2019-08-02, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Guldgrävande hora skrev jag. Jag är övertygad om att du förstod mitt val av terminologi. Mitt intresse för kvinnor som horar runt borde te sig vara ungefär på samma nivå som kvinnors intressen är för veka fjollor. De intresserar mig inte, och det är de själva som senare kommer få betala för sina beteenden, inte jag.

Min poäng är att gör vad du vill, det synliggör bara vad du är för slags person och då är det lättare att välja bort de som är ovärdiga, istället för att enbart bli inlurad på utseendet. Istället kan jag spara mina pengar, bespara mitt slit och lägga det på mig själv och en kvinna som faktiskt ser över sin själsliga tillvaro, medan ni ”fria” kvinnor kan bete er bäst ni behagar.

Som sagt, win win 😉

jepp, jag gör precis som jag vill och jag undviker din sort, samt dina åsikter som pesten....
Citera
2019-08-02, 16:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Det här vet jag inte riktigt hur man ska tolka...

Kvinnor har en tendens att alltid ha majoritetsåsikten eller sin partners åsikt.

Män har en tendens att bibehålla sin åsikt även om den anses avskyvärd.

Så på ett vis har du rätt. Mannen måste man anstränga sig för att få att ändra åsikt.
Kvinnan behöver man bara para ihop med rätt man eller se till att hon vistas med folk med den åsikt man vill att hon ska ha.
Ja, så egentligen är det ju onödigt att män röstar. Det är bara att fråga första bästa kvinna så får man ett uttryck för majoritetens (läs männens, kvinnorna håller ju bara med) demokratiska folkvilja.

Citera
2019-08-02, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du, i naturen är det ingen som frågar. Där hoppar hanarna på varesig de fått klartecken eller ej, ta en liten vända med min Don Juan till hund så ska du få se!

Djur kan ju inte prata.

I den Svenska kulturen ser kvinnorna det som sexuell trakasering när män frågar
om dom vill ta en öl .
I England ,Danmark eller Norge är det aksepterat att ta kontakt det är en mer social och
trevlig kultur.

Svenskarna har blivit kalla och tråkiga och dom svenska feministerna själva åker till
Barcelona och Berlin ,
där kulturen inte har skadats av otrevlig svensk feminism.

På festivalerna är besökarna nyktra och tråkiga och män och kvinnor har slutat att ta kontakt med
varan.
själv känner jag mej inte fri och uppskattad när jag umgås med
kvinnor i Sverige och sex och att träffa kvinnor känns lika kul som att ha kvarsittning i skolan.

Varför anser svenskorna att att dom ska VIP behandlas och varför tycker dom att dom
har rätt att specialbehandlas.
Dom får väl ta att våldtäkterna ökar när dom röstar vänster och dricker dom öl i stället
för sprit så får dom inte minneslucka och blir medvetslösa ,risken för övergrepp minskar.
Citera
2019-08-02, 18:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag är verkligen stolt över vad andra män åstadkommit genom tiderna, älskar världen som den ser ut (för det mesta). Inte för att jag bryr mig om att de var män, utom på FB där kön ständigt verkar vara aktuellt och viktigt. Vem diskuterar någonsin kön eller "kvinnliga egenskaper" på en lunchrast utom på skoj, jeesus.

Du diskuterar det oerhört frekvent här på forumet så du tillhör iallafall de som gör det, även om det inte sker på lunchrasten.
Sluta låtsas att du inte bryr dig om kön eller diskussionen kring det när det är helt uppenbart för alla läskunniga att du bryr dig.
Hoppas du hittar den man du söker och kan se upp till. Glöm inte att lägga ut röda mattan varje eftermiddag när han kommer hem efter sitt oerhört kompetenskrävande arbete 🤑
Citera
2019-08-02, 18:46
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, så egentligen är det ju onödigt att män röstar. Det är bara att fråga första bästa kvinna så får man ett uttryck för majoritetens (läs männens, kvinnorna håller ju bara med) demokratiska folkvilja.

