2019-08-03, 20:47
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defunct
Gjorde inte livvakten en motanmälan, men tog sedan den tillbaka? Någon som vet mer?

Den lades ned, ungefär två sekunder efter att den hade registrerats. Dom hann i princip bara knappa in den i systemet, efter att sista raden hade knackats in så förde dom muspekaren upp mot "Lägg ned ärendet". Och klickade och blundade, och dom kommer aldrig titta bakåt igen.

Fy vad hemskt. En anmälan mot en som sökt skydd i Sverige. Tänk så hemskt.

*Sista stycket ska läsas med ironi
Citera
2019-08-03, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmptyPengPung
Om åklagaren tar det här till hovrätten så är hans juridiska karriär över. Där sitter inte politiskt tillsatta utan juridiskt kunniga.

Handlar inte om ASAP och hans kompisar är skyldiga utan om man kan BEVISA det.

Åklagaren är tyvärr en jävla pajas

Den juridiska kompetensen skyddar inte emot politisk korruption.
Citera
2019-08-03, 20:59
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Om åklagaren tar det här till hovrätten så är hans juridiska karriär över. Där sitter inte politiskt tillsatta utan juridiskt kunniga.

Handlar inte om ASAP och hans kompisar är skyldiga utan om man kan BEVISA det.

Åklagaren är tyvärr en jävla pajas

Det är lite svårt att följa ditt resonemang eftersom det motsäger sig självt.

1. Finns ingen dom ännu. Finns inget att överklaga.
2. Om domen skulle vara frikännade i TR så är det ju den instans som du kallar ”politiskt tillsatt” (men inte är det) som inte hållit med åklagaren i hans argumentation
3. Också i Hovrätten sitter nämndemän, om än relativt färre

Sedan kan det säkert vara så att åklagaren privat är pajas, kock eller astonaut men det finns liksom ingen koppling till vad du skriver, så jag vet inte om du är pajas eller inte, men du är i alla fall inte det minsta juridiskt kunnig.
Citera
2019-08-03, 20:59
Medlem
Noble.Savages avatar
I filmen säger Rocky till en av tjejerna att inte tala om vem han är, med lite stressad röst. Det borde man tagit upp som argument för att Rocky verkligen var lite skraj. Han vill verkligen inte bli förföljd.
Citera
2019-08-03, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Du är inte från Stockholm och fattar inte var det har hänt, mitt på stan utanför Konserthuset. Fem stycken rädda harlem-uppfödda svartingar behövde ta 5 steg för att komma tillbaka till Kungsgatan eller Sveavägen. Hur mycket folk som helst runt omkring för att visa vägen tillbaka till Grand hotellet

De blev attackerade i gränden när de försökte gå iväg från dem. De var tvungna att försvara sig, det hela gick blixtsnabbt.
Citera
2019-08-03, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Det är lite svårt att följa ditt resonemang eftersom det motsäger sig självt.

1. Finns ingen dom ännu. Finns inget att överklaga.
2. Om domen skulle vara frikännade i TR så är det ju den instans som du kallar ”politiskt tillsatt” (men inte är det) som inte hållit med åklagaren i hans argumentation
3. Också i Hovrätten sitter nämndemän, om än relativt färre

Sedan kan det säkert vara så att åklagaren privat är pajas, kock eller astonaut men det finns liksom ingen koppling till vad du skriver, så jag vet inte om du är pajas eller inte, men du är i alla fall inte det minsta juridiskt kunnig.

Ber om utsäkt för mitt juridiskt lillakommande

Och i hovrätten är 3/5 eller hur

Mej det finns ingen dom ännu men som jag tidigare skev 2-3 månder etc

Och förösker skriva utan ett bakgrunsbelyst tangentbord
Citera
2019-08-03, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defunct
Det ska bli intressant att följa den här afghanens fortsatta karriär i Sverige. Han har ju på sätt och vis blivit en Youtube-stjärna men på fel sätt. "Hela världen" har sett honom åka på däng som en loser. Han har tappat ansiktet. Frågan är vad han tänker göra för att få sin "heder" tillbaka?

