2019-08-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Är det bara jag som får rent våldsamma fantasier när jag ser detta fula smajl? Nu är det bara en fantasi och jag skulle aldrig bruka våld mot någon annat än i självförsvar. Frågan är. Varför har jag dessa fantasier om att ge det där jävla ansiktet en sån jävla smäll så smajlet försvinner för gott? Behöver jag söka hjälp?

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/15/Greta_Thunberg_at_the_Parliament_%2846705842745%29 _%28cropped%29.jpg
Det måste vi försöka analysera. Finns det någon psykolog här?
2019-08-03, 21:06
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Lilla Greta kan hursomhelst inte skyllas tycker jag. Hon har klockren asperger jaha.

Hennes föräldrar däremot! Det är som michael jacksson. Han blev väl peddofierad av sin pappa? Han hade säkert också asperger.

Båda föräldrarna har poserat i antifascistiska tröjor lite problematiskt då tex AFA är den största facist förgreningen sedan Mussolini.
2019-08-03, 21:10
Medlem
Viktig ledtråd för eventuell psykolog, Det man stör sig på hos andra, är ofta egentligen brister hos en själv!
2019-08-03, 21:12
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Nu tramsar du bara, det är nog få som vill lägga 3 veckor på en båt för att komma till USA

Inte för att jag vill byta med henne, men visst är jag och säkert många med mig, avundsjuk en sån resa.
2019-08-03, 21:15
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Är det bara jag som får rent våldsamma fantasier när jag ser detta fula smajl? Nu är det bara en fantasi och jag skulle aldrig bruka våld mot någon annat än i självförsvar. Frågan är. Varför har jag dessa fantasier om att ge det där jävla ansiktet en sån jävla smäll så smajlet försvinner för gott? Behöver jag söka hjälp?

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/15/Greta_Thunberg_at_the_Parliament_%2846705842745%29 _%28cropped%29.jpg

Det självgodas leende. Samma ansiktsuttryck man kan se hos de som puttrar runt med sin Porsche på avbetalning.
2019-08-03, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Befolkningen på jorden måste minska samtidigt som idisslande djur bör utrotas
Nej kossorna måste få leva och bajsa och bör även få bli lite uppvaktade och träffa tjuren för att bli dräktiga. Varför är det ingen som bryr sig om att korna bara ska ha tråkigt i sitt liv?
2019-08-03, 21:34
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Naturvetenskap är ingen höger-/vänsterfråga.

Det är ju helt sjukt att vissa försöker göra klimat och natur till en politisk fråga. Vad blir det härnäst? Ska Einsteins relativitetsteori också göras till en höger-/vänsterfråga? Även Ohms lag?

Om mänskligheten måste minskas eller "aktivt begränsa dess utbredning" för att inte tära mer på jorden, blir det en politisk fråga. Enbarns-politik i tredje världen hade fått vänstern att gå i taket och få blivit kollektivt sekundärkränkta..
2019-08-03, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Det självgodas leende. Samma ansiktsuttryck man kan se hos de som puttrar runt med sin Porsche på avbetalning.
Jag tycker hon är ganska lik MonaLisa och det är väl närmast en komplimang att säga det. Lite outgrundlig tycker jag.
2019-08-03, 21:37
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Om mänskligheten måste minskas eller "aktivt begränsa dess utbredning" för att inte tära mer på jorden, blir det en politisk fråga. Enbarns-politik i tredje världen hade fått vänstern att gå i taket och få blivit kollektivt sekundärkränkta..

Det stämmer att åtgärder är en politisk fråga.

Men inte huruvida CO2-halten ökar eller inte. Eller om den globala medeltemperaturen ökar eller inte. Det är strikt naturvetenskapliga frågor.

Men att många försöker politik av även detta, det är jag högst medveten om.
2019-08-03, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Det har framförts av flera företrädare. I Sverige bl a av Pär Holmberg och Torbjörn Tännsjö,samt ett stort antal sk influencers i ett upprop (kommer inte ihåg tidningen,en av de stora)

Ja, det är konstigt att fler inte gör den kopplingen. Att tro att människor frivilligt kommer att avstå från allt de kommit att uppskatta som självklara glädjeämnen som t.ex sin bil, solsemestrar och kött är mer än lovligt naivt. Greta visar ju själv att hon tummar på reglerna och kan åka med både dieseldrivna tåg och båtar när det passar henne.

Malena hänvisar i sin bok till en forskare som menar att alla våra transporter måste vara borta år 2035. Alla?!!

Hur skulle det kunna genomdrivas utan ett totalitärt styre?

Eftersom hon verkar vara lite kompis med Pär Holmgren är det väl bara en tidsfråga innan även Greta drar diktaturkortet. Hon har redan antytt att det kommer att krävas större förändringar än vi kan föreställa oss.
2019-08-03, 21:45
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Naturvetenskap är ingen höger-/vänsterfråga.

Det är ju helt sjukt att vissa försöker göra klimat och natur till en politisk fråga. Vad blir det härnäst? Ska Einsteins relativitetsteori också göras till en höger-/vänsterfråga? Även Ohms lag?

Visst är det svårt att förstå. Jag tror det finns en illvilja att smeta ihop miljöfrågan med vänsterpolitik för att på så vis ha nått att förakta. Förakta nått man är beroende av, låter rätt udda i min värld.

Tyvärr har Miljöpartiet förstört miljöfrågan genom att försöka göra den till sin egen, ungefär som man äger den. När deras migrationspolitik är så hatad så blir också miljön nått man förknippar med partiet och därtill Greta som har en hypervänster mor, vilket inte gör saken bättre.

Jag önskade man kunde se miljöfrågan bortom politiken. Vi är beroende av den varje dag men vi tar den lika förgivet som rinnande rent vatten i kranen här i Sverige.

Upprördheten över Greta beror nog också på att hon tar upp en så viktig fråga som vi så länge negligerat och förlöjligat. Miljö har ju bara varit för muppar, det är inte en gemensam sak. Urbaniseringen har ju gjort sitt också eftersom många helt tappat kopplingen till naturen. De nya generationerna vet ju knappt vad som finns utanför stadens gränser.
2019-08-03, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Viktig ledtråd för eventuell psykolog, Det man stör sig på hos andra, är ofta egentligen brister hos en själv!
Det har jag också fått lära mig på någon psykologilektion. Men att det alltid bara skulle vara den förklaringen tror jag är alldeles för enkelt. Har ofta tänkt på vad jag fick höra på den lektionen fast det är väldigt längesedan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in