2019-07-30, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jo att det brukar komma på slutet är jag medveten om. Men i och med att detta är ett så speciellt fall började jag undra ifall han kommer begära det redan idag. Men kanske inte. Rocky hade kunnat checka in på hotell och fullfölja rättegången ändå.

Absolut, när som helst under rättegång. Det är inte helt ovanligt att advokater yrkar på frisläppande EFTER att ens klient blivit förhörd och "dennes del av rättegången är klar".
Citera
Medlem
Dagens juridik följer rättegången. Bra tråd från idag för de som vill få lite noggrannare genomgång.

https://twitter.com/dagensjuridik/status/1156216248566460419
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Du har en poäng. Det finns väl inte ett jävla ställe i Sverige som lämnar ut pass vid 21.00 tiden?

Han skulle hämta passet från sin gode man. Som sagt.
Citera
2019-07-30, 17:00
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Att känna till artister på topp 10 listan i populärmusik anser jag tillhöra allmänbildningen, ja. Oavsett vad man själv har för musikaliska preferenser.
Och med det anser du dig vara allmänbildad? För att du uppger att du känner till en hiphop-artist? Om det är allmänbildning då är SFI högskoleutbildning, men det kanske du anser? Din definition av allmänbildning, tack!
Citera
2019-07-30, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Han skulle hämta sitt pass av sin gode man. Inte från någon myndighet.
DU kan inte reglerna för uthämtning av pass! Den passökande måste skriva under, innan passet lämnas ut. Den Gode mannen KAN inte hämta ut ett pass. Det enda som kan förklara händelsen, är att BO lämnat det tidigare till GM!
Citera
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Hur fan kan målsägandebiträdet släppa igenom såna lögner. Fattar biträdet inte att det framgår av domar mot killen att han köpt knark, stulit och ägnat sig åt knivhugg och att han därför kommer att bli pinsamt bortgjord av motsidan. Så jävla dåligt.

Så länge timräkningen tickar på så skiter biträdet i det.

Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Vad är det för jävla pass som afghanen ska hämta ut vid 21-tiden på kvällen?

I samtalet med åklagaren säger han att han har varit inne i stan en halvtimme innan han stöter på Rocky. Han har åkt in (från var?) för att hämta ut ett pass. Han och Dawud stöter ihop med Rocky på Max vid 21.40 (fajten är 21.50). Då har han alltså kommit in till stan 21.10, träffat Dawud och gått upp till Max för att kolla.

Vad är det för passutlämningsställen som håller öppet på Norrmalm vid denna tid? Det låter inte klokt. Är det någon som vet?

Afganen är ju för fan mytoman och framgår klart att han ljuger sig blå i allt det väsentliga.

Pinsamt av åklagaren att släpa fram en sån här målsägande inför en domstol i ett skitmål men kan det hända någonstans i västvärlden så är det i Sverige.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Du har en poäng. Det finns väl inte ett jävla ställe i Sverige som lämnar ut pass vid 21.00 tiden?

Jag har fått veta att det var Tommi Ekdahl, den gode mannen, som skulle ge honom passet.
Citera
2019-07-30, 17:02
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Jo, det tillhör allmänbildningen att känna till vilka artister som toppar listorna oavsett vad du tycker om deras leverne eller musik, din jävla spånskiva.
Nu var ju inte din kommentar riktad till mig, men jag kunde inte bara inte låta bli att svara, så ursäkta OT, men:
Hmmm ... Det har absolut ingenting med allmänbildning att göra. Men säger folk att han är världskänd, så tror jag givetvis på det.

Är själv väldigt musikintresserad, men lägger inte så stor vikt vid topplistorna och är inte heller ett rap-fan. Vissa namn ser man återkommande, andra skymtar bara förbi.

Har du själv verkligen koll på de artister som toppar alla listor? Kan du på rak arm räkna upp de senaste tio årens 1-3-placerade på ESC (som ju är världens största musikevenemang)?

Over and out!
Citera
2019-07-30, 17:04
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
HAHAHAHA fyfan. Mustafa måste vara retarderad på riktigt.

Det beror på vad man menar med retarderad. Han verkar å ena sidan slipad av kriminalitet, å andra sidan skör som ett asplöv. Sverige är ett fördärv för afghanerna, det är här dom "dör psykiskt", men det är ett annat diskussionsämne.
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
Enligt amerikanska forum som Reddit mfl så läser man redan om hämnd och inte från Rocky själv utan från vanliga afro amerikaner på Harlem, Bronx.. Någon lär knäppa afghanen innan året är slut.

Ja de flesta afroamerikaner tyckte även att O.J. Simpson var oskyldig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Och ukrainskan som förlorade benet när Akilov körde över henne är utvisad. Däremot är Akilov för alltid skyddad mot att bli utvisad, då han riskerar inhuman behandling av Uzbekistan.

Samma sak med hazarråttan, blir inte utvisad fast han åsamkar Sverige skador för många miljoner och kraftigt försämrat rykte.

Nej, Akilov är inte alls skyddad mot att bli utvisad för all framtid. Tingsrätten dömde ju honom till utvisning - Och tillade att om denna verkställelse kommer kunna ske eller ej ligger oerhört långt fram i tiden att kunna svara på. Så "skyddad för all framtid" är han inte!
Citera
2019-07-30, 17:05
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadameQ
DU kan inte reglerna för uthämtning av pass! Den passökande måste skriva under, innan passet lämnas ut. Den Gode mannen KAN inte hämta ut ett pass. Det enda som kan förklara händelsen, är att BO lämnat det tidigare till GM!

Vad yrar du om? Han skulle hämta sitt pass från sin gode man, som jag sa.

"Åklagaren frågar varför 19-åringen befann sig utanför Max på söndagskvällen.
– Jag hade tänkt åka och hämta mitt pass. Jag hade lämnat över det till min gode man, som jag haft tidigare."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in