2019-08-03, 20:26
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Hur då menar du?

Hur ville åklagaren krydda till sin karriär och hur skämde denne ut Sverige?

Hur hade det blivit om det inte fanns möjlighet till att bli ''känd'' då. Liksom om det var en ''vanlig'' dag på jobbet för denne.
Jag har hört från en säker källa att åklagaren ifråga är känd i juristkretsar för att söka uppmärksamhet. Här hittade han en möjlighet att få det.

Det faktum att det verkar ha blivit den internationellt mest uppmärksammade rättegången sedan Christer Pettersson stod inför rätta och att det, redan innan rättegången, var uppenbart att något inte stod rätt till, ledde till att Sverige blev totalt utskämt. Bland annat så kommenterade USA:s statsminister att Sverige borde fokusera på de riktiga problemen med brott i Sverige.

Att huvudpersonen släpptes omedelbart efter rättegången lär dock ha lindrat skadan avsevärt.

Hur det hade blivit om det hade varit ett gäng flyktingar från Afghanistan istället för en halvkändis ifrån USA och hans vänner kan du nog räkna ut själv. Det hade inte blivit någon extremt omfattande utredning och den kändiskåte åklagaren hade inte fått för sig att det var någon bra karriärmöjlighet att driva fallet in absurdum.
Citera
2019-08-03, 20:26
Medlem
Någon som sitter på hela videon OKLIPPT? Tack på förhand
Citera
2019-08-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Kanske drogad? Han är ju värsta jojo. Kommer tillbaka hela tiden fast han har en stor nigga som motar bort honom. Kanske är normalt beteende i Afghanistan. Vad vet jag......
Nä, jag vet inte heller varför han är så rabiat och det verkar inte rätten heller riktigt klar över.
Imo hade d varit bättre att köra ett åtal på honom också, om inte annat för att förklara för allmänheten varför han går fri.
Nu är det misshandeln av J man åtalat för, därför är det inte någon som vid tillfället undersöker J så noga som kanske hade varit lämpligt.
Man brukar inte ifrågasätta offer i samma grad här som i US,
men eftersom en anmälan kom in hade det varit bra att redovisa varför den inte ledde till åtal.
Om det har gjorts har jag missat det. Jag och många andra uppenbarligen.
Citera
2019-08-03, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtbikekid99
Någon som sitter på hela videon OKLIPPT? Tack på förhand
Den är ”försvunnen”, raderad, eller som assisten uttryckte det ”städad”.
Citera
2019-08-03, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realism2000
Läste att 19-åringen, afghan-Jamal inför rätten sa att han inte hyser agg mot ASAP och önskar honom lycka till i framtiden.

Så dags nu, ASAP har suttit inne en månad och beräknas ha förlorat 16 miljoner i inkomst. Ungefär vad det kostar svenska staten att försörja Jamal ett år, uppehälle och kriminalitet inräknat.
ASAP har fått enorm publicitet av detta. Tjänar nog rätt snabbt in förlusten.
Citera
2019-08-03, 20:34
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
men eftersom en anmälan kom in hade det varit bra att redovisa varför den inte ledde till åtal.
Om det har gjorts har jag missat det. Jag och många andra uppenbarligen.
Åklagaren tyckte att det var självförsvar att förfölja och attackera någon som bett att man ska ge sig av och till och med visat hur man gör.
Citera
2019-08-03, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Åklagaren tyckte att det var självförsvar att förfölja och attackera någon som bett att man ska ge sig av och till och med visat hur man gör.
Det är en lite märklig tolkning.
Jag tolkade det som att
-förfölja/stalka/tjata på några en stund är inte olagligt hur jobbig man än är
-J har inte misshandlat någon utan knuffat livvakten och kastat saker som inte var hårda på denne
-det går inte att bevisa att livvakten blev skadad
-livvaktens stryptag etc räknas också som självförsvar
Citera
2019-08-03, 20:38
Medlem
Orkar inte läsa genom hela tråden

Men min gissning är

2-3 månaders villkorligt lite böter och lite skadestånd

Såklart övervåld men brottsoffret är drivande i det hela.

En cavaflaska i bakhuvudet innan kastet - då är man omdelbart medvetslös så det har aldrig hänt
Citera
2019-08-03, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Trakasserier är brottsligt, självförsvar är tillåtet. Afghanen slängde sina lurar på livvakten så att han började blöda.

Gjorde inte livvakten en motanmälan, men tog sedan den tillbaka? Någon som vet mer?
Citera
2019-08-03, 20:41
Medlem
Äntligen en vettig text, även om författarn ”glömde” styngen på det stackars brottsoffret.
Rocky dömd på förhand av svenska medier:

Citat:
The reason for contacting A§AP Rocky and friends, the Afghan explained with that he was looking for his friend, who in one of the videos showed by the attorney, can be seen standing right behind him.

This, the plaintiff did not remember. He did however remember being hit in the head with a Cava glass bottle. The usage of a heavy bottle to the plaintiff’s head would lead to severe damages, A§AP’s attorney said. Despite of the many films presented as evidence to the court, there is not one single feature showing how the man was hit in the head. It is likely that the lack of evidence regarding violence against his head with a bottle, is to the advantage of the defendants and one of the reasons for them being set free.

https://voiceofeurope.com/2019/08/swedish-media-has-judged-a§ap-rocky-with-friends-in-advance/
Citera
2019-08-03, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defunct
Gjorde inte livvakten en motanmälan, men tog sedan den tillbaka? Någon som vet mer?

Jo det stämmer, åklagaren var helt inriktad på att afghanerna var offer men där gick han bet.
Citera
2019-08-03, 20:45
Medlem
Om åklagaren tar det här till hovrätten så är hans juridiska karriär över. Där sitter inte politiskt tillsatta utan juridiskt kunniga.

Handlar inte om ASAP och hans kompisar är skyldiga utan om man kan BEVISA det.

Åklagaren är tyvärr en jävla pajas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in