Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-03, 21:59
  #9313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Blir jäkligt svårt om hon ska ta sig nånstans utan koldioxidutsläpp. Då får hon gå då kanske. Simma? Sen måste hon äta extremt för att orka och det ger ju ett koldioxidutsläpp i och med produktionen av maten. Kan bli svårt.
Ja, visst blir det svårt, men hur ska vi nå utsläppsmålen om vi reser som i dag?

Just Greta tycker väl att hon är så speciell och viktig att hon måste få resa trots att det leder till ond bråd död för allt och alla på vår planet. Det gäller de flesta, de tycker minsann att de får minsann resa. Vissa avhjälper sitt dåliga samvete genom att ta tåget ibland, men det enda klimatsmarta är att stanna hemma.
2019-08-03, 22:02
  #9314
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det har jag också fått lära mig på någon psykologilektion. Men att det alltid bara skulle vara den förklaringen tror jag är alldeles för enkelt. Har ofta tänkt på vad jag fick höra på den lektionen fast det är väldigt längesedan.

Försökte mig på den förklaringen när jag svarade fel på ett prov i gymnasiet. Men jag fick inga poäng på frågan i alla fall.
2019-08-03, 22:02
  #9315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drowia
Regnskogen i Brasilien skövlas snabbare nu än förra året och rymdchefen i Brasilien får sparken för att de såg det på satelliterna.
Därför att man odlar sojabönor i monokultur till alla veganer i Europa.Här går det inte att tillgodose essentiella aminosyror för veganer genom inhemsk odling.
2019-08-03, 22:04
  #9316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Befolkningen på jorden måste minska samtidigt som idisslande djur bör utrotas

Massmord, alltså. Och en totalt uppfuckad miljö när idisslande djur inte finns längre, de står för biodiversiteten i hög grad. Inga bin, inga frön och annat till veganerna.
2019-08-03, 22:05
  #9317
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Ja, visst blir det svårt, men hur ska vi nå utsläppsmålen om vi reser som i dag?

Just Greta tycker väl att hon är så speciell och viktig att hon måste få resa trots att det leder till ond bråd död för allt och alla på vår planet. Det gäller de flesta, de tycker minsann att de får minsann resa. Vissa avhjälper sitt dåliga samvete genom att ta tåget ibland, men det enda klimatsmarta är att stanna hemma.

Så är det. Det är därför jag inte tror på att vi kan lösa problemen på det sätt Greta föreställer sig i sin hjärna eller nå målen hon ser framför sig, det inskränker på männisskors liv och integritet så mycket att det kommer bli svårt att samsas. Det enda jag tror på är teknisk utveckling som kan förbättra betydligt men människors inställning kommer vi inte kunna förändra. Jag tror definitivt inte på nån utopi eller att vi når målen men jag vill gärna vara med på resan där vi försöker bli bättre. Precis som Elon Musk beskriver hur han drivs av att göra morgondagen bättre och hoppas på framtiden. Det betyder inte att vi kommer nå dit vi vill. Resan är roligare än målet.
2019-08-03, 22:27
  #9318
Medlem
I en artikel i Expressen (kan inte länka från telefon) säger klimatpsykologen att hon slutat agera olagligt i sin aktivism sedan hon fick barn, men känner sig ibland sugen på att skära sönder bildäck förvatt få slut på bilismen. Nu fick vi äntligen svaret på varför alla dessa bilbränder sker, det är frustrerade förortsungdomar i utanförskapsområden som är klimataktivister !
2019-08-03, 22:28
  #9319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Jag är inte sektmedlem. Jag är användare på Flashback.
Du kan vara båda saker samtidigt.
2019-08-03, 22:30
  #9320
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ech1
Jag har aldrig sett så otrolig ful unge som denna Greta, hon liknar fan utomjording så ful hon är i trynet man vill bara spy.

Hoppas innerligt att hon får cancer eller obotlig sjukdom.


Citat:
Ursprungligen postat av ech1
Jävla troll hoppas du får cancer din jävla lögnare, precis som centerpartiet låtsas driva högerpolitik men stödjer sosse politik. Du en lätt lurad och klimat frågan är ingen verklig forskning som stödjer den. Så du kan leva kvar i din bubbla men kom aldrig igen och snacka skit om invandrare hit och dit

Här har vi dock 2 sektmedlemmar 😁 (Skojar bara)

Varför är ni så satans förbannade för?

