2019-08-02, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag anser att förundersökningen mot Jafari bör återupptas igen, här kan riksåklagaren göra en insats. Åtala honom för MISSHANDEL och FÖRSÖK TILL GROV MISSHANDEL.

/Provokatör

Och sexuella trakasserier, om dom hittar tjejerna som blev tafsade på.
Citera
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milovina
Sverige blir bara konstigare och konstigare. Hur kunde det ens bli ett åtal av detta?
Sedan funderar man på hur rättsväsendet och alla dessa advokater tjänar miljoner på dessa unga killar som kommer hit och ställer till jävelskap. Miljoner som kunde gått till äldreomsorg, skola, sjukvård mm.

Vilka krafter möjliggjorde att detta fick en rättslig prövning över huvud taget?
There is something rotten in the state of Sweden...
Håller med. En sak man kan fundera över är varför äldreomsorgen, skolan och sjukvården har en begränsad budget att hålla sig inom, som inte får överskridas, och där det görs ständiga neddragningar, medans advokaterna verkar få jobba med invandrarrelaterade ärenden på löpande räkning och faktuera statens hur mycket som helst.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Jag dör av skratt

Citat:
Jag har varit advokat i 20 år. Och jag har aldrig haft en klient som varit så rädd. Aldrig, säger Magnus Strömberg om 19-åringen.
– Han är oerhört rädd. Det är en sak som han har bett mig att framföra här, och det är att han aldrig har velat att den här situationen skulle uppkomma. Han känner inget agg mot de åtalade, utan önskar de all lycka.
När detta sägs tittar ASAP Rocky länge på 19-åringen, som stirrar ner i bordet.

Han går till attack emot 7st som är mycket större än han. Han pratar om heder etc.. Rädd??
Så fan heller. Jävla afghankramare till rättsliga personer. De ljuger i rätten de jävlarna
Citera
2019-08-02, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TVdator
Hur mycket tror ni Strömberg kommer runka ikväll åt sitt eget slutanförande?

Hela natten. Minst. Han måste känna sig riktigt jävla "god" nu som försvarat den stackars ansvarslösa afghan-barnet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej det gjorde jag inte - och det är rätt ointressant eftersom sparkarna när han ligger inte är okej.

Jaha du tycker det är ointressant att höra deras förklaringar, men då har du diskvalificerat dig från diskussionen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det mesta verkar vara okej i denna rättegång, ja så länge det är åklagaren som gör/säger något anmärkningsvärt och inte försvaret....
Nu sitter den där strömberg och gissar. Det får man väl inte i rätten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det handlar om kragen, inte halsen. Det är dessutom inget "påtagligt våld". I så fall hade inte livvakten kunnat åka hem. Nej, det är en korrekt bortlyftning av en livsfarlig, påtänd och sannolikt knivbeväpnad afghan. En afghan som startade bråket.

Men hur vet du att det var kragen och inte halsen? Livvaktens ord? Som får betalt av Rocky?
Citera
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Precis. Klart att dom blir rädda när de förföljs av två aggressiva och påtända knarkare. De hade ju såklart ingen aning om vad dom kunde tänkas göra, kanske dra fram en pistol eller hugga mot dom med knivar. De uppfattade det som en livsfarlig situation. Våldet var nödvändigt för att få de kriminella afghanerna att sluta.

Jag personligen tror inte att de på riktigt blev rädda. Jag tror snarare de mest blev irriterade och provocerade, vilket fortfarande berättigar självförsvaret.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Vi talar om en påtänd och hotfull person som tidigare är dömd för att ha knivat en annan människa. Din respons är då att insinuera att risken för att sagda person skulle resa sig från marken och dra kniv mot de som försvarar sig mot honom, är lika stor som att vederbörande skulle resa sig och smälla av en atombomb.

Ja det ska förstås till kärringar som dig, vars våldserfarenhet är lika med noll, att avgöra vad som är rimligt nödvärn och vad som inte är det.
ASAP vet väl inte vilken historik som finns hos afghanen, så det är inte relevant för upplevelsen av situationen.

Och nej, jag har långt ifrån våldserfarenhet noll.
Citera
2019-08-02, 16:13
Bannlyst
Är förundersökningen ute?
Citera
Bannlyst
Är det tre pläderingar kvar nu?
Dom får fan jobba övertid sen, vi vill ha nåt slags besked i kväll.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Testa själv att kasta en påtänd knivman ner på gatan och svara mig sen om han var oskadliggjord efter det. Inväntar rapport.
Var framgår det att afghanen skulle ha viftat med kniv???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in