2019-08-03, 04:42
Medlem
JSelwyns avatar
Jag brukar inte försvara misshandel och mig veterligen så har jag aldrig gjort det tidigare. Men när allt kommer omkring så var det nog det enda logiska att dom tre blev släppta från häktet. Troligt är väl att dom kommer att bli dömda men eftersom det inte kommer att överstiga den tid dom har suttit häktade så fanns det inget skäl att hålla dom inlåsta.

Sen vet jag inte hur man gör i Sverige/eller hur stor inverkan på det hela att man sen tidigare är i belastningsregistret och då pratar jag om afghanhundarna. Jag hoppas att dom väger in detta i domslutet. Nu är det ju inte afghanhundarna som stått åtalade men jag hade inte gråtit om det hade funnits en möjlighet att utvisa nämnda hundar. Dom har ju inte bidrag någonting till Sverige sen dag 1 dom satte sin fot här. Men man får väl önska?

Sen att The Man gjort bort sig x3 eller mer. Det förvånar ju ingen nuförtiden. Komiskt bara hur man kan gå från en talangfull statsminister och sedermera en otacksam sådan *skratt
Citera
2019-08-03, 04:49
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
Du tycker att från och med nu så får afghaner kasta folk i gatan och sen sparka på dem i grupp bara man säger att de var "irriterande" och de gick efter en?
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är precis det som vi kommer stå inför i framtiden om inte dessa gossar döms
Vadå i framtiden? Utfallet av den här domen kommer knappast utgöra ett prejudikat. Blir man attackerad och hotad får man använda ett visst våld. Normalt frikänns båda. Det är fallet idag och det kommer oavsett utfallet i asap målet att vara fallet i framtiden. Den enda trenden som tyvärr kan förstärkas vid en fällande dom är att vissa grupper fortsatt anses mera värdefulla rättsligt av identitetspolitiker. Det är sannerligen ingen riktning Sverige borde röra sig mot som fullvärdig demokrati.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har aldrig sett mina revben på röntgenplåtar av mina lungor .. undrar - är du säker på detta?
70k inlägg och fb medlem i 10år utan att ha en aning om vad röntgen innebär Du bekräftar verkligen hur dåliga "ni" är på naturvetenskap.
Citera
2019-08-03, 05:00
Medlem
AmnesiaHazes avatar
För den senkomna, vad implicerar frigivandet av de åtalde?
Citera
2019-08-03, 05:17
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batos
Har dom mellanlandat och tankar planet nu? Senast jag kollade för ca. 25 min sedan flög dom över Hudson Bay. Nu syns inte deras plan längre.

https://www.flightradar24.com/FA7X/218a72f5

Citat:
Ursprungligen postat av AmnesiaHaze
Oklart. Finns det information om destination? Vilken räckvidd har rockys flyg?
Enligt en postare tidigare i tråden så fanns en färdplan Stockholm-LA utan mellanlandning. Enligt samma källa klarar planet 11 000km, sträckan Stockholm - LA är knappt 9 000km.

Det kan ju vara så att de har ändrat färdplanen
under vägen och har landat i Kanada, lär ska ha en spelning någonstans där idag. Spekulation.
Citera
2019-08-03, 05:26
Medlem
AmnesiaHazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Enligt en postare tidigare i tråden så fanns en färdplan Stockholm-LA utan mellanlandning. Enligt samma källa klarar planet 11 000km, sträckan Stockholm - LA är knappt 9 000km.

Det kan ju vara så att de har ändrat färdplanen
under vägen och har landat i Kanada, lär ska ha en spelning någonstans där idag. Spekulation.

Ska dom till LA så bör dom tangera hudson bay om de tar den kortase rutten. Har för mig att rocky bor där. Tämligen troligt att man vill hem och sova i sin egen säng efter en månad i häktet.
Citera
2019-08-03, 05:30
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batos
Har dom mellanlandat och tankar planet nu? Senast jag kollade för ca. 25 min sedan flög dom över Hudson Bay. Nu syns inte deras plan längre.

https://www.flightradar24.com/FA7X/218a72f5

Flyger över North Dakota nu, enligt Flightradar24, i riktning mot LAX.
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-08-03 kl. 05:32.
Citera
2019-08-03, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Flyger över North Dakota nu, enligt Flightradar24, i riktning mot LAX.
Link til flighten på Flightradar24: https://fr24.com/FA7X/218a72f5
Citera
2019-08-03, 06:14
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Fy satan vad bortgjord bananrepubliken Sverige är. Om och om igen. Jordklotets pajasland nummer ett alla kategorier.

