2019-08-03, 09:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Man tänker sällan på det egentligen, att kvinnor ofta står där och säger något i stil med att ”är detta verkligen en bra idé?”
Det är som att man i stunden helt avskärmar henne, alternativt i sitt inre tänker att bara du håller käften så kommer det att funka finfint.
Min fru har en egenskap som jag verkligen högaktar, hon säger nästan aldrig -vad var det jag sa, oavsett hur otrevligt och obstinat jag framhärdat i vissa av mina upptåg som gått åt helvete och hon stått där innan och försökt att tala mig till rätta
Din fru är bra. Nästan för bra. Antingen tillskriver du henne diverse egenskaper du vill att hon ska ha, eller så är hon bara one in a million, typ

Citat:
Jo, fast det babblet är inte lika enerverande som det vanliga kvinnotjattret. Iof har väl en del kvinnor lärt sig att de har en väldigt bra förhandlingsposition just då och lyckas utnyttja situationen till sin egen fördel gällande helt andra diskussionsämnen. En veritabel skumrask-teknik som en del kvinnor använder sig av på ett mycket lömskt och skrupellöst vis.

"Kvinnotjattret?" Vad är det?
Kvinnor emellan förstår jag vad det är, men vad menar du att kvinnotjatter är i förhållande till män?

Angående situationen i sängen är män lika illa. Jag ställde en gång en fråga i sänghalmen när vi redan var igång...han svarar då lite hastigt på frågan. Det visar sig efteråt att han LJÖG mig rakt i ansiktet. Och han hymlar inte ens med det utan säger "du kan inte ställa en sån fråga när jag är i det tillstånden, vad förväntar du dig för svar?"
Jag tycker då att man ljuger väl inte oavsett! Jag skulle aldrig ljuga för någon bara av anledning att jag är kåt och i sänghalmen. JISSES, karlar
Citera
2019-08-03, 09:19
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vadå? Jag hängde inte med.
Kanske ironi inblandat här, förtydliga gärna
Nej ingen ironi.

I inlägget där jag tar upp att kvinnor går en tendens att anamma majoritetsåsikten i den grupp de umgås i, nämner jag mäns tendens att bygga sina åsikter på små detaljer.
Det är ofta därför de blir väldigt dogmatiska, är de som har knäppast åsikter och kan ha åsikter som känns väldigt verklighetsfrånnvända.

De (män) kan basera hela sin världsbild på något som är ett skrivfel i en lärobok eller en i det stora obetydlig och förbisedd detalj.

Det är så man får nazister och vänsterextrema, med flera.
Citera
2019-08-03, 10:01
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Din fru är bra. Nästan för bra. Antingen tillskriver du henne diverse egenskaper du vill att hon ska ha, eller så är hon bara one in a million, typ

"Kvinnotjattret?" Vad är det?
Kvinnor emellan förstår jag vad det är, men vad menar du att kvinnotjatter är i förhållande till män?

Angående situationen i sängen är män lika illa. Jag ställde en gång en fråga i sänghalmen när vi redan var igång...han svarar då lite hastigt på frågan. Det visar sig efteråt att han LJÖG mig rakt i ansiktet. Och han hymlar inte ens med det utan säger "du kan inte ställa en sån fråga när jag är i det tillstånden, vad förväntar du dig för svar?"
Jag tycker då att man ljuger väl inte oavsett! Jag skulle aldrig ljuga för någon bara av anledning att jag är kåt och i sänghalmen. JISSES, karlar

Hon är väldigt bra på många sätt.
Kvinnotjatter är när kvinnor inte förstår att de borde vara tysta utan pladdrar på när vi håller på med saker som det inte ändå är någon idé att vi förklarar för er för det ligger långt över er fattningsförmåga.

Det kanske, när jag tänker på det, är därför min fru sällan förebrår mig i efterhand när det inte riktigt gick som jag tänkt mig. Hon kanske är såpass klok att hon någonstans inser att om hon inte stört mig i mina mer kreativa stunder hade det hela avlöpt som jag planerat
Citera
2019-08-03, 10:49
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Nej ingen ironi.

I inlägget där jag tar upp att kvinnor går en tendens att anamma majoritetsåsikten i den grupp de umgås i, nämner jag mäns tendens att bygga sina åsikter på små detaljer.
Det är ofta därför de blir väldigt dogmatiska, är de som har knäppast åsikter och kan ha åsikter som känns väldigt verklighetsfrånnvända.

De (män) kan basera hela sin världsbild på något som är ett skrivfel i en lärobok eller en i det stora obetydlig och förbisedd detalj.

Det är så man får nazister och vänsterextrema, med flera.

Det som ena gången är en styrka, kan andra gånger vara svagheter. Jag svarade tidigare om förnuft och även om jag hade lite glimten i ögat så menade jag verkligen att det är väldigt märkligt att påstå att män är förnuftigare än kvinnor. Det finns jätteförnuftiga män som aldrig skulle få för sig att försöka korsa engelska kanalen på en flygande skateboard men det finns ju bevisligen män som gör det, mest på kul bara.
Men du kan också vända på steken och säga att män har en högre riskbenägenhet och därför driver utvecklingen framåt snabbare än kvinnor, på grund av sitt oförnuft. Det är väldigt, väldigt vanskligt att säga vad som är en bra eller dålig egenskap.
De där männen som fullständigt snöar in på någon detalj kan ju i enstaka fall driva hela samhällen till insikt om vissa fakta, trots att de tidigare blivit mer eller mindre utstötta på grund av sina tolkningar.

