2019-08-03, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Rockys film var ett svar på att en annan vinklad film lades upp först...

Håller med om att det är patetiskt av afghanen att gola. Han borde veta att han muckade och fick stryk. Men som du säger, afghaner tror att dom är något förmer i Sverige och är vana att komma och gråta ut hos batikhäxor när det inte går deras väg.

Fast afghaner eller personer som dessa följer inte några direkta "gatu" lagar, det handlar ju mest om att få pengar på nåt eller annat sätt.
Citera
2019-08-03, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan inte vara lätt att vara åklagare och väcka åtal till fromma för såna där jädra stolpskott som är både kriminella och knarkare. Sen kan man också betänka att Rocky och hans anhang betalade advokaterna ur egen ficka. Stort gjort. Är det nån här som tror att afghanerna betalar en enda krona? Såna här mål, med sån bakgrund, gör ju inte invandrarfientligheten mindre precis.

Men skojar du? En målsägande skall väl inte / har väl ALDRIG behövt betala för sitt målsägandebiträde? Hela tanken med detta är ju att staten bekostar dig ett målsägandebiträde som biträder dig inför/under rättegång. Hur fan hade det varit om en våldtagen kvinna eller en mamma som fått sin son mördad själv skulle behöva stå för kostnaderna själva?

VAKNA UPP NU FÖR FAN!!!!
Citera
2019-08-03, 12:57
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Varför gick Rocky runt med en sådan i handen? Var det inte han som sade att han inte dricker alkohol?

Han plockade upp en tom flaska, samma med ölflaskorna som ses i videon. Gömde den i ärmen för att inte provocera afghanen.
Citera
2019-08-03, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men skojar du? En målsägande skall väl inte / har väl ALDRIG behövt betala för sitt målsägandebiträde? Hela tanken med detta är ju att staten bekostar dig ett målsägandebiträde som biträder dig inför/under rättegång. Hur fan hade det varit om en våldtagen kvinna eller en mamma som fått sin son mördad själv skulle behöva stå för kostnaderna själva?

VAKNA UPP NU FÖR FAN!!!!
Helt riktigt. Jag är lite dålig att få fram poängen. Vi kan vända på det: om afghanen varit åtalad så hade staten ändå fått betala notan.
Citera
2019-08-03, 13:02
Medlem
LeBronThurmans avatar
ASAP får 1,5 mån fängelse (redan konsumerat av häktningstiden), eller en villkorlig dom förenat med böter.
Jaffari får maximalt 5.000 kr för "sveda och värk", men förhoppningsvis inte en spänn! Transport i baklucka på bil till Afghanistan vore nästan önskvärt.

Vissa säkerhetsvakter borde nu ha lärt sig att "112" motsv. "911" i "Trumpetens" rike!
Nationens hitintills mest korkade 45:e ledare fortsätter att agera clown utan att lyssna på sina mer faktainformerade rådgivare inom juridik, handel, politik "or whatever!"
Citera
2019-08-03, 13:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Detta är
Skrattretande , att en stjärna kan göra så
Här, de sparkade på en man som låg ner

Hade en svensk medborgare gjort så här (du eller jag) så kan ni räkna med påföljd

Lövet började skaka när Trump hörde av sig, så jäkla löjlig denna soppa är

Det tror jag också. Tre svenskar hade definitivt fått fängelse. Det återstår att domen men jag tror att Trumps inblandning påverkat Löfven som sedan påverkat åklagare, domare.
Senast redigerad av RudyardKipling 2019-08-03 kl. 13:24.
Citera
2019-08-03, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Det folk inte fattar är att USA är det bästa landet om man är någorlunda intelligent och driven.

Är man kringdrivande afghanpack så är det ett riktigt värdelöst land.
USA är ett otroligt bra land, svenska gråsossar klagar alltid om orättvisorna där men det är för att blattar & WT inte blir belönade som de blir här:
En läkare i Sverige tjänar samma som en snickare typ.

Sverige är världens bästa land om man är blatte eller WT
Citera
2019-08-03, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Helt riktigt. Jag är lite dålig att få fram poängen. Vi kan vända på det: om afghanen varit åtalad så hade staten ändå fått betala notan.