1. Nu vet alla: Massa påtänt, kriminellt drägg från Afghanistan driver runt mitt i huvudstaden och jävlas med såväl världsartister som kvinnor, barn, åldringar, vanligt hyggligt folk... alla. Vår värdelösa polis och ännu sämre politiker låter det bara fortgå. Handlingsförlamade.

2. Ett rättsväsende som en hel värld hånskrattar åt. Tusentals våldtäkter, rån, misshandelsfall etc ligger på hög och kommer aldrig utredas. Samtidigt utmynnar denna fars i historiens största utredning för ett gatuslagsmål, åklagaren gör bort sig och resultatet blir vad alla normalbegåvade sade från början: Man har rätt att freda sig när Sveriges nya adel -- de kriminella afghanbarnen -- löper amok på gator och torg.

3. Stollen Löfven, Sveriges rättsväsende, svensk idiotmedia som stenhårt backat åtalet samt massa genomkorkade jurister som gullat med de afghanska ligisterna står med dumstruten. ASAP Rocky och Trump framstår som de balanserade och vettiga i denna miserabla soppa.

Sverige bör snarast ansöka om att bli tvångsförvaltade. Snart inte en siffra rätt nånstans. Gud hjälpe oss.

Kunde inte sagt det bättre själv. Amen.
Citera
2019-08-03, 06:24
Medlem
absolut-justices avatar
Vår blivande J.O förhandstippade jänkarna om utgången vilket gjorde att dom baxade över en privatjet så han kunde dra inom 2 tim. Måste ha varit Grands snabbaste utcheckning...

CNN läckte ut brevet från Robert C. O'Brien som bl.a angav " the US government wanted to "resolve this case as soon as possible to avoid potentially negative consequences to the US-Swedish bilateral relationship", vilket kunde ha blivit visumskäprning via Homeland security för inresande "svenskar".

ASAP har nu c:a 20 min kvar innan han flyger över Las Vegas + c:a32 min till L.A.X, konstigt nog var kärran clearad för SNA, han bor väl i West Hollywood så då är LAX mycket bättre.

Ser ut som han drar till Kanada för spelning - han måste ju få in flis.

Även Mustafa behöver stålar - han ska lansera ett ny Cava... : https://imgur.com/sRzMG3S
(obs ironi...)

Trevlig helg !
Citera
2019-08-03, 06:48
Avstängd
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/silbersky-van-att-upptr%c3%a4da-inf%c3%b6r-publik/ar-AAFb9MO?li=BBqxP8M

Citat:
Däremot var stämningen i rättssalen betydligt mer irriterad under den andra rättegångsdagen, jämfört med den första.

Vid ett tillfälle röt målsägarbiträdet Magnus Strömberg ifrån mot försvaret, enligt honom hånlog Asap Rocky när Strömberg ställde frågor till artisten.
Citat:
Tidigare under dagen förhördes 19-åringen. Då frågade bland annat Asap Rockys advokat hur 19-åringen tror att det känns att få knytnävsslag av någon som bär de två ringar som 19-åringen har på sina fingrar. Enligt Ulrika Borg är syftet med frågorna att visa på att Asap Rocky utsatts för något som ger honom rätt att hävda nödvärn.
Citera
2019-08-03, 06:54
Avstängd
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/tingsr%c3%a4ttens-beslut-asap-rocky-sl%c3%a4pps-ur-h%c3%a4ktet/ar-AAFbMk2?li=BBqxCu3

Citat:
Han och de två andra försvarsadvokaterna menade att åklagaren hade misslycktas bevisa att Asap Rocky och de två medåtalade har utövat våldet i samförstånd. Dessutom ifrågasatte de den 19-årige målsägandens historia.

- Det är i synnerhet försvårande för åklagarens påstående att målsäganden svarat svävande och inte kunnat minnas sekvenser kring flaskanvändandet, sade Slobodan Jovicic.
Citera
2019-08-03, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmnesiaHaze
För den senkomna, vad implicerar frigivandet av de åtalde?

Samma sak som vanligt i rättsfall, något av följande:

-Personen kommer friges helt
-Personen kommer dömas, men inte till fängelse.
-Personen döms till fängelse, men lika lång eller kortare tid av han/hon suttit häktad, så det är redan avtjänad så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in