Citat:
Ursprungligen postat av
Djupfrys
Manligt och kvinnligt går inte att värdera, än mindre nedvärdera. Men jag om förstå att män blir förbannade när de i högsta politiska instanser och statsmedia blir omnämnda som ett samhällsproblem. Så de kommer hit in på forumet, skriver av sig på mer eller mindre smidigt vis och det kanske kan uppfattas som misogynt, speciellt av feminister.
Så är det igång.
Men till Ts, det går att vända på din stek också. Nedvärderas mäns egenskaper?
Hur ofta ser du inte att män som grupp kritiseras bara för att de är män?
Och det går att leta och nagelfara omvärlden efter konflikter som inte finns. De flesta män sätter kanske kvinnor på piedestal istället för att nedvärdera dem, och de flesta kvinnor avgudar oss män för att vi på manligt vis tycks lösa problem bara sådär.
Men vill man plocka saker ur sitt sammanhang som jag gjorde med ditt citat kan man naturligtvis ge en annan bild.
Absolut, det är så sant så (det sista stycket).
Jag vet inte riktigt om jag läser så mycket eller hör så mycket om att män i allmänhet skulle vara skit eller ett samhällsproblem, utöver några högljudda feminister som skriver debattinlägg i tidningar.
Vad som kan påverka omedvetet ibland tror jag, är alla dessa rapporter om olika brott som begås och olika typer av incidenter. Jag får ibland själv påminna mig när jag läser tidningen eller lyssnar på nyheterna om att det är ytterst få män som begår brott.
"Man våldtog kvinna"
"Två män rånade en pensionär"
"Tre män misstänkta för misshandel"
"Man misstänks ha dödat sin fru"
"Skjutning på köpcentrum, en eller flera gärningsmän"
Alltså, det är nästan alltid män! Jag tror att ni kan föreställa er hur detta framstår ur kvinnans perspektiv ibland, en sån där dag när man är på dåligt humör, bråkat med pojkvän eller träffat ännu en skithög som man lurat sig själv till att dejta.
Män ställer till jävligt mycket problem i samhället helt enkelt, även om det nu är mest invandrade män som begår våldsbrott i Sverige, så NÄR det sker saker och ting, så är det alltid en eller flera män inblandade. Det är väldigt tröttsamt, det är faktiskt nästan så att jag reagerar positivt när det nångång står att det är en kvinna som begått ett brott. Varför vet jag inte, spelar egentligen ingen roll.
Men, även om man i svaga stunder kan tänka detta om män som grupp, så räknar jag per automatik inte in de män jag känner, för när jag träffar dem så ser jag dem inte som "de där männen", utan då är de bara individer. Bra personer. Jag gör inte så stor skillnad på män och kvinnor i vardagliga livet, även om det kan förefalla så här på forumet.
För att knyta ihop säcken, jo jag förstår att det känns för jävla jävligt för män att bli utpekade som ett problem när det endast är några få procent som är ett problem för samhället. De flesta män är tvärtom en mycket stor tillgång i samhället vilken vi är tacksamma för att vi har.
För övrigt så tror jag att de som är råfeminister har haft dåliga erfarenheter av män, vilket är anledningen varför de blivit så hatiska. Dessa behöver inte bemötas med hat, tvärtom.
Däremot så har vi utöver ovan nämnda den så kallade kaviarvänstern, som också har feministisk hållning, och dessa är ingenting annat än självförverkligande "godhetsknarkande" media-trams. Dessa människor är det största problemet och är den grupp som är i behov av att bekämpas.