2019-08-02, 18:28
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sparkarna på BO blir inte berättigade på grund av hans senare lögner.

Det har jag aldrig sagt, men jag anser att de åtalades agerande är nödvärn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Är det förresten någon som funderat på vad det var afghanen höll i handen när han mopsade?

https://minfil.com/FbjcY01dnc/afghan_handen_jpg

Är det där han? Sugrör ju! Han lär ha varit påtänd.

Får man besvära någon om en länk till filmen. Har inte sett den ännu.

Tack på förhand!
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
När personen måste sys så räknas det inte som "småsår"

Där har du fel , borde du känna till. Även om du tvingas sy så kan det räknas som småsår. Det står som exempel för ringa misshandel; En en man slår en man i ansiktet, och får ca tre centimeters jack. Straffet för denna ringa misshandel blir 80 dagsböter.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Skumpan ligger kylen, där ligger också virket till några tunga groggar. Hur ska detta sluta? Hur som är det game over för Sverige sen länge men fälls ASAP då sätter jag igång direkt med utvandrarplanerna.
Citera
2019-08-02, 18:29
Medlem
Citat:
Svensk lag ger inte heller okej att gängspöa någon man irriterar sig på - och därför anser jag att ASAP och medåtalade skall dömas i den delen.
"gängspöa" skärp dig, förut var det ju "gängstryk".
DEt var försvar.
Om jag följer efter dig i staden helt plötsligt och börjar till sist slå dig, har du rätt att slå mig. Fattar du inte det fattar du inte svensk lag som du påstår försvarar här.
Citera
Medlem
Såklart TV4 vägrar att sända Pantzars krossande av afghanjäveln!
Citera
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Fast vi angriper inte genom att låta ytterligare utlänningar komma hit och skita på vår lagstiftning.
Men vad är det här för oförblommerad rasism du vräker ur dig!?
Citera
2019-08-02, 18:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Du jobbar väl enbart med att skriva på flashback.
Det är inget jobb ... hur kunde du få en sådan tanke???
Flashback har inga anställda skribenter.

Citat:
Nödvärnsrätten låter fint på pappret, men det är lite mer komplicerat än så. Många som bittert fått erfara hur det fungerar i verkligheten. Om man blir hotat verbalt och det inte går kommunicera med personerna hur man än gör, så får man försvara sig.
Nej, du får inte fysiskt försvara dig mot verbalt hot.
Du får inte ens fysiskt försvara dig mot person när det utförts fysiska attacker på ditt boende.
Så länge du själv eller någon annan inte är under direkt hot och föremål för pågående eller påbörjad attack så gäller inte nödvärnsrätten.
Om en attack avslutats så gäller inte nödvärnsrätten. Du får alltså inte bruka övervåld bara för att du är arg.

Citat:
Då dessutom man kan anta att personerna kan ha vapen på sig, räcker det med ett liten knuff? Så är allt över tror du? Om man anser att det finns ett överhängande angrepp som i det här fallet, så har man rätt att använda nödvärn enligt lagen. Det står inget om att bara för en person hamnar på marken, så är angreppet över.
Nej, det står inget om det - utan när attacken är avvärjd så upphör nödvärn.
Citera
2019-08-02, 18:30
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Håller med. Jag är lite golvad av henne och hennes slutplädering. Way to go!!

Helvete, jag bara rös så bra det var.

Hon hade kunnat ösa på mer om bråkstakarnas olika vittnesmål men det kanske kändes irrelevant att dra upp om pass-lögnen osv. Men ingen av advokaterna påtalade att gökarna var påtända i slutpläderingarna?

Sa Dawod i sitt förhör idag att anledningen till varför Asap drämde honom i backen var för att Mustafa fortsatte tjata? Minns att någon skrev det här men jag såg inte det i expressens liverapportering, gissar att det fanns någon bättre live som man borde följt istället.
Citera
2019-08-02, 18:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vilka sparkar? Rocky kliver lite lätt på hans hand.

Sparkarna mot BO när han låg på marken.
Citera
2019-08-02, 18:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Där har du fel , borde du känna till. Även om du tvingas sy så kan det räknas som småsår. Det står som exempel för ringa misshandel; En en man slår en man i ansiktet, och får ca tre centimeters jack. Straffet för denna ringa misshandel blir 80 dagsböter.
Länka, för räknas det som ringa misshandel så finns det mer runt ikring och dessutom en motivering från rätten.
Citera
2019-08-02, 18:32
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Är det där han? Sugrör ju! Han lär ha varit påtänd.

Får man besvära någon om en länk till filmen. Har inte sett den ännu.

Tack på förhand!
https://www.youtube.com/watch?v=m2OLIowzwQI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in