Manligt och kvinnligt går inte att värdera, än mindre nedvärdera. Men jag om förstå att män blir förbannade när de i högsta politiska instanser och statsmedia blir omnämnda som ett samhällsproblem. Så de kommer hit in på forumet, skriver av sig på mer eller mindre smidigt vis och det kanske kan uppfattas som misogynt, speciellt av feminister.
Så är det igång.
Citat:
Din fru är bra. Nästan för bra.
JISSES, karlar

Men till Ts, det går att vända på din stek också. Nedvärderas mäns egenskaper?
Hur ofta ser du inte att män som grupp kritiseras bara för att de är män?
Och det går att leta och nagelfara omvärlden efter konflikter som inte finns. De flesta män sätter kanske kvinnor på piedestal istället för att nedvärdera dem, och de flesta kvinnor avgudar oss män för att vi på manligt vis tycks lösa problem bara sådär.
Men vill man plocka saker ur sitt sammanhang som jag gjorde med ditt citat kan man naturligtvis ge en annan bild.
Senast redigerad av Djupfrys 2019-08-03 kl. 10:54.
Citera
2019-08-03, 11:13
Medlem
Glajjans avatar
Jag tycker inte moderskapet och uppfostran av barn värderas som det borde.
Citera
2019-08-03, 11:13
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Hur tycker du detta går i många länder? Bra?
I jämförelse med vilken annan lösning tycker du att våra svenska domstolar fungerar illa? Jämfört med vikingatidens svärd? Vilda västerns pistoler?

Vilka bättre lösningar har föreslagits av kvinnor?
Citera
2019-08-03, 11:14
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Hoppas du hittar den man du söker och kan se upp till. Glöm inte att lägga ut röda mattan varje eftermiddag när han kommer hem efter sitt oerhört kompetenskrävande arbete 🤑
Jag är gift med fru och fem barn.

Jag uppfattar ditt hånfulla inlägg som att du hatar homosexuella. Det skulle inte förvåna mig.
Citera
2019-08-03, 11:18
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Det som ena gången är en styrka, kan andra gånger vara svagheter. Jag svarade tidigare om förnuft och även om jag hade lite glimten i ögat så menade jag verkligen att det är väldigt märkligt att påstå att män är förnuftigare än kvinnor. Det finns jätteförnuftiga män som aldrig skulle få för sig att försöka korsa engelska kanalen på en flygande skateboard men det finns ju bevisligen män som gör det, mest på kul bara.
Men du kan också vända på steken och säga att män har en högre riskbenägenhet och därför driver utvecklingen framåt snabbare än kvinnor, på grund av sitt oförnuft. Det är väldigt, väldigt vanskligt att säga vad som är en bra eller dålig egenskap.
De där männen som fullständigt snöar in på någon detalj kan ju i enstaka fall driva hela samhällen till insikt om vissa fakta, trots att de tidigare blivit mer eller mindre utstötta på grund av sina tolkningar.

Manligt och kvinnligt går inte att värdera, än mindre nedvärdera. Men jag om förstå att män blir förbannade när de i högsta politiska instanser och statsmedia blir omnämnda som ett samhällsproblem. Så de kommer hit in på forumet, skriver av sig på mer eller mindre smidigt vis och det kanske kan uppfattas som misogynt, speciellt av feminister.
Så är det igång.

Men till Ts, det går att vända på din stek också. Nedvärderas mäns egenskaper?
Hur ofta ser du inte att män som grupp kritiseras bara för att de är män?
Och det går att leta och nagelfara omvärlden efter konflikter som inte finns. De flesta män sätter kanske kvinnor på piedestal istället för att nedvärdera dem, och de flesta kvinnor avgudar oss män för att vi på manligt vis tycks lösa problem bara sådär.
Men vill man plocka saker ur sitt sammanhang som jag gjorde med ditt citat kan man naturligtvis ge en annan bild.

Absolut är det så att manligt och kvinnligt beteende leder både till bra och dåliga resultat, samt att variationen in8m könen är enorm.

Och ja, det är inte positivt för framtiden när den ene framställs så ensidigt negativt som den gör.
Speciellt inte när det är den sidan som sitter på 99% av våldskapitalet...
Senast redigerad av Pungtering 2019-08-03 kl. 11:21.
Citera
2019-08-03, 11:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag är gift med fru och fem barn.

Jag uppfattar ditt hånfulla inlägg som att du hatar homosexuella. Det skulle inte förvåna mig.

Nej det gör jag faktiskt inte alls. Tvärtom så gillar jag ofta homosexuella män jag träffar på, de brukar vara väldigt trevliga människor. Sympatiska. Roliga. Avslappnade.
Givetvis finns det undantag.
Citera
2019-08-03, 11:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
I jämförelse med vilken annan lösning tycker du att våra svenska domstolar fungerar illa? Jämfört med vikingatidens svärd? Vilda västerns pistoler?

Vilka bättre lösningar har föreslagits av kvinnor?

Ja det är ju svårt att veta eftersom dessa inte sett dagens ljus i de flesta delar av världen. Jag pratar inte om Sverige enbart nu.
Citera
2019-08-03, 11:36
Medlem
Citat:
Så är det igång.

Men du har ingen förståelse alls när kivnnor blir förbannade När de blir behandlade som underlägset skräp inte dugligt för annat än att knullas?

För DET är ju problemet som feminismen adresserar, och som tydligen retar gallfeber på vissa män som inte klarar tänka längre och vidare än sin egen nästipp.
Citera
2019-08-03, 11:42
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ja det är ju svårt att veta eftersom dessa inte sett dagens ljus i de flesta delar av världen. Jag pratar inte om Sverige enbart nu.
Exakt så. Din kritik är bara prat, medans mina exempel är från verkligheten. Det är väldigt lätt att sitta i TV-soffan och kritisera t.ex "demokrati", men det har testats i åratal och är det som fungerar bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in