Jag har framfört två alternativ:
1, han flyr bort från Sverige
2. han hämnas med ett terrordåd
Citera
2019-08-03, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Det är riktigt skrämmande att tänka på faktiskt.
Ja Säpo borde kolla upp honom men den enklaste lösningen är ju helt sonika att skicka honom tillbaka till Iran permanent
Citera
2019-08-03, 21:14
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Det är en lite märklig tolkning.
Jag tolkade det som att
-förfölja/stalka/tjata på några en stund är inte olagligt hur jobbig man än är
-J har inte misshandlat någon utan knuffat livvakten och kastat saker som inte var hårda på denne
-det går inte att bevisa att livvakten blev skadad
-livvaktens stryptag etc räknas också som självförsvar
Ja, livvaktens "stryptag" bedömdes ha varit befogat.
Det i sin tur tyckte åklagaren befogade fortsatt förföljande, trakasseri, hot och avslutningsvis attack mot livvakten.

Att knarkaren var dålig på att slåss ledde till att livvakten bara skar sig lite i handen.

Jag hade mycket väl kunnat hålla med åklagaren om det inte vore för den där detaljen att knarkaren ifråga följde efter dom istället för att gå därifrån, efter "stryptaget".

När åklagaren skulle bedöma det övriga sällskapets handlingar så var han ju plötsligt utav åsikten att dom borde ha gått därifrån och helt oförstående för detaljen att dom hade försökt göra det hela tiden.

Om inte dom efterföljande händelserna hade skett och om livvakten hade kontaktat polisen så hade det garanterat blivit åtal mot knarkaren.

Men nu fanns det ju istället en anmälan med knarkaren som offer och då hade det blivit väldigt mycket jobbigare för åklagaren om alla var misstänkta för brott. Det var därför praktiskt att tycka att det var nödvärn endast i det ena fallet.

Domaren tyckte också att det var praktiskt för då kunde han ju förhindra frågor från försvaret om huruvida knarkaren var hög och beväpnad. Den frågan ville han absolut inte ha svar på, visade det sig.
Citera
2019-08-03, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Det är en lite märklig tolkning.
Jag tolkade det som att
-förfölja/stalka/tjata på några en stund är inte olagligt hur jobbig man än är
-J har inte misshandlat någon utan knuffat livvakten och kastat saker som inte var hårda på denne
-det går inte att bevisa att livvakten blev skadad
-livvaktens stryptag etc räknas också som självförsvar

Ofredande är ett brott, och de gick efter dem och trakasserade dem och var aggressiva. Bortsett från att vakten bar iväg killen med nackgreppet och gav honom några knuffar, så var det afghanerna som slogs tills Rocky kastade Jafari. Också då var det Jafari som började med att attackera vakten.

Det är bevisat att vakten skar sig på hörlurarna när Jafari slog honom hårt på handen med dem. Han måttade slag mot hans ansikte. Tim blödde kraftigt och de visste inte om Jafari hade något vasst som han skurit honom med, därav hävdar försvaret putativt nödvärn.
Senast redigerad av Queenjani 2019-08-03 kl. 21:24.
Citera
2019-08-03, 21:36
Medlem
Citat:
Orkar inte läsa genom hela tråden

Men min gissning är

2-3 månaders villkorligt lite böter och lite skadestånd

Såklart övervåld men brottsoffret är drivande i det hela.

En cavaflaska i bakhuvudet innan kastet - då är man omdelbart medvetslös så det har aldrig hänt
Jag håller med dig förutom gällande flaskan. Man kan ju slå eller peta olika hårt liksom. Vi vet ju inte om den drämdes med kraft i skallen på BO eller om den lätt kom åt honom. Det verkar inte heller vara klart att den ens krossades mot Js huvud alltså, det är därför jag inbillar mig att om en är upprörd och får vad som helst i huvudet upplever en det kanske värre än vad det är i pur överumpling.
Citera
2019-08-03, 21:43
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Som sagt. Du får kontakta polisen och upplysa dom om att du tycker att dom borde drogtesta afghaner rutinmässigt. I det här fallet är det redan försent.

Att du har eller låtsas ha Aspergers ändrar inte på det enkla faktum att normala människor förstår att killen var hög som ett hus, trots att polisen inte drogtestade honom.

Även om jag som bekant är emot all form av droger, så är det fortfarande inte bevisat att han eller Asap var drogade. Dessutom är droganvändande i sig inte detsamma som att vara våldsam eller ens påstridig.
Jämför gärna med alkohol, där en del blir lyckliga, andra ledsna, en del blir hetsiga, andra lugna osv.

Sen begår du förstås misstaget att påstå att dina motståndare eller vad fan jag nu är, för att ha någon jävla störning eller symtom. Men ja ja. Jag tål det och har förståelse för människor som saknar insikt om att det finns människor som inte bara håller med.

Vad vore detta forum om vi alla vore mjäkande nickedockor ?
Vad fanns det då att debattera ?
Senast redigerad av locknloll 2019-08-03 kl. 21:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in