Flashback bygger pepparkakshus!
2019-08-03, 14:59
Medlem
SlagenSvensks avatar
Ännu ett svenskbrott. Skönt att någon håller på traditionerna o använder yxa. En kniv räckte tydligen inte. Killen ville skrämmas men ballade ur.

/SS
Citera
2019-08-03, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Jag finner det väldigt lustigt att så pass många om och om igen är helt förundrade över att någon har med sig en yxa ut till en sjö ute i naturen. Är man verkligen så inskränkt av att växa upp i en betongförort att man inte har en aning om hur resten av Sverige ser ut? Jag menar inget illa, men det är förbryllande för mig.

Det är ju tämligen vanligt att folk har med sig en yxa om de t ex. vandrar, tältar i skogen osv. Det är förbaskat mycket lättare att hugga upp ved och göra en eld om man har en yxa jämfört med bara en kniv. Jag har själv en liten handyxa som ofta får följa med i packningen när jag är ute och vandrar mm. Jag finner det på intet sätt konstigt, lika lite som att vore konstigt att någon hade med sig en kniv till en grillplats mm.

Håller med fullständigt men nu spelar det ingen roll hur det "ser ut i resten av sverige" eftersom mordet inte skedde där.

I Stockholm är det till absolut största delen medelklassen och uppåt och i synnerhet akademikerna som ägnar sig åt friluftsliv av den typ där man vandrar, slår läger, övernattar och har yxan som en naturlig del av packningen.

Vilket också stöds av att det är 95% akademiker i villorna i sollentuna och Danderyd.

Hela händelseförloppet indikerar också att det är långt i från typiska blatteuppgörelser eller raggarslagsmål.

Men eftersom det är mest akademiker och akademikerungar själva som skriver här ot-anmäls den typen av kommentarer så fokus kan läggas där det hör hemma att blattar och wt har smutsat ner badvattnet etc
Citera
2019-08-03, 15:05
Medlem
ehurus avatar
Vit, svensk kille med Asperger. Har hänt förut att svaret blir just aspberger när sanningen är genuint white trash istället för blatte 🇸🇪
Senast redigerad av ehuru 2019-08-03 kl. 15:09.
Citera
2019-08-03, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Med tanke på att han levde ett tag så var det nog inte menat att döda han. Han ringde nog 112 för att han inte ville att han skulle dö.

Larmet kom vid runt 22.00 och han dog 04.00.
Han dog inte då. Polisen meddelade 04.00 att han avlidit. Han avled tidigare än så.
Citera
2019-08-03, 15:08
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Håller med fullständigt men nu spelar det ingen roll hur det "ser ut i resten av sverige" eftersom mordet inte skedde där.

I Stockholm är det till absolut största delen medelklassen och uppåt och i synnerhet akademikerna som ägnar sig åt friluftsliv av den typ där man vandrar, slår läger, övernattar och har yxan som en naturlig del av packningen.

Vilket också stöds av att det är 95% akademiker i villorna i sollentuna och Danderyd.

Hela händelseförloppet indikerar också att det är långt i från typiska blatteuppgörelser eller raggarslagsmål.

Men eftersom det är mest akademiker och akademikerungar själva som skriver här ot-anmäls den typen av kommentarer så fokus kan läggas där det hör hemma att blattar och wt har smutsat ner badvattnet etc

95% akademiker i villorna... Du är varken matematiker eller akademiker läser jag. 😂😂😂
Citera
2019-08-03, 15:13
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Vit, svenk kille med Asperger. Har hänt förut att svaret blir just aspberger när sanningen är genuint white trash istället för blatte 🇸🇪
Särskilt här på fb.
Är det en utlänning så ligger det i våra gener.
Är det en svensk så måste det ligga något tragisk sjukdom eller uppväxt bakom.
Som om att inte många av nysvenskarna skulle ha sett saker som får en normal människa att kräkas.

M och S var väldigt naiva när man trodde att invandrande psykopater plötsligt skulle byta mönster och anpassa sig efter den godhet som är Sveriges grundstenar.
När jag reser 'hem' till Afrika och umgås ute med vänner så tänker jag ofta på det. Varannan gangster där vill till Europa pga pengarna som finns att tjäna på kriminalitet.
Dom vet själva att våra samhällen inte är beredda på den galenskap som dom är beredda att begå.
Citera
2019-08-03, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Vit, svenk kille med Asperger. Har hänt förut att svaret blir just aspberger när sanningen är genuint white trash istället för blatte 🇸🇪

Varför just wt?