Ja, troligen. Dels för att han inte skulle anlitat privat försvarare som ASAP Rocky gjorde. Men också för att han inte har dom ekonomiska förutsättningarna för att någonsin kunna betala detta, vilket ASAP Rocky har.

Tittar man också på hans tidigare domar var han ju rätt ung när han dömdes, och då bekostar staten i princip alltid kostnaderna.
Citera
2019-08-03, 13:05
Medlem
Browndawgs avatar
Asap Rockys hade ganska nyligen inbrott i sitt hem. Väpnat inbrott. Dom kom över ca 15 miljoner kronor. Hoho. Rånarna hotade hans syster med pistol medan dom länsade huset på smycken m.m. Han var själv ej hemma vid tillfället.

Det fina i kråksången är ju att han kommer få tillbaka den summan, plus lite ränta, av svenska staten. Ifall han frikänns.
Citera
2019-08-03, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Nu är jag lite gammelmodig, men när vi fajtades i ungdomen så ville man inte blanda in rättsväsendet. Om någon startar en fajt, i detta fallet Afganen, då vet man att det finns en risk att man åker på stryk. Om detta händer tycker jag att man får slicka sina sår och ta förlusten som en man. Detta var inget oprovocerat våld, detta var individer som ville starta bråk och bråk fick det. Personligen tror jag att denne afgan inte var van vid att stöta på detta motstånd efter som Sverige idag är ganska pacifierat. Han vill leka leken, men bara när utgången blir som han har tänkt sig. I detta fall blev det inte så och hans heder fick sig en törn. Då springer man till polisen och gråter. Nej, så här beter sig inte vuxna, friska individer.

Med detta sagt så borde detta inte ha blivit ett rättsfall över huvud taget enligt min åsikt. Jag tycker det hela är ganska patetiskt. Samtidigt tycker jag att det är ganska patetiskt, och puckat av denna Rocky att lägga upp film på nätet, men det är ju i dessa tider av konstant bekräftelsebehov som vi lever i. Lite svårt för en gammal gubbe att fatta...

Däremot tror jag att det är samma regler nu som då på en punkt. ALLA som springer omkring och muckar kommer en dag springa på fel kille. Det är en naturlag. Jag har själv varit den killen en gång i tiden som tröttnade på den tidens ”värstingar”. Jag var fight-tränad men sökte absolut inte bråk på gatan. Jag är emot våld om det inte är inom ordnade former och alla parter är med på båten. En av dem kontaktade mig några år senare och tackade mig. Det var stort. Där kan man snacka om heder. Ursäkta offtopic, men jag kom och tänka på detta och vilken skillnad på agerande. Det fanns liksom inte på kartan att koppla in polis och tära på samhällets resurser.

Är det någon som håller med mig, eller är man bara en gammal dinosaurie? I sådana fall är det ju bara att lägga ner och acceptera att det är detta som gäller nu.
I agree, 100% Väldigt sunt oss erfarna dinosaurier emellan. 🤘😎👍
Citera
2019-08-03, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Asap Rockys hade ganska nyligen inbrott i sitt hem. Väpnat inbrott. Dom kom över ca 15 miljoner kronor. Hoho. Rånarna hotade hans syster med pistol medan dom länsade huset på smycken m.m. Han var själv ej hemma vid tillfället.

Det fina i kråksången är ju att han kommer få tillbaka den summan, plus lite ränta, av svenska staten. Ifall han frikänns.
Så då blir det totalt nästan 30 miljoner kronor? Eftersom han fick massa uteblivna intäkter också?
Citera
2019-08-03, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Var det inte nån som skrev att hovrätten inte har med målsägande eller åtalad i vilket fall?

Däremot blir det ju jobbigt om vi kommer på att han ska skaka galler.

Görs individuella bedömningar från fall till fall. Men vet att det stämmer det du säger att det inte är garanti att få ha målsägandebiträde under Hovrättsförhandling.

Först får man ju fråga sig: Behöver målsägande vara där? Vill han ens vara med?
Skulle svaret vara "ja" tror jag absolut han skulle beviljas målsägandebiträde. Dels beroende på målets storlek och intresset från media/åhörare. Dels för att målsägande är relativt ung. Men också för att han enligt uppgift mår/skulle mått väldigt dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in