Man skulle absolut få ett resultat väldigt mycket närmre det som är ok att yttra offentligt.
Det ser du ju även på hur kvinnor röstar.
Kvinnor röstar i princip på de partier som har vad som klassas som PK-åsikter. De samlas till vänster om Kd.

Men jämför med krigstidsitalien eller andra diktaturer så var kvinnorna där även de förespråkare för den officiella åsikten.
Citera
2019-08-02, 18:48
Avslutad
Citat:
Man skulle absolut få ett resultat väldigt mycket närmre det som är ok att yttra offentligt.
Kvinnor röstar i princip på de partier som har vad som klassas som PK-åsikter. De samlas till vänster om Kd.

Men jämför med krigstidsitalien eller andra diktaturer så var kvinnorna där även de förespråkare för den officiella åsikten.
Kvinnor kan inte tänka själva. Därför är deras röster i själva verket männens röster.
Citera
2019-08-02, 18:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Tänk om det är så att kvinnorna sätter den offentliga åsikten då?
Verkar aningen bakvänt att säga att kvinnorna alltid röstar efter den offentliga åsikten. Det är ju snarare så att kvinnor etablerar den offentliga åsikten.
Sen håller givetvis inte alla kvinnor med (jag till exempel), men det är rätt underligt att resonera som att kvinnan inte har åsikter. Jag tycker det verkar precis tvärtom.
Citera
2019-08-02, 19:06
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Fast då är det ju inte förnuft vl talar om. Om du påstår att våldsutövning i onödan kan kopplas loss från förnuft så har du och jag olika uppfattning om ordet förnuft. Förnuft enligt min bok är att välja klokt.
Att kvinnors våld inte har samma effekt som mäns våld på grund av fysisk styrka är väldigt relevant i sammanhanget eftersom att kvinnor vet att deras slag inte får några större konsekvenser.
En man som slår någon vet om att det kan få stora konsekvenser, för att inte tala om män som slåss som tappar fattningen och "råkar" misshandla någon halft till döds. Det är inte förnuftigt överhuvudtaget.

Så vad jag anser att vi talar om här är att män har en tendens att tänka mer enkelspårigt, svart/vitt och rationellt. Det kan vara bra ibland,.men ibland är det inte särskilt gynnsamt. Människor som frikopplar känslor vid beslutsfattande och agerande kan också vara farliga. Väldigt farliga. Och det är definitivt inte vad jag kallar förnuftigt alltid.
Sedan behöver man ibland fatta beslut som inte är bra för alla, och då måste man kunna sätta känslorna åt sidan, dock är det bra om man faktiskt HAR känslorna för att kunna fatta informerade och genomtänkta beslut.

Och jo, jag tycker definitivt att du lägger ett värde i detta. Det framgick med önskvärd, eller icke önskvärd tydlighet, att du är av åsikten att mäns sätt att tänka är en fördel och kvinnors en nackdel. Den åsikten får stå för dig.
Jag skulle vilja påstå att våra olika stereotypa sätt att tänka behövs i olika situationer, och utan den ena som påverkar den andre så hade världen antagligen sett ännu värre ut än vad den gör idag.

Män verkar till synes lätta att hjärntvätta också. Män verkar inte ha särskilt långt till att rätta sig i ledet och göra som övermakten säger.
Känslostyrda män är livsfarliga dem också. Deras känslor består ofta av ilska och aggressivitet, och konsekvenserna av detta har vi sett många många gånger genom historien.
Män är alltså inte känslolösa utan hyser bara andra slags känslor än kvinnor.

Som tur är finns referensverk såsom ordböcker att tillgå om man är oense av ords definitioner. Jag tror du syftade på ”visdom”, en sorts klyscha som används i bl a indiankulturer för att få status. Står hövdingen t ex och har offrat 20000 av sitt eget folk till ”gudarna” den dagen, kunde indianerna reagera med ”åh vad vis han är, han gjorde detta jobbiga bara för att han förstod gudarna!”. Visdom är ett så stort ämne att det förtjänar en separat tråd.
Citera
2019-08-02, 19:28
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jepp, jag gör precis som jag vill och jag undviker din sort, samt dina åsikter som pesten....
Good girl 😀
Citera
2019-08-02, 19:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Som tur är finns referensverk såsom ordböcker att tillgå om man är oense av ords definitioner. Jag tror du syftade på ”visdom”, en sorts klyscha som används i bl a indiankulturer för att få status. Står hövdingen t ex och har offrat 20000 av sitt eget folk till ”gudarna” den dagen, kunde indianerna reagera med ”åh vad vis han är, han gjorde detta jobbiga bara för att han förstod gudarna!”. Visdom är ett så stort ämne att det förtjänar en separat tråd.

