Citat:
Ursprungligen postat av
E.R.
Riktigt skön bild precis efter att de släpptes.
https://imgur.com/a/8nd2M81
Man kan förstå lättnaden. Jag gissar att de kommer rösta på Trump i nästa val.
Citat:
Ursprungligen postat av
RonJeremyClarks
Det mest ironiska är att Rocky och co. kanske t.o.m. hade fått ett högre straff om inte den efterblivna Mustafa Jafari hade vittnat och gjort bort sig totalt inför hela världen. Det enda Mustafas golande har givit är alltså att han nu för evigt är stämplad som en golare, en världskänd golare.
Ondahamstern, hur var det nu, varför höll Mustafa Jafari sig borta från polisen?
MJ lever nog lite farligt. Jag gissar han har en livstid motsvarande aggressiv cancer, dvs sannolikt kortare tid än fem år.
Ondahamstern är för det mesta en jävla pajas i de flesta trådarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kaffemedaffe
Vi får anta det. Men domen kan överklagas. Tycker det är otroligt om någon tror att han skulle åka tillbaks för en hovrättsförhandling.
Om det handlar om 1-3 månaders fängelse så kan jag se att han återvänder. Inget kommer hända honom här. Skulle han fara illa i fängelset kommer Sverige få allvarliga problem med USA. 1-3 månaders fängelse när majoriteten tycker han är oskyldig är något som han vinner ännu mera på än han redan gjort. Han skulle då kunna resa obehindrat i Europa. Struntar han i att återvända är Europa och alla andra länder Sverige har utväxlingsavtal med stängda. Skulle dock domen bli sex månader eller mer tror jag han struntar i det. Vad skulle du själv gjort om du åkte till Bolivia och upplevde att du behandlades ojuste av deras rättsväsende? "Kniv-Kalle" flydde ju Grekland och där var väl svenska myndigheter rätt påtryckande?
Citat:
Ursprungligen postat av
Domyoji
Haha, jag kan inte vara sluta tänka på hur bevisningen är störtlöljlig, målsäganden är opålitlig o en clown, målsägandebiträde en ännu större clown o hur fasiken de fick för sig att detta ska resultera i sex månader o 140.000 i skadestånd när de inte ens kan förklara hur 6 flaskor blev en flaska och 60 slag möjligtvis ska föreställa huggningar med krossad flaska etc etc, och till o med tjejerna som vittnade som kändes ganska hårda mot Rockan såg aldrig någon flaska NÄR HAN LÅG NER.
"Flyktrisk" haha han e en kändis inte ett flyktingbarn han har inget o tjäna på att gömma sig.
Kan de inte bara släppa det o gå vidare. Slutet gått allting gått nu.
#freerocky
Det känns lite som stöddiga viktigpettrar i mellanstadiet som varit engagerade från svensk sida. Ett jävla skämt är det. Samtidigt lägger man ner brottsutredningar på löpande band i Sverige när det drabbar svenskar. Det är nog rätt många domare och åklagare som med tiden kommer få resa till Finspång också, kanske inte för avrättning men för permanent näringsförbud.