Helsike vad deprimerad man skulle vara om man var Greta och läste den här tråden 😅

Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
I en artikel i Expressen (kan inte länka från telefon) säger klimatpsykologen att hon slutat agera olagligt i sin aktivism sedan hon fick barn, men känner sig ibland sugen på att skära sönder bildäck förvatt få slut på bilismen. Nu fick vi äntligen svaret på varför alla dessa bilbränder sker, det är frustrerade förortsungdomar i utanförskapsområden som är klimataktivister !

Trodde du skulle skriva att klimatpsykologen var i klimateriet 😁
__________________
Senast redigerad av Snubchurp 2019-08-03 kl. 22:33.
2019-08-03, 22:44
  #9321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Därför att man odlar sojabönor i monokultur till alla veganer i Europa.Här går det inte att tillgodose essentiella aminosyror för veganer genom inhemsk odling.

En hel del regnskog har såvitt jag förstår också fått stryka på foten för att ge bränsle åt ”miljövänliga” och skattesubventionerade etanolbilar.

Faktum är, när vi talar om matproduktion, att Greta kunde ha avlidit vid sin matvägran. Ett tag åt hon enligt Malenas bok enbart ris, avokado, banan och några få andra importvaror. Lyckligtvis för henne var det fortfarande tillåtet med CO2-påverkande transportfartyg. Men det ska tydligen bli andra bullar, om de mest högljudda aktivisterna får bestämma.

Läste nyligen att Sverige inte skulle klara av att odla livsmedel till 10+ miljoner invånare. Dels är det för kallt på många håll och ofta är jordarna inte tillräckligt bördiga.

Men om man lider av tunnelseende spelar väl sådana små detaljer ingen roll.
2019-08-03, 22:49
  #9322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
I en artikel i Expressen (kan inte länka från telefon) säger klimatpsykologen att hon slutat agera olagligt i sin aktivism sedan hon fick barn, men känner sig ibland sugen på att skära sönder bildäck förvatt få slut på bilismen. Nu fick vi äntligen svaret på varför alla dessa bilbränder sker, det är frustrerade förortsungdomar i utanförskapsområden som är klimataktivister !
Nej jag tror hellre att det är frustrerade ungdomar som är i den situationen att dom inte själva har möjlighet att köpa någon bil. Kanske inte har jobb eller har lågavlönade jobb och därför inte har råd. Så enkelt tror jag att det är. Tror inte att det är några idealister som tänker på klimatet eller miljön. Om dom skulle vinna en bil på bingolotto så skulle dom få annat att tänka på än att bränna andras bilar.
2019-08-03, 22:51
  #9323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
En hel del regnskog har såvitt jag förstår också fått stryka på foten för att ge bränsle åt ”miljövänliga” och skattesubventionerade etanolbilar.

Faktum är, när vi talar om matproduktion, att Greta kunde ha avlidit vid sin matvägran. Ett tag åt hon enligt Malenas bok enbart ris, avokado, banan och några få andra importvaror. Lyckligtvis för henne var det fortfarande tillåtet med CO2-påverkande transportfartyg. Men det ska tydligen bli andra bullar, om de mest högljudda aktivisterna får bestämma.

Läste nyligen att Sverige inte skulle klara av att odla livsmedel till 10+ miljoner invånare. Dels är det för kallt på många håll och ofta är jordarna inte tillräckligt bördiga.

Men om man lider av tunnelseende spelar väl sådana små detaljer ingen roll.
Det är därför vi äter kött, korna och fåren omvandlar oätligt gräs till protein på marker som inte duger till odling. Det kan vi själva inte göra.

Ja, Greta bör också ha fått allvarliga bristtillstånd av den dieten. Det är krävande att vara vegan, msn måste veta vad man gör och kolla så man får i sig viktig näring.
__________________
Senast redigerad av Tokugawa 2019-08-03 kl. 22:53.
2019-08-03, 22:54
  #9324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Nej jag tror hellre att det är frustrerade ungdomar som är i den situationen att dom inte själva har möjlighet att köpa någon bil. Kanske inte har jobb eller har lågavlönade jobb och därför inte har råd. Så enkelt tror jag att det är. Tror inte att det är några idealister som tänker på klimatet eller miljön. Om dom skulle vinna en bil på bingolotto så skulle dom få annat att tänka på än att bränna andras bilar.
De kan ju skylla på klimatet om man någon gång skulle få fast dem

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback