2019-08-03, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Hur stor chans tror ni det är att ASAP flyger tillbaka till Sverige vid eventuellt straff?

Ytterst liten. Sedan måste det ju, i sammanhanget, bli ett "strängare straff", för att han ens skall behöva åka tillbaks till Sverige.
Citera
2019-08-03, 12:37
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Den här tråden har varit helt fantastisk och gårdag kvällens avslutning var helt episk. Här har Sveriges mest hatade forumdeltagare, vi s.k. sverigevänner och rasister på Flashback slutit upp för en och samma sak.

Är det ingen från motståndarlägret som kan se charmen i att det i det här fallet rör sig om en svart amerikansk rappare som vi försvarat?
Jag tycker det är rörande.
Citera
2019-08-03, 12:37
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Hur stor chans tror ni det är att ASAP flyger tillbaka till Sverige vid eventuellt straff?

Förmodligen lika stor chans som det är att lurturken kommer att bli en laglydig skattebetalande lurturk.
Citera
2019-08-03, 12:38
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Så du tror att svenskar har mer pengar över när alla försäkringar är betalda? Du är dummare än vad jag trodde.

Hade ju hellre sett att alla tog ansvar för sig själva o försäkrar sig, sin bil, sitt hem, sin snopp och god knows what liksom.

Fast det funkar inte i principen eftersom typhälften av Sverige står utan jobb eller inkomst på så vis så att säga, krångligt och svårt problem o lösa liksom.

Sverige har förövrigt dålig sjukvård, tror nog vi alla har en mormor o morfar osv som fått vänta i flera månader på att få hjälp med saker som egentligen borde vara över på högst ett par arbetsdagar.

Nåja, har inte Rocky o göra.

Hoppas iaf han frisläpps. Eller ja, att de dömer de till en månad. De har inte så mkt att gå på alls dock. Äcklig, motbjudande målsägandebiträde btw. Hade jag varit honom hade jag slutat mitt jobb för jag hade hatat mig så mkt.

Drygt med massa svennar som tycker han förtjänar sitt straff etc, uppenbarligen har media vinklat detta så att om man inte är insatt o är påläst har man en helt annan uppfattning av situationen.
Citera
2019-08-03, 12:40
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Den här tråden har varit helt fantastisk och gårdag kvällens avslutning var helt episk. Här har Sveriges mest hatade forumdeltagare, vi s.k. sverigevänner och rasister på Flashback slutit upp för en och samma sak.

Är det ingen från motståndarlägret som kan se charmen i att det i det här fallet rör sig om en svart amerikansk rappare som vi försvarat?
Jag tycker det är rörande.

Vi såg sådana tendenser från er redan i Iryna-tråden, varpå vi var väl förberedda på att ni skulle vända kappan efter vinden.
Citera
2019-08-03, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Skulle tippa på det, men även att det såklart inte alltid är själva skadan i sig som är det väsentliga. Utan situationen i sin helhet.

Jovisst, men det man alltid pratar om när det gäller gränsen för ringa är slag med öppen hand, en örfil typ. Och jämförbart våld. Tro mig, jag vet. Om han hade slagit upp ett sår med knytnäven som behöver sys, så är ringa garanterat passerat.
Citera
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Nu är jag lite gammelmodig, men när vi fajtades i ungdomen så ville man inte blanda in rättsväsendet. Om någon startar en fajt, i detta fallet Afganen, då vet man att det finns en risk att man åker på stryk. Om detta händer tycker jag att man får slicka sina sår och ta förlusten som en man. Detta var inget oprovocerat våld, detta var individer som ville starta bråk och bråk fick det. Personligen tror jag att denne afgan inte var van vid att stöta på detta motstånd efter som Sverige idag är ganska pacifierat. Han vill leka leken, men bara när utgången blir som han har tänkt sig. I detta fall blev det inte så och hans heder fick sig en törn. Då springer man till polisen och gråter. Nej, så här beter sig inte vuxna, friska individer.

Med detta sagt så borde detta inte ha blivit ett rättsfall över huvud taget enligt min åsikt. Jag tycker det hela är ganska patetiskt. Samtidigt tycker jag att det är ganska patetiskt, och puckat av denna Rocky att lägga upp film på nätet, men det är ju i dessa tider av konstant bekräftelsebehov som vi lever i. Lite svårt för en gammal gubbe att fatta...

Däremot tror jag att det är samma regler nu som då på en punkt. ALLA som springer omkring och muckar kommer en dag springa på fel kille. Det är en naturlag. Jag har själv varit den killen en gång i tiden som tröttnade på den tidens ”värstingar”. Jag var fight-tränad men sökte absolut inte bråk på gatan. Jag är emot våld om det inte är inom ordnade former och alla parter är med på båten. En av dem kontaktade mig några år senare och tackade mig. Det var stort. Där kan man snacka om heder. Ursäkta offtopic, men jag kom och tänka på detta och vilken skillnad på agerande. Det fanns liksom inte på kartan att koppla in polis och tära på samhällets resurser.

Är det någon som håller med mig, eller är man bara en gammal dinosaurie? I sådana fall är det ju bara att lägga ner och acceptera att det är detta som gäller nu.

Rockys film var ett svar på att en annan vinklad film lades upp först...

Håller med om att det är patetiskt av afghanen att gola. Han borde veta att han muckade och fick stryk. Men som du säger, afghaner tror att dom är något förmer i Sverige och är vana att komma och gråta ut hos batikhäxor när det inte går deras väg.
Citera
Medlem
Citat:

Ganska stort. När managern summerar upp allt med gratisreklam, folk runtomkring nu vet vem ASAP Rocky är (jag visste inte), flera har säkert blivit nyfikna på hans musik och t o m gillat så kan de ha gått med vinst p g a detta. Då kan det passa bra att åka med en massa media i släptåg till Sverige och skriva in sig någonstans och passa på att släppa ut lite ny musik precis då. Hoppas att han inte kommer för det blir dyrt för Sverige.
Citera
2019-08-03, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokklubben
Vad händer om målet överklagas och hovrätten dömer honom till 1 års fängelse?

Det ser jag som oerhört osannolikt, då inte ens åklagaren yrkat på detta.
Men då finns det två alternativ: Antingen att åklagaren i Hovrätten yrkar på 1 års fängelse och därefter begär honom häktad. Varvid rätten fastslår detta. Då kommer ASAP Rocky få sitta häktad tills dom vunnit laga kraft och därefter får komma till anstalt. ELLER att ASAP Rocky döms, men ingen häktning blir aktuell. ASAP Rocky får då åka hem till USA igen och kommer senare via post få en kallelse för inställelsetid på svensk anstalt...
Citera
2019-08-03, 12:49
Medlem
Han körde verkligen snabba ryck Rocky, ena sekunden inspärrad andra sekunden i ett plan flygandes över atlanten.
Citera
2019-08-03, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Rockys film var ett svar på att en annan vinklad film lades upp först...

Håller med om att det är patetiskt av afghanen att gola. Han borde veta att han muckade och fick stryk. Men som du säger, afghaner tror att dom är något förmer i Sverige och är vana att komma och gråta ut hos batikhäxor när det inte går deras väg.

Ja, jag tycker det är lika töntigt från båda parter, eller egentligen hela fenomenet att det är så jävla viktigt att lägga upp allt på nätet. Men det är ju så det se ut. Bara att hacka i sig. Lägger man upp sådant som man vet kan ställa till det rättsligt, då är man väl även lite smått dum. Eller kanske belönings-systemet och dess behov trumfar intellektet...
Citera
2019-08-03, 12:50
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killercan1
Stämmer det? Vore konstigt isf. Inte direkt så att ASAP och hans crew gillar TMZ.

Alkoholfri

Kan ju ej veta. Men det står att comments unavailable från Sverige. Förra veckan var det uppenbart att det var många svenskar som försvarade häktningen bland kommentarerna. Vet Inte varför de annars helt plötsligt skulle stänga av kommentarerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in