2019-08-04, 05:32
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Du har uppenbarligen missat att det finns en egen tråd om dom där du kan läsa om deras tidigare och i det ena fallet, redan fortsatta kriminalitet:
(FB) Afghanerna som ofredade ASAP Rocky - Mustafa Jafaris brott & islamistsympatisör?

Dessutom polisanmäldes den ena eller båda på grund utav den aktuella händelsen även om det ärendet lades ned snabbare än blixten med motiveringen att det var självförsvar att fortsätta att följa efter, hota och attackera livvakten efter att denna flyttat på killen med hörlurarna. När man känner att man blivit kränkt och vill prata om hörlurar så kan man göra vad man vill, hur länge man vill, inom ramen för självförsvar tydligen.

Att det skulle finnas någon begränsning att inte prata om kriminiella kändisar bara för att vissa brottsmisstankar blivit nedlagda eller för att någon av dom har polisanmält någon annan tvivlar jag på. I så fall skulle ju t ex hela denna tråden behöva raderas vid en en friande dom.

Förstår vad du menar. Den tråden existerar i sammanhanget och ljuset av ASAP Rocky case. Men när detta är över alltså caset så finns kanske inte heller längre något skäl att hålla den tråden öppen eller liknande trådar som namnger afghanerna. Var det jag ville säga. Jag tror även att det är flashbacks regler. Men som sagt om målsägande medverkar i snyftreportage i TV4-soffan eller Aftonbladet efter avslutat case så ja då kan du fortsätta skriva om dem afghanerna.
Och nej inga trådar iaf inte denna i "kändisskvaller" kommer raderas om de trådarna hade relevans i sammanhanget vi bevittnat senaste veckan.
Citera
2019-08-04, 05:48
Medlem
Sassafras21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasilevo
Aktbilaga 99,98 & 97 Stämningsansökan & förundersökningsprotokoll
https://docdro.id/FXq0y4n
https://docdro.id/z0hv0yQ
https://docdro.id/OwIo3xB

Den sista länken till FUP fungerar inte.
Citera
2019-08-04, 06:44
Avstängd
Citat:
Trots en misstänkt misshandel och inställda konserter kan en månad i svenskt häkte hjälpa Asap Rockys karriär. Det tror skivbolagskvinnan Harriet Ramato.

https://www.svd.se/positiv-inverkan-pa-hans-karriar
Citera
2019-08-04, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Inställd enligt arrangörerna :

Le spectacle du rappeur A$AP Rocky au Beachclub est officiellement annulé

https://hollywoodpq.com/le-spectacle-du-rappeur-aap-rocky-au-beachclub-est-officiellement-annule/

Längst ner i artikeln ett PM som förklarar anledningen och hur folk som har köpt biljetten ska få tillbaka pengarna...

Okej, tack.
Citera
2019-08-04, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Vad Alhem, TV4 eller liknande "kändis" tyckare tror ska du inte sätta tilltro till vad gäller ASAP. Skulle förvåna mig om ASAP över huvud taget döms till något annat än att bli frikänd.

Du lär bli förvånad. Alhem är en gammal åklagare, inte en noll-koll-kändistyckare. Som jurist uttrycker han sig alltid försiktigt men att han har koll på vad som är misshandel och hur prislistan för olika grader av misshandel ser ut så om jag ska lägga en spänn på vem som kommer närmast vad gäller dom och straffmätning så satsar jag på Alhem.

http://www.svenerikalhem.se/?c=startsida
Citera
2019-08-04, 07:31
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Vad Alhem, TV4 eller liknande "kändis" tyckare tror ska du inte sätta tilltro till vad gäller ASAP. Skulle förvåna mig om ASAP över huvud taget döms till något annat än att bli frikänd.

De kommer att dömas, frågan är mer vad straffen blir och om det finns någon chans att de kommer att avtjäna dem om det är längre fängelsestraff än tiden i häkte. I det senare fallet uppstår säkert nya pajasuttalanden från Trump som säkert kommer att argumentera för att domarna är felaktiga, att de ska få slippa avtjäna straffen etc.

Det är väl ändå rätt uppenbart att det handlar om misshandel, om man filtrerar bort hatargumenten kring brottsoffrens ursprung, vilket inte har någon relevans alls för rättsfallet. Inte heller har deras tidigare brottslighet, eller ASAP:s dito, någon relevans för domen.
Senast redigerad av Anonymare 2019-08-04 kl. 07:35.
Citera
2019-08-04, 09:01
Medlem
Vasilevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sassafras21
Den sista länken till FUP fungerar inte.

Det stämmer bra. Någon tog sig omaket att kontakta docdroid för att få den filen raderad. Då jag har en massa andra domar delade från det kontot så vill jag inte riskera någonting genom att ladda upp filen igen. Hav förtröstan dock, den finns delad av andra personer och du kan hitta en kopia via startinlägget för denna tråd.
Citera
2019-08-04, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
De kommer att dömas, frågan är mer vad straffen blir och om det finns någon chans att de kommer att avtjäna dem om det är längre fängelsestraff än tiden i häkte. I det senare fallet uppstår säkert nya pajasuttalanden från Trump som säkert kommer att argumentera för att domarna är felaktiga, att de ska få slippa avtjäna straffen etc.

