2019-08-03, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Kan du redogöra för vilka bra belägg det finns för att livet uppstod av naturliga processer utan intelligens?
Nej. Och det är du som påstått något, inte jag.
Citera
2019-08-03, 12:56
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Inte omöjliga "naturliga processer" som att aminosyror fogas samman till DNA
Hur vet du att de är omöjliga?
Imponera på mig genom att förklara hur du känner till alla sätt som aminosyror kan fogas samman.

Citat:
där krävs intelligens.
Belägg, tack.
Citera
2019-08-03, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Nej. Och det är du som påstått något, inte jag.

Nej jag vet, du kan inte ge belägg för att livet uppstod utan beroende av intelligens, det kan ingen.

Jag antar att du påstår att livet uppstod utan intelligens, genom naturliga processer, men jag kan ha fel, rätta mig i så fall.
Citera
2019-08-03, 13:01
Medlem
Citat:
Nej jag vet, du kan inte ge belägg för att livet uppstod utan beroende av intelligens, det kan ingen.

Jag antar att du påstår att livet uppstod utan intelligens, genom naturliga processer, men jag kan ha fel, rätta mig i så fall.
Jag påstår inget om detta eftersom jag inte vet. Jag jobbar inte med detta, är inte utbildad eller påläst inom detta, och jag anser att viss expertis krävs.

Jag behöver inte komma med belägg för att livet uppstod utan beroende av intelligens.
Citera
2019-08-03, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Hur vet du att de är omöjliga?
Imponera på mig genom att förklara hur du känner till alla sätt som aminosyror kan fogas samman.

Jag kan inte bevisa något som är omöjligt, på samma sätt kan jag inte bevisa att spagettimonstret existerar, bevisbördan ligger på dig.

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Belägg, tack.

T.ex. antar vi att en klocka är tillverkad av intelligens, inte skapat av naturliga processer, säger du emot? Varför inte?
Citera
2019-08-03, 13:04
Medlem
Citat:
Jag påstår inget om detta eftersom jag inte vet. Jag jobbar inte med detta, är inte utbildad eller påläst inom detta, och jag anser att viss expertis krävs.

Jag behöver inte komma med belägg för att livet uppstod utan beroende av intelligens.

Ändå har du något emot alternativa förklaringar, du vet att livet inte skapades av en intelligens, som sagt, det är inte vetenskapligt att utesluta alternativa förklaringar till ett fenomen, men det gör du.
Citera
2019-08-03, 13:11
Medlem
Citat:
Ändå har du något emot alternativa förklaringar, du vet att livet inte skapades av en intelligens, som sagt, det är inte vetenskapligt att utesluta alternativa förklaringar till ett fenomen, men det gör du.
Slut ljug, tack.
Jag sade precis att jag inte vet. Alltså kan liv vara skapat av en intelligens. Du vill så gärna att jag ska utesluta din ”teori”, så du kan flytta bevisbördan.
Nu har jag tröttnat på denna lek. Lägg fram det du har istället.
Citera
2019-08-03, 13:12
Medlem
Citat:
Slut ljug, tack.
Jag sade precis att jag inte vet. Alltså kan liv vara skapat av en intelligens. Du vill så gärna att jag ska utesluta din ”teori”, så du kan flytta bevisbördan.
Nu har jag tröttnat på denna lek. Lägg fram det du har istället.

Aha ok förlåt, du ser det alltså inte som omöjligt att Gud existerar och har skapat livet?
Citera
2019-08-03, 13:13
Medlem
Citat:
Jag kan inte bevisa något som är omöjligt, på samma sätt kan jag inte bevisa att spagettimonstret existerar, bevisbördan ligger på dig.

T.ex. antar vi att en klocka är tillverkad av intelligens, inte skapat av naturliga processer, säger du emot? Varför inte?
Ja, vi vet att en klocka är tillverkad av en intelligens, men vi vet inte om en sten är det. Vad är poängen?
Citera
2019-08-03, 13:14
Medlem
Citat:
Aha ok förlåt, du ser det alltså inte som omöjligt att Gud existerar och har skapat livet?
Självklart inte. Ser du det som omöjligt att en gud, som du inte tror på, har gjort det?
Citera
2019-08-03, 13:15
Medlem
Citat:
Ja, vi vet att en klocka är tillverkad av en intelligens, men vi vet inte om en sten är det. Vad är poängen?

En sten som är formad som en spjutspets, menar du att vi inte vet att den stenen är formad av intelligens?
Citera
2019-08-03, 13:18
Medlem
Citat:
Självklart inte. Ser du det som omöjligt att en gud, som du inte tror på, har gjort det?

Inte omöjligt, men bibeln är ett starkt bevis på att JHWH skapade jorden och livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in