Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Håller med fullständigt men nu spelar det ingen roll hur det "ser ut i resten av sverige" eftersom mordet inte skedde där.
I Stockholm är det till absolut största delen medelklassen och uppåt och i synnerhet akademikerna som ägnar sig åt friluftsliv av den typ där man vandrar, slår läger, övernattar och har yxan som en naturlig del av packningen.
Vilket också stöds av att det är 95% akademiker i villorna i sollentuna och Danderyd.
Hela händelseförloppet indikerar också att det är långt i från typiska blatteuppgörelser eller raggarslagsmål.
Men eftersom det är mest akademiker och akademikerungar själva som skriver här ot-anmäls den typen av kommentarer så fokus kan läggas där det hör hemma att blattar och wt har smutsat ner badvattnet etc
Jag håller med dig.
Det jag menade med kommentaren om "resten av Sverige" var ju relaterat till de här som har förundrats över att folk kan ha med sig en yxa till ett naturområde (vilket tämligen uppenbart pekar på att det handlar om folk som bor i en betongförort och sällan- eller aldrig är ute i naturen). Jag har för övrigt god koll på såväl Sollentuna som Danderyd, men det är en helt annan sak.
Hur som haver är det som sagt en tragisk händelse. Tids nog får vi veta vad som hände.