Det är väl ändå rätt uppenbart att det handlar om misshandel, om man filtrerar bort hatargumenten kring brottsoffrens ursprung, vilket inte har någon relevans alls för rättsfallet. Inte heller har deras tidigare brottslighet, eller ASAP:s dito, någon relevans för domen.

Det är inte alls uppenbart, men det har blivit en mediasanning att ingen annan utgång är möjlig utan någon form av fällande dom.

Då allt startade med grova provokationer och förföljelse av sällskapet, slag mot livvakten som måste skydda sitt objekt, har de en nödvärnsrätt även enligt svensk lag.

Frågan är ju om rätten finner agerat övervåld eller ej. De gick därifrån rätt snabbt när gubben låg på marken och drog inte ut på det särskilt länge.

Trumps twittrande är mer framgångsrikt än vad svenska nollor har att begripa.

Men. Det gäller ju att rädda ansiktet för svenska rättsapparaten så nog tror jag också på fällande i någon mild form. Tyvärr, må jag säga.
Citera
2019-08-04, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare

Testa att inte titta på ras i allt.
Det är en person som provocerande fram händelsen samt att det inte finns mycket utomstående bevisning alls som stödjer hans version. Alltså: Helt oskyldigt påhoppad med 4 personer med glasflaskor som försökte skära honom ansiktet, benen och armarna.

Har du någonsin sett skador med en glasflaska? Det är hemskt.

Men den här personen är då ninja som lyckas värja sig mot 4 som försöker hugga honom medans hans har ansiktet neråt.

Hade han varit mer saklig i sin anmälan så hade det nog faktiskt gott bättre. (Alltså det som syns på film) Klart domstolen bedömmer trovärdigheten.

Som Carla sade: "om han ljuger om vad vi ser på filmerna, vad ljuger han om som vi inte ser"
Citera
2019-08-04, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Jag kan bara spekulera om att de var efterhängsna och blev tillsagda att hålla sig undan. Sedan fortsatte de att hänga efter tills livvakten föste iväg dem. Enligt Afghanens egna ord i tingsrätten så blev han kränkt av att livvakten lyfte upp honom i luften. Om hörlurarna gick sönder av detta kan jag inte svara på, men Afghanen gjorde inte saken bättre av att bli aggressiv och ta strid för sin sak genom att utöva fysiskt våld mot livvakten.

Vakten lyfte bort honom först efter att han bett honom gå iväg ett flertal gånger och försökt gå iväg med honom men han fortsatte komma tillbaka.

Hörlurarna gick sönder när afghanen först slog vakten en gång med knytnäven mot ansiktet, sen slog han med hörlurarna mot honom två gånger så att de gick sönder, bitar for runt på gatan och hörlurarna skar upp sår på vaktens hand. Rockygänget försökte sedan bara gå ifrån dem och få dem att sluta följa efter dem.

Sedan när de var på bakgatan var det afghanen som igen först gick till attack mot vakten. De var tvungna att freda sig. Möjligen kommer de att bli dömda till villkorligt eller 2 mån fängelse. Nödvärnsrätten och det faktum att det var mä som provocerade fram bråket och förföljde dem kommer att tas i beaktande.

Dessutom är trovärdigheten hos 19åringen och hans kompis extremt låg. De har ljugit om allt i förhören, stort och smått. Alltifrån att kompisen tillfrågades om han höll en pappersmugg i handen vilket han nekade till, fast han hade varit på max för att hämta vatten och det syns tydligt i filmerna att han håller i en pappersmugg från max.
Senast redigerad av Queenjani 2019-08-04 kl. 10:40.
Citera
2019-08-04, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Det är inte alls uppenbart, men det har blivit en mediasanning att ingen annan utgång är möjlig utan någon form av fällande dom.

Då allt startade med grova provokationer och förföljelse av sällskapet, slag mot livvakten som måste skydda sitt objekt, har de en nödvärnsrätt även enligt svensk lag.

Frågan är ju om rätten finner agerat övervåld eller ej. De gick därifrån rätt snabbt när gubben låg på marken och drog inte ut på det särskilt länge.

Trumps twittrande är mer framgångsrikt än vad svenska nollor har att begripa.

Men. Det gäller ju att rädda ansiktet för svenska rättsapparaten så nog tror jag också på fällande i någon mild form. Tyvärr, må jag säga.

Undrar om Löfvén ska twittra att Trump borde fokusera på sina egna riktiga problem i sitt land innan han tjollrar om Sverige.

Trumps momentum försvann de senaste timmarna. Går inte för honom att fokusera på ASAP Rocky nu. Och han hade två veckor kvar till domen att återkomma till vad invandrare förstör land de invandrar i. Det blev genast mycket svårare.

Men Rocky är hemma nu och för hans del är nog det hela avklarat. Oavsett vad domen blir så kommer han inte till Sverige något mer.
Citera
2019-08-04, 10:08
Medlem
Efter förra veckan med 2 hela dagar i rätten samt en mindre del av en dag kan det
kanske vara läge att sammanfatta lite egna iakttagelser ...

Dom som sagt var 14/12 14.00. Men beslutet om häktningen kunde, om jag hörde
rätt, visst överklagas inom längre tid än så, alltså 2-3 veckor. Kommer nog inte
att hända ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in