2019-08-02, 18:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Självklart skall svenska myndigheter titta över alla hans bidrag och svartarbeten och kräva tillbaka det han lurat till sig denna bedragsafgan.
Vi är absolut överens om det -- men det är ett förfarande som ligger utanför själva rättegången. Givetvis bör det han sagt och hävdat i rätten tas upp av andra myndigheter.

Citat:
Men det går fint att låta världen ha synen att det är okey med både gruppvåldtäkter och barnäktenskap.
Fast vi angriper inte genom att låta ytterligare utlänningar komma hit och skita på vår lagstiftning.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
"Åklagaren vill justera sin gärningsbeskrivning. Jag tror kanske att vi får återkomma med detaljerna där"

Nu är det brådis och anpassa sitt åtal till hur kasst det gick för åklagaren nyss.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Direkt någon har länk till presskonferens med Slobodanr ni vill snäll och länkar till den här? Skulle uppskattas
www.aftonbladet.se
www.expressen.se

De har sänt alla hans presskonferenser hittils så uppdatera bara sidorna då och då.
Citera
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ja, det tror jag är möjligt och enligt mig den absoluta övre gränsen: de döms till två månaders fängelse och blir släppta då en månad i häktet räcker. Hur de än gör låter det helt omöjligt att de inte blir släppta idag.

Håller helt med med sen att ingen personutredning gjorts ännu (ASAP) - vad jag vet - så finns inget som talar för samhällstjänst. Detta borde gjorts omgående i så fall
Senast redigerad av substitute 2019-08-02 kl. 18:33.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Du kan lyssna på hennes slutplädering på tv4 appen. Som ljuv musik i öronen. Wow.. Vilken jävla kvinna!

Håller med.. Det är krut i denna kvinna
Citera
2019-08-02, 18:26
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
www.aftonbladet.se
www.expressen.se

De har sänt alla hans presskonferenser hittils så uppdatera bara sidorna då och då.

Haha okej. Tack för länkarna, I guess
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Han röntgades över revbenen, läkarna fann inget, de kunde också konstatera att den sneda näsan med all sannolikhet var en äldre skada. MÄ klagade också på att läkarna inte brydde sig om honom tillräckligt. Jag hoppas att detta leder till en friande dom, det är för många lögner från MÄ att det ens ska vara underhållande.

Sparkarna på BO blir inte berättigade på grund av hans senare lögner.
Citera
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Hur då ?
Menar du att dom tusentals med invandrarbakgrund som sitter i våra fängelser inte skulle sitta där.
Eller är det bara dom svarta som skulle drabbats av det enligt dig det korrumperade rättsystemet ?
Nej, vad jag menade var att flera, inte minst socialdemokratiska politiker klarat sig undan rättvisan genom åren i sann orwellisk anda. Vi må vara lika inför lagen på pappret, men i verkligheten är det ju inte så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Han röntgades över revbenen, läkarna fann inget, de kunde också konstatera att den sneda näsan med all sannolikhet var en äldre skada. MÄ klagade också på att läkarna inte brydde sig om honom tillräckligt. Jag hoppas att detta leder till en friande dom, det är för många lögner från MÄ att det ens ska vara underhållande.

Dessutom så hade han bara ytliga skador på huvudet trots att han blivit slagen med en stor cava-flaska i huvudet.

Hela salen vet att han är en lögnhals, inte ens han själv verkar tro på sina lögner längre.
Citera
2019-08-02, 18:27
Medlem
absolut-justices avatar
Så fittan till målsägandebiträde (Magnus Strömberg) begär ersättning på 230 000 kronor för 118 timmars arbete, det blir 1950:-/tim, för att sitta och sufflera Bagdad-Bobs kusin Mustafa....
Han ska alltså ha jobbat heltid 8 tim dag under 3 veckor för Mustafa:s räkning...
Då har vi alltså 3 feta lögnare till målsägare-gänget

Nazzi-Fritz får se upp, hon verkar ha fått en konkurrent här....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sparkarna på BO blir inte berättigade på grund av hans senare lögner.

Vilka sparkar? Rocky kliver lite lätt på hans hand.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det mest provocerande i dag från Expressen:

"Målsägandebiträde Magnus Strömberg*begär ersättning på drygt 230 000 kronor, som avser 118 timmars arbete, berättar rättens ordförande."

118 timmar?! Låter helt orimligt om man jämför med andra mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in