här skadorna på knäskålarna bör finnas i obduktionsprotokollet och det blir ju inte samma skador som av sparkar med skor. Har du läst protokollet?
Senast redigerad av VigosRos 2019-08-02 kl. 08:25.
Citera
2019-08-02, 09:25
Medlem
@JokerMannen:
En sak som särskilt intresserar mig är frågan om varför det kom att dröja till okt(?) nov(?) innan kroppen kunde lämnas ut för begravning.
Har du nåt svar att lämna i den delen?
Mvh!
/C
Citera
2019-08-02, 09:31
Medlem
Citat:

Mvh/ @JokerMannen

Personen som sprang upp bakom LW:s rygg och låste hennes
armar, är det möjligtvis - enligt dig JokerMannen - en manlig
medhjälpare JG, eller en kvinnlig medhjälpare HD?
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-08-02 kl. 09:34.
Citera
2019-08-02, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Personen som sprang upp bakom LW:s rygg och låste hennes
armar,
är det möjligtvis - enligt dig JokerMannen - en manlig
medhjälpare JG, eller en kvinnlig medhjälpare HD?
Ursäkta "Ugglan", men vad håller du på med?!
Som du skriver i det jag fetat levererar du ett fullständigt overifierat påstående!

Du må hävda att du indirekt hänvisar till vad trådens egne lille skojare har postat, men det fritar väl inte dig från ansvar för hur du formulerar dig? Nytillkomna i tråden kan ju knappast veta hur de skall tolka det du skriver på annat sätt än att det är konstaterat att LW:s armar låsts av en mördarmedhjälpare?

OffT: Förväntar mig nu påhopp för att jag försöker tysta andra i tråden. Så är inte fallet, vilket givetvis trådens mer alerta både ser och inser.
Citera
2019-08-02, 12:40
Medlem
Citat:

Mvh/ @JokerMannen

Fy fasiken vad hemskt.

Hon ville ju inte träffa SD, enligt information i tråden, så då återstår det ju en el. två personer som måste ha överraskat henne med att vilja träffas.
Lurat henne att komma ut och sen bli överfallen på detta brutala sätt.
De som hörvittnet har hört kan ju vara paret D. Hörvittnet finns kanske på Rättarevägen.
Men, De tog kanske vägen förbi LW och sen delade på sig.

Mordvapnet/ tillhygget låg kanske redan på mordplatsen, bakom planket, klart att användas.
Då är det ju klart att det var planerat.

Fy vilken mardröm.
Har haft mina tankar på att man först attakerade hennes ben som varit skadade och sen ansiktet. Det måste vara någon som verkligen hatade henne om man slår någon till oigenkännlighet. Någon / några som burit på sitt hat länge.
Eller så fick paret D nog, eftersom de visste att att inresan till USA skulle bli grusad. Paret som hade planerat resan länge och skulle bli stoppade pga de tidigare anmälningarna mot SD.

Det var kanske droppen!

Välkommen tillbaka @ JokerMannen. Du är efterlängtad 😊
Senast redigerad av Medimera 2019-08-02 kl. 12:54.
Citera
2019-08-02, 12:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Ps: Gärningspersonen använde ett sådant Módus Operándi [tillvägagångs-sätt] så att Hjärsta-kvinnan blev, och var, vid det då aktuella tillfället, totalt försvarslös mot Gärningspersonen's då fortsatta angrepp.
En dryg vecka dessförinnan har gm kunnat ta del av LW:s glädje över att hennes ben trots tid. vurpa med åtföljande skador (fyra benfrakturer, trasigt knä, skadade korsband och ledband) tack vare ihärdig träning blivit allt bättre:
https://coord.info/GLVRWYPX
Han har också kunnat läsa att hon dock fortfarande hade problem med ett ben/en fot:
https://www.geocaching.com/geocache/GC7GWPB_ekorren?guid=377896e0-b0a4-41ca-814b-68777140504f

En svag punkt var underkroppen och gm kan förväntas först ha slagit undan hennes ben så att hon hamnade på marken. Ej heller kan hon ha varit så snabb på att springa; hon skulle lätt bli upphunnen.

Kanske skulle LW som hastigast titta på en ny cache som gm lagt ut och ville ha hennes synpunkter på; en liten gömma till sonens födelsedag? - Sedan skulle hon ju hem och slå in paket samt lägga sista handen vid sin förestående Norgeresa.

Gm kunde på intet vis tolerera eller förhålla sig till LW:s livsglädje; han vägrade också acceptera att hon förbehöll sig rätten att fatta egna beslut. - Gm ville gärna "trycka till" henne; känna att han hade övertaget; att han var bättre än henne (såväl psykiskt som fysiskt). - Hade han lyckats åka Vasaloppet två gånger - och i så fall: hur lång tid tog det?

Mordet företer likheter med ett hatbrott.

LW:s örhängen (el. ett par snarlika) före tid. misshandel:
https://www.instagram.com/p/vsYwaYx5If/
...efter:
https://bildix.mmcloud.se/bildix/api/images/11539f18fbf68f9b2c50120dd05cb4e8dac910c8.jpg?fit=c rop&w=1200
(Skadorna på kropp/ägodelar ska f.ö. uppta åtta sidor i förundersökningen.)
Citera
2019-08-02, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Fy fasiken vad hemskt.

Hon ville ju inte träffa SD, enligt information i tråden, så då återstår det ju en el. två personer som måste ha överraskat henne med att vilja träffas.
Lurat henne att komma ut och sen bli överfallen på detta brutala sätt.
De som hörvittnet har hört kan ju vara paret D. Hörvittnet finns kanske på Rättarevägen.
Men, De tog kanske vägen förbi LW och sen delade på sig.

Mordvapnet/ tillhygget låg kanske redan på mordplatsen, bakom planket, klart att användas.
Då är det ju klart att det var planerat.

Fy vilken mardröm.
Har haft mina tankar på att man först attakerade hennes ben som varit skadade och sen ansiktet. Det måste vara någon som verkligen hatade henne om man slår någon till oigenkännlighet. Någon som burit på sitt hat länge. Då finns det bara en person som passar in enligt mig, som blivit sviken en lång tid.

Välkommen tillbaka @ JokerMannen. Du är efterlängtad 😊
Gissar att trådens egne lille skojare skrattar högt åt de närmast hysteriska reaktioner som denn*s inlägg genererar.

Ang det jag fetat:
LW:s ben må ha varit skadade tidigare, men de var ju inte i sämre skick än att de höll för både joggingturer och burkletande i oländig terräng, men du vill gärna fantisera fram dina scenarier, är det inte så?
Du skriver att efter benen, så "attakerade" man LW:s ansikte. Det är ännu ett fantasipåstående från din sida. Även om det förekommit inlägg om att ansiktet företedde märkliga skador, så är det på intet vis verifierat. Bara s k trådsanningar alltsammans, inkl allt dumt prat om syra- och alkaliangrepp riktade mot ansiktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in