2019-08-02, 18:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krystian
svensk lag påbjuder inte att trakassaera och provocera bråk och slåss som knarkande afghanen gjorde.
Nej, absolut inte -- vilket jag redan konstaterat och därför anser att han inte skall tilldömas skadestånd av något slag.

Svensk lag ger inte heller okej att gängspöa någon man irriterar sig på - och därför anser jag att ASAP och medåtalade skall dömas i den delen.
Citera
2019-08-02, 18:06
Medlem
Redigering.

Om jag sett min polare bli attackerad av en okänd person så skulle jag förmodligen reagerat på liknande sätt som ASAP Rocky. Genom att handgripligen kasta iväg honom. Känns som en ryggmärgsreflex.
Senast redigerad av Turbohaler666 2019-08-02 kl. 18:10.
Citera
2019-08-02, 18:07
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Är det förresten någon som funderat på vad det var afghanen höll i handen när han mopsade?

https://minfil.com/FbjcY01dnc/afghan_handen_jpg
Ser ut som en infälld mattkniv.
Citera
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om du har läst mina inlägg så försvarar inte jag afghanen .. däremot försvarar jag svensk lag.

Svensk lag följs när det passar eliten. Den är inte värd så mycket när allt kommer omkring.

Den anpassas för eliten syften.

Fråga Quick.

Svensk lag. Tillåt mig att småle.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Nu var det våld du talade om. Tänker inte äska igenom en tråd på 1488+ sidor för att leta rätt på en länk som du påstår visar att ASAP varit aggressiv, vad nu menas med det.

Våldsmisstankarna är en incident i en hiss i Australien eller Nyzeeland, jag var extremt otydlig på den punkten och ber om ursäkt för det.

Men det har även skrivits om våldsamheter i USA som han ska vara inblandade i så vem vet, det kanske finns en eller två videos på nätet
Citera
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det finns ju å andra sidan på film att de gör just det .. ger sig på honom.
De försvarar sig mot hans angrepp.
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Detta är också relevant med tanke på hur oskyldig åklagaren beskriver MÄ.

Citat:
Mattias Knutson - EXPRESSEN
Carla Pantzar tar upp att 19-åringen verkar aggressiv i klippen, och tar upp att han säger ”come on, come on, I'm gonna fuck him” till livvakten.
Citera
Medlem
Noble.Savages avatar
Älska Carla

Flashbacks nya hjälte.
Citera
2019-08-02, 18:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Inte jag heller. Så jag gör en kvalificerad gissning som du gör, när du säger det är misshandel istället för ringa misshandel. Eftersom en lättare spark, slag, knuff ingår i straffskalan för ringa, och små sår som kan orsakas. Vilket stämmer in bra, om vi enbart ska gå efter kastet och skadorna som kan ha uppstått.

Ok. Jag som missförstod. Du skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av henkess
I ringa misshandel ingår just ett sånt litet kast eller knuff.

Uppfattade det som ett konstaterande, inte som en gissning.
Citera
2019-08-02, 18:08
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Advokaten menar även att 19-åringen inte verkade må alltför dåligt efter bråket, eftersom han åkte till Barkarby, åkte till jobbet och så vidare.

Kan någon förklara vad den här knarkande afghanen har för falskt jobb?
Citera
2019-08-02, 18:09
Medlem
Browndawgs avatar
Han sitter fortfarande och ler!!

"19-åringen sitter och ler under Carla Pantzars slutplädering"

Han verkar ju jätterädd, eller vänta
Citera
2019-08-02, 18:09
Medlem
"Carla Pantzar menar att 19-åringen kämpade så hårt för att visa sina skador att ”det uppkom nya varje gång han besökte läkarna”."

Vilket jävla slödder alltså. Seriöst, kan någon knäppa skäggapan när rättegången är klar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in