2019-08-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Vad skrev GW om fängelse? Trodde han på mer än redan sutten tid?

10% chans för friande dom vill jag minnas att han sa men vid fällande dom kommer jag inte riktigt ihåg.
Citera
2019-08-02, 22:59
Medlem
secretcinemas avatar
Skönt att Trump fixade detta!
Citera
2019-08-02, 23:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Det mest ironiska är att Rocky och co. kanske t.o.m. hade fått ett högre straff om inte den efterblivna Mustafa Jafari hade vittnat och gjort bort sig totalt inför hela världen. Det enda Mustafas golande har givit är alltså att han nu för evigt är stämplad som en golare, en världskänd golare.

Ondahamstern, hur var det nu, varför höll Mustafa Jafari sig borta från polisen?

Inte stackars Mustafas fel. Han är så van vid att svenska myndighetspersoner, framförallt batikhäxor, köper all hans bullshit.
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Rättens resonemang var väl att det var skit samma om Rocky sticker och vägrar komma tillbaka?

Domarna visste redan att han skulle dömas så milt att det inte spelade nån roll?
Vi får anta det. Men domen kan överklagas. Tycker det är otroligt om någon tror att han skulle åka tillbaks för en hovrättsförhandling.
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
10% chans för friande dom vill jag minnas att han sa men vid fällande dom kommer jag inte riktigt ihåg.

Skrev GW typ 6 månaders fängelse så hade han fel. Då hade rätten inte släppt honom.

Men skrev GW "redan sutten tid" så hade han nog rätt. Får se vad domen säger om två veckor.
Citera
2019-08-02, 23:01
Medlem
tremades avatar
Carla Pantzar är duktig på att handskas med idioter, kanske på grund av sin tidigare dokusåpakarriär?
Citera
2019-08-02, 23:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Ja han borde ju vara vansinnig bara av att hon var kvinna och gav sig på honom och dessutom fick rätt. Få se om han vågar hota henne på något sätt. Han är tillräckligt svagbegåvad för att göra en sådan sak för hederns skull tror jag.

Jafari verkar mer än lovligt korkad. Möjligtvis har allt knark han konsumerat under årens lopp påverkat hans intellektuella förmågor.

Carla sågade i princip hans vittnesmål längsmed fotknölarna...

Trots detta...

Mattias Knutson - EXPRESSEN
19-åringen ler stundtals under Carla Pantzars slutplädering.”

https://www.expressen.se/noje/asap-rockys-odesdag-i-ratten-vantas-fa-sin-dom/
Citera
2019-08-02, 23:02
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Vi får anta det. Men domen kan överklagas. Tycker det är otroligt om någon tror att han skulle åka tillbaks för en hovrättsförhandling.

Var det inte nån som skrev att hovrätten inte har med målsägande eller åtalad i vilket fall?

Däremot blir det ju jobbigt om vi kommer på att han ska skaka galler.
Citera
2019-08-02, 23:03
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
3 - Amerikaner verkar ha svårt att fatta detta med högre instans. De tror alla har som de har det med Double Jeopardy etc. De (inkl. experter på amerikansk TV) borde lära sig mer innan de yttrar sig. Lära sig att även om ASAP Rocky nte döms i TR så kan han dömas i annan instans senare

Just det, vi har ju double jeopardy i Sverige, tack!

Jag nämnde tidigare i tråden att de flesta amerikaner är helt övertygade om att deras konstitution och rättsväsende är det bästa på jorden. De blir väldigt förvånande när de hör om hur det funkar i Sverige:

* Häktning före åtal ("jailed without being charged of a crime")
* Ingen borgen
* Ingen jury
* Fri bevisföring
* Restriktiv nödvärnsrätt
* Double jeopardy (åklagare kan överklaga friande dom till högre instans)

Jag tycker inte vi har ett dåligt system, men det är inte alltid helt lätt att övertyga ens en välvilligt inställd amerikan om detta i alla detaljer. Och en fientligt inställd demagog kan lätt hetsa upp sina väljare om dessa saker när en amerikan sitter häktad här.

Så det är inte helt lätt att försöka visa upp det svenska rättsväsendet som ett positivt exempel i USA, som de svenska politikerna naivt tror.
Senast redigerad av lm5711 2019-08-02 kl. 23:09.
Citera
2019-08-02, 23:04
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Helt rätt, vi lär nog aldrig få veta hela sanningen om vad som hände eller planerades men såren var absolut inte djupa nog för att vara farliga
Eh jo, vi vet precis vad som hände. Och du kommer få betala, lita på mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spiritual_Chaos
Varför var han tvungen att sitta i häkte under utredningen, men nu i väntan på dom får han göra vad han vill?

Är det redan bestämt då med andra ord att han inte kommer få fängelsestraff?
Ja. Det är redan avgjort.
Citera
Medlem
Domyojis avatar
Haha, jag kan inte vara sluta tänka på hur bevisningen är störtlöljlig, målsäganden är opålitlig o en clown, målsägandebiträde en ännu större clown o hur fasiken de fick för sig att detta ska resultera i sex månader o 140.000 i skadestånd när de inte ens kan förklara hur 6 flaskor blev en flaska och 60 slag möjligtvis ska föreställa huggningar med krossad flaska etc etc, och till o med tjejerna som vittnade som kändes ganska hårda mot Rockan såg aldrig någon flaska NÄR HAN LÅG NER.

"Flyktrisk" haha han e en kändis inte ett flyktingbarn han har inget o tjäna på att gömma sig.

Kan de inte bara släppa det o gå vidare. Slutet gått allting gått nu.

#freerocky
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in