2019-08-03, 15:25
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Jag var inne på samma sak, men det ska tydligen vara flertalet hugg.

Okej, är det en bekräftad uppgift? Ej sett.
Citera
2019-08-03, 15:27
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Okej, är det en bekräftad uppgift? Ej sett.
Vet ej, jag litar på att folk har koll när dom skriver det med hundra säkerhet.
Jag vet, jättedumt...
Citera
2019-08-03, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Håller med fullständigt men nu spelar det ingen roll hur det "ser ut i resten av sverige" eftersom mordet inte skedde där.

I Stockholm är det till absolut största delen medelklassen och uppåt och i synnerhet akademikerna som ägnar sig åt friluftsliv av den typ där man vandrar, slår läger, övernattar och har yxan som en naturlig del av packningen.

Vilket också stöds av att det är 95% akademiker i villorna i sollentuna och Danderyd.

Hela händelseförloppet indikerar också att det är långt i från typiska blatteuppgörelser eller raggarslagsmål.

Men eftersom det är mest akademiker och akademikerungar själva som skriver här ot-anmäls den typen av kommentarer så fokus kan läggas där det hör hemma att blattar och wt har smutsat ner badvattnet etc

Jag håller med dig.

Det jag menade med kommentaren om "resten av Sverige" var ju relaterat till de här som har förundrats över att folk kan ha med sig en yxa till ett naturområde (vilket tämligen uppenbart pekar på att det handlar om folk som bor i en betongförort och sällan- eller aldrig är ute i naturen). Jag har för övrigt god koll på såväl Sollentuna som Danderyd, men det är en helt annan sak.

Hur som haver är det som sagt en tragisk händelse. Tids nog får vi veta vad som hände.
Citera
2019-08-03, 15:29
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
flera slag stod det i en tidning
Vilken tidning var det?
Citera
2019-08-03, 15:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Vet ej, jag litar på att folk har koll när dom skriver det med hundra säkerhet.
Jag vet, jättedumt...

Okej, det är en uppgift från tråden att han huggits flera gånger? Inte läst hela tråden. Man bör ju beakta uppgifter från användare, men en sådan detalj (hur många gånger han huggits) bör rimligen komma från att någon som i natt jobbade på neurologiakuten, neurokirurgen eller liknande. Inte omöjligt att någon läckt därifrån men...jag vet inte jag.
Citera
2019-08-03, 15:33
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Okej, det är en uppgift från tråden att han huggits flera gånger? Inte läst hela tråden. Man bör ju beakta uppgifter från användare, men en sådan detalj (hur många gånger han huggits) bör rimligen komma från att någon som i natt jobbade på neurologiakuten, neurokirurgen eller liknande. Inte omöjligt att någon läckt därifrån men...jag vet inte jag.
Ur aftonbladet;
"Tonårspojken som ringde in har anhållits misstänkt för mord. Enligt Aftonbladets uppgifter ska en yxa ha använts, och flera hugg ha utdelats."
Citera
2019-08-03, 15:33
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
flera slag stod det i en tidning
Sorry, jag fann det.
Citera
2019-08-03, 15:39
Medlem
Babydolls avatar
" Han misstänks vara huggen med yxa i huvud och rygg av annan ung man – som greps på platsen. "

https://www.expressen.se/nyheter/poj...a-skallskador/
Citera
2019-08-03, 15:42
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Med tanke på att han levde ett tag så var det nog inte menat att döda han. Han ringde nog 112 för att han inte ville att han skulle dö.

Larmet kom vid runt 22.00 och han dog 04.00.

Slår man någon flera gånger med yxa så bör man förstå att personen troligtvis dör.
Citera
2019-08-03, 15:44
Medlem
Antagligen droger inblandat.
De flesta i fjollträsk går på nån typ av droger så det här är nog inget undantag.
Citera
2019-08-03, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
De har bråkat om något. Sen har GM hotat med yxan, BO har inte trott på hotet utan vänt ryggen till och börjat gå. Då har GM fått en "flipp" och huggit i bakhuvudet och ryggen. Sen ångrar han sig och ringer 112.
Hur vet du det ?
Citera
2019-08-03, 15:48
Droger eller någon sorts diagnos/empatistörning? Jag tippar på det senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in