2019-08-02, 18:57
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, du får knuffa bort honom. Däremot får du inte ta hjälp av dina kompisar, vräka ner honom på golvet och ha sparkfest ...

Det är så enkelt som att det verbala är inte tillräckligt om inte hotbilden i övrigt förstärker det.
Hur pass säker är du på detta? Om någon drar kniv mot dig och säger att den ska ha ihjäl dig och låt säga tar ett steg emot dig men inte är inom hugghåll, skulle du inte uppfatta detta som påbörjat angrepp?
Citera
2019-08-02, 18:57
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
Du tycker att från och med nu så får afghaner kasta folk i gatan och sen sparka på dem i grupp bara man säger att de var "irriterande" och de gick efter en?

Så länge det är tydligt provocerande samt att det är rimligt att dom antar att attackeraren var beväpnat. Då är det bara kasta på, ja.
Citera
2019-08-02, 18:58
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Gör för all del inte det. Tycker du att jag är rasist för att jag konstaterar error hos flashback klanen när utlänning står om utlänning - kalla mig då det.

Det är liksom rätt egalt för mig.
Det är bara ett simpelt konstaterande av fakta.
Citera
Medlem
"Han är rädd. Jag har aldrig sett någon så rädd förut", säger afghanens advokat. Ej ordagrant. Herregud. "Han drömmer mardrömmar".
Lås in idioten och släpp Rocky. Afghanen gör allt för pengar. 140 000 kr tror han att han skall få. En kille blev smittad med HIV 2011- HAN fick 150 000 i skadestånd av förövaren. Skulle detta vara likvärdigt? Är han galen?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant

Fattar du själv inte vad som skulle hända om du knuffade din angripare i det läget? Han skulle dra kniven och sätta den i hjärtat på dig som utlovat. Bra strategi där
Jag har sannolikt brottats med fler mördare än du och nej -- det fungerar inte som i din fantasi.
Citera
Medlem
Vem var nollan till målsägarbiträde? Vad har ni på honom?
Citera
2019-08-02, 18:59
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Det går alldeles utmärkt att röntga. Med en vanlig lungröntgen ser man tydligt eventuella revbensfrakturet. I normalfallet är dock revbensfraktur en klinisk diagnos och man brukar endast röntga om man misstänker pneumothorax.

Kan bara hålla med, helt korrekt.

Och det jag att jag har haft båda sakerna flera gånger.
Citera
2019-08-02, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant

Fattar du själv inte vad som skulle hända om du knuffade din angripare i det läget? Han skulle dra kniven och sätta den i hjärtat på dig som utlovat. Bra strategi där

Nästa vecka när tre afghaner kastat Karl Andersson i gatan och sen i grupp sparkat på honom för att de påstår att de var livrädda, och de var irriterande och gick efter dem, så är det okej för dig att de inte åtalas?
Citera
2019-08-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Texy
Nu kommer alla andra bråkstakare inse att man kan tjäna pengar på att provocera bråk och bli nerslagen...

Alternativet är ju att grupperingar inser att man kan begå misshandel och inte åka dit för det. Vad ska du göra åt det?

Så har det ju dessutom alltid varit. Jag hade en kompis som ofta provocerade ute på krogar. Han fick skadestånd två gånger (men jag vet inte om det var värt det med tanke på hans skador).
Citera
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Jag har aldrig sett mina revben på röntgenplåtar av mina lungor .. undrar - är du säker på detta?

100% säker. Du må vara självutnämnd expert på svensk lag men vad gäller radiologi så får du nog läsa på lite grann
Citera
Medlem
Citat:
Nej, du får knuffa bort honom. Däremot får du inte ta hjälp av dina kompisar, vräka ner honom på golvet och ha sparkfest ...

Det är så enkelt som att det verbala är inte tillräckligt om inte hotbilden i övrigt förstärker det.

Vi har i Sverige exempel på när en person har blivit skjuten till döds för att man trodde att denne hade pistol och var beredd att gå till angrepp. Nödvärn enligt svensk lag.

Du får göra allt som krävs för att skydda eget eller andras liv även om det innebär att döda personen. Det är bara en bedömningsfråga om det var rimligt att tro att det var vad som krävdes.
Citera
2019-08-02, 19:01
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Jag tror faktiskt det är riktiga hörlursturken. Intelligensen tyder på det.
Det här var för en kvart sen.
https://minfil.com/c054Y11bn3/7EDBACCA-0D51-49B5-AFF6-0721FC507D8C_jpeg

Den där lilla skiten skulle behöva ett par tre flygresor till rätt ner i betongen. Han har inte lärt sig ett skit.
Han som var så rädd dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in