Varken Danderyd eller Sollentuna är typiska wt-områden. Snarare rakt motsatt.

Kan lika gärna vara två akademiker som var så sönderstressade av att hinna med karriären att dom inte fick barn förens dom var 45 och därav fick en unge som från början var lite störd i utvecklingen som inte fick gå ut på kvällarna som dom i stället kastade till en padda som han fick sysselsätta sig med när dom fortsatte jobba 10h/dag som gjorde honom helt socialt hämmad och att han inte fick normal social träning i hur man löser konflikter.

Att han sen själv ringde 112 och angav sig talar snarare för det än wt/ knarkuppgörelser.

Finns mycket sånt skumt i villorna i Danderyd och Sollentuna. Men det ska ju tystas ner.

Blir väl vanliga "psykisk sjukdom" och locket på om det visar sig stämma.

Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Särskilt här på fb.
Är det en utlänning så ligger det i våra gener.
Är det en svensk så måste det ligga något tragisk sjukdom eller uppväxt bakom
.

Nej WT, bönder, glesbyggdsbor, raggare, missbrukare och allt övrigt "slödder" under akademikerna funkar också.

Det är först därefter psykisk sjukdom osv kickar in.
Senast redigerad av rotebro-conny 2019-08-03 kl. 15:35.
Citera
2019-08-03, 15:18
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han dog inte då. Polisen meddelade 04.00 att han avlidit. Han avled tidigare än så.

Vet du när han avled?
Citera
2019-08-03, 15:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Med tanke på att han levde ett tag så var det nog inte menat att döda han. Han ringde nog 112 för att han inte ville att han skulle dö.

Larmet kom vid runt 22.00 och han dog 04.00.

Kan det rent av vara en olyckshändelse? Om hans kompis träffas olyckligt när yxan svingas bakåt, för att exempelvis hugga mot ett träd, eller vedträ.
Citera
2019-08-03, 15:20
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Yxa. Skog. Sjö. Allt så här långt pekar på scouter.
Du hade blivit en bra mordutredare du, rena Leif gw. 😂
Detta är en välbesökt sjö i en stockholmsförort, är du medveten om det?
"Skog, sjö, detta måste ju antingen vara raggare eller scouter!"
Citera
2019-08-03, 15:21
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan det rent av vara en olyckshändelse? Om hans kompis träffas olyckligt när yxan svingas bakåt, för att exempelvis hugga mot ett träd, eller vedträ.
Jag var inne på samma sak, men det ska tydligen vara flertalet hugg.
Citera
2019-08-03, 15:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Varför just wt?

Varken Danderyd eller Sollentuna är typiska wt-områden. Snarare rakt motsatt.

Kan lika gärna vara två akademiker som var så sönderstressade av att hinna med karriären att dom inte fick barn förens dom var 45 och därav fick en unge som från början var lite störd i utvecklingen som dom sen kastade till en padda som han fick sysselsätta sig med när dom fortsatte jobba 10h/dag som gjorde honom helt socialt hämmad och att han inte fick normal social träning i hur man löser konflikter.

Att han sen själv ringde 112 och angav sig talar snarare för det än wt/ knarkuppgörelser.

Finns mycket sånt skumt i villorna i Danderyd och Sollentuna. Men det ska ju tystas ner.

Blir väl vanliga "psykisk sjukdom" och locket på om det visar sig stämma.

Finns gott om mindre fina områden i Sollentuna, men även i viss utsträckning i Danderyd.

Om mordet var planerat så kan han ha skaffat yxan för att ha ihjäl sin kompis. Det kan också vara så att yxan låg på platsen, kvarglömd eller lämnad.

Om mordet inte var planerat och han hade med sig yxan hemifrån så lutar jag nog åt att yxan tillhörde så att säga hemmet, snarare än GM personligen. I så fall är det väldigt mycket mer sannolikt att han är uppvuxen i villa, än i lägenhet. Vilket då inte talar för socialgrupp ≈F, utan då snarare medelklasshem.

Edit: Eller möjligen ett extremt risigt hem, hyresrätt och en buse till pappa som har en yxa för att kunna slåss med. Men allmänt sett tror jag att det är få som förvarar en yxa i en lägenhet.
Senast redigerad av Troian 2019-08-03 kl. 15:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in