2019-08-02, 18:54
Medlem
Smurfaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsbaronen
Det är tillåtet att spela in ljud i rättegångssalar med vissa undantag. Film och foto är däremot förbjudet. Tv4 har lagt upp delar i efterhand där de censurerat namn.

Tack baronen!
Citera
2019-08-02, 18:55
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sparkarna mot BO när han låg på marken.

Små knuffar i mina ögon med benen. Givetvis ska man inte sparka på någon som ligger men snart borde det fan vara frikort på påtända afghaner att göra det
Citera
Medlem
Nu kommer alla andra bråkstakare inse att man kan tjäna pengar på att provocera bråk och bli nerslagen...

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du får använda så mycket våld som krävs för att skydda eget eller andras liv, t.o.m. skjuta honom i huvudet om det är vad som krävs.

Du tycker att från och med nu så får afghaner kasta folk i gatan och sen sparka på dem i grupp bara man säger att de var "irriterande" och de gick efter en?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Då du själv inte anser dig vara rasist, så nöjer jag mig med att beteckna dig smygrasist.
Gör för all del inte det. Tycker du att jag är rasist för att jag konstaterar error hos flashback klanen när utlänning står om utlänning - kalla mig då det.

Det är liksom rätt egalt för mig.
Citera
2019-08-02, 18:56
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Han sa också att sjuksköterskan el läkaren sagt att man inte kan röntga revben här i
Sverige...

Det går alldeles utmärkt att röntga. Med en vanlig lungröntgen ser man tydligt eventuella revbensfrakturet. I normalfallet är dock revbensfraktur en klinisk diagnos och man brukar endast röntga om man misstänker pneumothorax.
Citera
2019-08-02, 18:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
Du tycker att från och med nu så får afghaner kasta folk i gatan och sen sparka på dem i grupp bara man säger att de var "irriterande" och de gick efter en?
Det är precis det som vi kommer stå inför i framtiden om inte dessa gossar döms
Citera
2019-08-02, 18:57
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om personen står i ditt ansikte och väser hot så är det närheten och det hot det utgör rent fysiskt som ger dig rätten att knuffa bort vederbörande -- inte det verbala i sig.

Det är klart det är en hotfull situationen, om någon puttar på en eller enbart skriker verbala saker. Då har man rätt att försvara sig, exempelvis putta bort personen i fråga. Jo det har du rätt till, " Vad du däremot får göra är att putta bort personen så att du kan ta dig därifrån, men inte hårdare än vad det behövs".
Citera
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, du får knuffa bort honom. Däremot får du inte ta hjälp av dina kompisar, vräka ner honom på golvet och ha sparkfest ...

Det är så enkelt som att det verbala är inte tillräckligt om inte hotbilden i övrigt förstärker det.

Fattar du själv inte vad som skulle hända om du knuffade din angripare i det läget? Han skulle dra kniven och sätta den i hjärtat på dig som utlovat. Bra strategi där
Citera
Medlem
kirugumis avatar
Jag tror faktiskt det är riktiga hörlursturken. Intelligensen tyder på det.
Det här var för en kvart sen.
https://minfil.com/c054Y11bn3/7EDBACCA-0D51-49B5-AFF6-0721FC507D8C_jpeg
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Det går alldeles utmärkt att röntga. Med en vanlig lungröntgen ser man tydligt eventuella revbensfrakturet. I normalfallet är dock revbensfraktur en klinisk diagnos och man brukar endast röntga om man misstänker pneumothorax.
Jag har aldrig sett mina revben på röntgenplåtar av mina lungor .. undrar - är du säker på detta?
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Brukar aldrig lyssna på rap och är nästan alergisk men det här gungar ju.

https://www.youtube.com/watch?v=Kbj2Zss-5GY&list=PL2kicx1M78xV8oJXjdxvB5AhQAIga123J
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in