Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Naturvetenskap är ingen höger-/vänsterfråga.
Det är ju helt sjukt att vissa försöker göra klimat och natur till en politisk fråga. Vad blir det härnäst? Ska Einsteins relativitetsteori också göras till en höger-/vänsterfråga? Även Ohms lag?

Visst är det svårt att förstå. Jag tror det finns en illvilja att smeta ihop miljöfrågan med vänsterpolitik för att på så vis ha nått att förakta. Förakta nått man är beroende av, låter rätt udda i min värld.
Tyvärr har Miljöpartiet förstört miljöfrågan genom att försöka göra den till sin egen, ungefär som man äger den. När deras migrationspolitik är så hatad så blir också miljön nått man förknippar med partiet och därtill Greta som har en hypervänster mor, vilket inte gör saken bättre.
Jag önskade man kunde se miljöfrågan bortom politiken. Vi är beroende av den varje dag men vi tar den lika förgivet som rinnande rent vatten i kranen här i Sverige.
Upprördheten över Greta beror nog också på att hon tar upp en så viktig fråga som vi så länge negligerat och förlöjligat. Miljö har ju bara varit för muppar, det är inte en gemensam sak. Urbaniseringen har ju gjort sitt också eftersom många helt tappat kopplingen till naturen. De nya generationerna vet ju knappt vad som finns utanför stadens gränser.