• 1
  • 2
2013-08-31, 11:40
Medlem
Hej,

Är det någon av er som använder Grindr??
Citera
2013-08-31, 13:51
Medlem
10sekunders avatar
Jag undrar om det bara är riktat till bögar? Jag har bara hört om appen i såna sammanhang.
Citera
2013-09-02, 09:09
Medlem
CubJuniors avatar
Jag gör, vadå då? :P
Citera
2013-09-04, 01:06
Medlem
Jag använde, men tog bort appen efter en dryg månad. Buggat, men också för att man bara ser samma personer där dag ut och dag in (bor i en stad med drygt 60k invånare) och majoriteten var inte intresserade av en så what's the point, tänkte jag. ^^
Citera
2013-09-04, 15:14
Medlem
P-Orridges avatar
Jag har testat den några gånger, men fick uppfattningen att den främst var för sexkontakter så har avinstallerat den varje gång.

Citat:
Ursprungligen postat av 10sekunder
Jag undrar om det bara är riktat till bögar? Jag har bara hört om appen i såna sammanhang.
Ja, tror dock att jag har läst någonstans om en liknande app riktad till straighta.
Citera
2013-09-04, 15:34
Medlem
Elofzons avatar
Vad är Grindr för nåt öht?
Citera
2013-10-12, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10sekunder

Den riktar sej till hbt-personer för att man lättare ska kunna få kontakt med likasinnade som rör sej i närheten av där man själv är.

Citat:
Ursprungligen postat av Elofzon
Vad är Grindr för nåt öht?

Grindr är en app för telefoner där man reggar en sida med bild och info om en själv. Den använder sej av telefonens GPS för att positionera sej och leta efter andra användare och listar dessa utefter hur stort avstånd det är mellan telefonerna.

Funkar faktiskt riktigt hyfsat för att leta upp ragg med om du är i en storstad där det ju rör sej många människor och du blir sugen på lite sköj.
Citera
2017-10-11, 16:14
Medlem
Dejtingapp för personer som vill ha träffa andra killar

Finns många villiga på den appen.
Citera
2017-10-17, 04:26
Medlem
storkmammas avatar
Främst en app för kontakt mellan homosexuella killar, som sagt. Som de flesta datingplattformar så hänger det inte så mycket på appen i sig utan vilka som använder den. Har haft flera trevliga samtal och kontakter via grindr, men också flera otrevliga. Vissa rentav läskiga och obehagliga. Sålänge man är ansvarsfull och försiktig så behöver man inte oroa sig, det är frivilligt att visa sitt namn eller ansikte.
Citera
2019-08-03, 10:14
Medlem
Laddade ner appen
Upptäckte sedan när jag loggade in på Nordea internetbank att det finns en HBTQ flagga med texten våga vara dig själv. Man säljer alltså information till Nordea om sexuell läggning som Nordea sedan använder i marknadsföringssyfte. Är det lagligt?
Citera
2019-08-03, 19:59
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Laddade ner appen
Upptäckte sedan när jag loggade in på Nordea internetbank att det finns en HBTQ flagga med texten våga vara dig själv. Man säljer alltså information till Nordea om sexuell läggning som Nordea sedan använder i marknadsföringssyfte. Är det lagligt?

Detta är inte sant, Nordea har prideflagga för alla användare under Stockholm Pride som är denna vecka. Det har inget att göra med att du laddat ner GrindR och självklart finns ingen koppling.
Citera
2019-08-04, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framhjulet
Detta är inte sant, Nordea har prideflagga för alla användare under Stockholm Pride som är denna vecka. Det har inget att göra med att du laddat ner GrindR och självklart finns ingen koppling.

Dör av garv när jag föreställer mig personens panik när han tror att detta är vad som hänt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in