2019-08-02, 22:52
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Det mest ironiska är att Rocky och co. kanske t.o.m. hade fått ett högre straff om inte den efterblivna Mustafa Jafari hade vittnat och gjort bort sig totalt inför hela världen. Det enda Mustafas golande har givit är alltså att han nu för evigt är stämplad som en golare, en världskänd golare.

Ondahamstern, hur var det nu, varför höll Mustafa Jafari sig borta från polisen?
Senast redigerad av RonJeremyClarks 2019-08-02 kl. 22:57.
Citera
2019-08-02, 22:53
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Riktigt skön bild precis efter att de släpptes.

https://imgur.com/a/8nd2M81

Edit. Nvm
Citera
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711

Åter till frågan: Finns det någon som helst teoretisk risk för Rocky att han får problem med resor till EU i framtiden?

I teorin finns det alltid risker om man vill, men i praktiken skulle i alla fall jag säga nej. Inte för en misshandel av ringa alt. normalgraden. Det skulle ju vara på gränsen till tramsigt.
Citera
Medlem
Så vad tror vi om afghan-aset, har vi chans att slippa honom?

Normalt sett skulle jag säga nej, han kommer fortsätta att utnyttja Sverige till max men det är också så att han är djupt förnedrad och vanhedrad och mår säkert riktigt dåligt över just det. Dessutom var det en kvinna som tog all heder ifrån honom (i hans ögon) och jag undrar om han verkligen kan stå ut med det.

Så vad har vi att vänta, ett terrordåd eller att han lämnar landet då Sverige blir för jobbigt för honom att levas i och att han förmodligen fruktar att han inte är säker här. Så många som vill spöa upp honom och göra det ordentligt den här gången.
Citera
2019-08-02, 22:54
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
I teorin finns det alltid risker om man vill, men i praktiken skulle i alla fall jag säga nej. Inte för en misshandel av ringa alt. normalgraden. Det skulle ju vara på gränsen till tramsigt.

Det finns ju ingen teoretisk risk om EU inte frågar om tidigare domar, eller lägger gränsen vid X års fängelse.

Nån som vet hur reglerna ser ut?

Edit: I USA skulle jag inte alls bli förvånad om man kan bli nekad. Särskilt för småbrott som ändå räknas som "moral turpitude", tex snattning.
Citera
2019-08-02, 22:56
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Han har inte flytt. Han har ett jobb att sköta. Han kommer tillbaka när/om det behövs.
Vi får väl se. Jag tror du kan fetglömma det.
Citera
2019-08-02, 22:56
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Fan vad snabbt det går. Är privatjet snabbare än jumbojet?

Tänker på GW Persson. När allt började var han säker ett snabbt frikännande. Sen var han säker på att Rocky kommer dömas till fängelse. Nu är Rocky fri. GW är verkligen en föredetting som har mer fel än rätt.

Vad skrev GW om fängelse? Trodde han på mer än redan sutten tid?
Citera
2019-08-02, 22:57
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Vi får väl se. Jag tror du kan fetglömma det.

Rättens resonemang var väl att det var skit samma om Rocky sticker och vägrar komma tillbaka?

Domarna visste redan att han skulle dömas så milt att det inte spelade nån roll?
Citera
Medlem
Varför var han tvungen att sitta i häkte under utredningen, men nu i väntan på dom får han göra vad han vill?

Är det redan bestämt då med andra ord att han inte kommer få fängelsestraff?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Helt rätt, vi lär nog aldrig få veta hela sanningen om vad som hände eller planerades men såren var absolut inte djupa nog för att vara farliga
Härrijävlar, vilken värld vi lever i!
USA's president startar handelskrig mot hela världen och engagerar sig i gatubråk i Sverige.
Tänk!
Citera
2019-08-02, 22:59
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokklubben
Vad händer om målet överklagas och hovrätten dömer honom till 1 års fängelse?

Det kommer absolut inte att hända. Men låt oss anta det som du skriver.

Då får Sverige försöka få tag på honom. USA lämnar absolut inte ut honom givet det politiska läget, vet inte ens om deras lagar tillåter det. Motsvarande svensk lag gör det inte.

Sverige kan gripa honom när han kommer hit. Vi kan också utfärda en europeisk arresteringsorder, med tveksam effekt (?)

Annars blir det svårt. Ringa Dog the Bounty Hunter?
Citera
2019-08-02, 22:59
Medlem
Det enda rimliga nu är att visa ut den knarkande och ljugande hazaren till Iran då han med sina falska påståenden tillsammans åklagarsidan klart försämrat omvärldens bild av Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in