2019-08-02, 16:16
Medlem
"Målsägarbiträdet yrkar på följande skadestånd: 40 000 för kränkning.

– Han utsätts för en allvarlig kränkning. Han uttrycker att han känner sig värdelös, säger advokaten.

Detta är alltså en del av totalbeloppet.... "-

Skulle han någonsin ha känt dig värdefull innan händelsen?
Citera
2019-08-02, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fact
Men hur vet du att det var kragen och inte halsen? Livvaktens ord? Som får betalt av Rocky?
Det finns bilder på halsen.
Inte ett enda blåmärke.
Citera
2019-08-02, 16:17
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
ASAP vet väl inte vilken historik som finns hos afghanen, så det är inte relevant för upplevelsen av situationen.

Och nej, jag har långt ifrån våldserfarenhet noll.
Om du hade vetat vad du talade om så skulle du inte komma med såna tramsiga jävla repliker. Det uppträdande som afghanen uppvisat är tillräckligt för att dra slutsatsen att det finns en risk att han är/var beväpnad.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
ASAP vet väl inte vilken historik som finns hos afghanen, så det är inte relevant för upplevelsen av situationen.

Och nej, jag har långt ifrån våldserfarenhet noll.

Asap: Nej. Målsägande: Ja.

Hans historik påverkar ju hur han agerar. Om han har kniv så agerar han på ett speciellt sätt. Om han är orädd och brukar slåss så agerar han på ett visst sätt osv. osv. Därför är hans bakgrund verkligen relevant.
Citera
Medlem
dunias avatar
När är det dags för försvararnas plädering?
Citera
2019-08-02, 16:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fact
Men hur vet du att det var kragen och inte halsen? Livvaktens ord? Som får betalt av Rocky?

Jag går på livvaktens ord och videon. Det finns ingenting som styrker att det var halsen.
Citera
2019-08-02, 16:19
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julemand
Livvakten började inte alls. I videon utanför Max ser man afganen lyfta sin högra hand och föra upp den mot livvaktens bröst /Ansikte.. Ingen med självbevarelsdrift gör så mot en 150 kg livvakkt eller dörrvakt eller polis. Afganen fick en förstaklssig lektion i hyffs.
Mycket märkligt att afghanen vågade fortsätta följa efter provocera Rockys sällskap efter den tillrättavisningen. Hade han ingen självbevarelsedrift?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Afghaner har åtalsimmunitet mot sexövergrepp så det faller.
De verkar fan inte mycket bättre
Citera
Medlem
"– Jag har aldrig träffat en målsäganden som varit så rädd.
– Han är oerhört rädd."

Man kan väl anta att det blir så när man tänder av från benzo m.fl...krävs väl ingen större fantasi för att kunna dra den slutsatsen. Biträdet verkar ju leva i en drömvärld.

Målsäganden har redan kostat de svenska skattebetalarna x antal miljoner och förbrukat sina rättigheter i Sverige. Att Sverige sponsrar denna form av kriminella turism är inget annat än osmakligt. Det är dessutom pengar som kunde gjort verklig nytta och räddat liv på platser där det finns riktiga flyktingar.
Citera
2019-08-02, 16:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHaven
Hur lång tid tar det innan Mustafa själv sitter inne för andra brott?

Jag skulle gissa på innan jul
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
När är det dags för försvararnas plädering?

Om ganska exakt 6 minuter.
Citera
Medlem
tuffkatts avatar
Varför får jag känslan av att det blir maxstraff för Mayers, bara för att åklagaren vill statuera ett exempel och visa att de minsann inte ser mellan fingrarna vad gäller kändisar. Det hade varit så typiskt Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in