Problemet kvarstår även om vi använder din/ordbokens definition, och det är att du talar som om "förnuft" och känslor är två helt olika saker. Det är alltså i princip omöjligt för en människa att föra ett resonemang utan en på förhand färdigställd målbild om denne inte kopplar in känslor. Män och kvinnor har lite olika slags känslor vad det verkar.
En plan för ett utförande mot ett fastställt mål kan du däremot genomföra utan känslor inkopplade överhuvudtaget. Det är män nog bättre på faktiskt eftersom de verkar vara mindre empatiskt lagda än kvinnor, på gott och ont.
Citera
2019-08-02, 19:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Förnuft? Män har uppfunnit domstolar, poliser, lagar, länder, presidenter, bilar, matematiken. Det är väl den yttersta definitionen av "förnuft" det män håller på med. Att du ens ställer frågan gör att jag anar en liten bias där i din syn på män. 99% av allt "förnuft" du stöter på i ditt vardagsliv kan härledas till manligt tänkande.

Om du med "förnuft" menar "mindre saker", på kvinnligt vis, t.ex att småflickor sitter stilla på dagis och gärna bär runt karotten med mat medans en del pojkar himlar med ögonen, tar fram plastpistolen, och springer två varv runt bordet, så visst är det också "förnuft". Men på en bra mycket lägre nivå än den höga intellektuella nivå som män skapat vårt samhälle i.

Hur tycker du detta går i många länder? Bra?
Citera
2019-08-02, 19:36
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Problemet kvarstår även om vi använder din/ordbokens definition, och det är att du talar som om "förnuft" och känslor är två helt olika saker. Det är alltså i princip omöjligt för en människa att föra ett resonemang utan en på förhand färdigställd målbild om denne inte kopplar in känslor. Män och kvinnor har lite olika slags känslor vad det verkar.
En plan för ett utförande mot ett fastställt mål kan du däremot genomföra utan känslor inkopplade överhuvudtaget. Det är män nog bättre på faktiskt eftersom de verkar vara mindre empatiskt lagda än kvinnor, på gott och ont.

Är det verkligen så svårt för dig att förstå kontraintuiva sanningar? Att det kan finnas gärningar som ger oetiska resultat men som ändå faktiskt var förnuftiga? Ovanligt kanske, men ändå.

Kan du isåfall heller inte förstå exempelvis att en av historiens elakaste massmördare Hitler faktiskt var snäll mot barn och byggde bra vägar? Eller att något så äckligt som bajs faktiskt används som smakämne i glass (skatol)? Eller att för mycket av vissa vitaminer faktiskt kan döda? Börjar det ryka i din kortslutna kvinnohjärna då? #kontraintuitiv #counterintuitive

Skillnaden bottnar främst i känslostyrdhet som du verkar vara inne på. Kvinnor och män hyser lika starka känslor (båda kan bli glada och ledsna, om än av lite olika saker). Men kvinnor är överlag mer känslostyrda, vilket innebär att de känslor de har styr deras tänkande, typ som att ström sprutar över från processorn i en dator och skvätter på RAM-minnet, och ett sånt läckage är ju inte bra. Det riskerar ge ologiskt tänkande. En känslotänkare kan lägga oklokt stor tonvikt på egna upplevelser och därför bli fördomsfull. Konstnären Pippa Bacca exempelvis sa ju ”jag har varit i Turkiet så jag VET att man inte blir sexmördad där” och ett tag senare var hon död.
Senast redigerad av Skattebrott 2019-08-02 kl. 19:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in