2019-08-02, 10:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Det är inte alla som begär, och även om man begär det så kan det "glömmas" utan att det i sig är något anmärkningsvärt. Ett muntligt godkännande gäller.
Exakt, det är samma regler som när du skapar ett kontrakt med en telefonförsäljare.
Citera
2019-08-02, 10:05
Medlem
Provokatörs avatar
Shariavittne # 2 är en katastrof för åklagaren.

- Jag vet inte
- Jag tror det
- Nä det stämmer inte
- Det vet jag inte

Det låter som om hon tuggar tuggummi

/Provokatör
Citera
2019-08-02, 10:06
Medlem
Finns det ingen konstant livefeed förutom medias med 5000 reklamer och en massa skitsnack?
Citera
Medlem
Vittnet får åklagaren att se lite fånig ut, har de medvetet förvanskat hennes uttalanden under polisförhöret eller har de bara misstolkat det eftersom de var så inkörda på att ASAP skulle vara skyldig och afghanen vit som snö?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Shariavittne # 2 är en katastrof för åklagaren.

- Jag vet inte
- Jag tror det
- Nä det stämmer inte
- Det vet jag inte

Det låter som om hon tuggar tuggummi

/Provokatör

Det finns dock en gemensam nämnare från dem och det är att afghanen skall ha varit lugn hela tiden vilket talar emot ett eventuellt andra bråk, utan att ASAP kastade killen i backen för att han var jobbig och inte för att han var aggressiv
Senast redigerad av Ondahamstern 2019-08-02 kl. 10:08.
Citera
2019-08-02, 10:07
Medlem
Vilken sida hade kallat detta vittne?
Citera
2019-08-02, 10:08
Medlem
Dessa vittnen är kallade av åklagaren? Och ingen av dem anger att de sett någon ur Rocky's gäng använda en glasflaska i "misshandeln"? Det kan inte vara särskilt lyckat för åklagaren.
Citera
2019-08-02, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det finns dock en gemensam nämnare från dem och det är att afghanen skall ha varit lugn hela tiden vilket talar emot ett eventuellt andra bråk, utan att ASAP kastade killen i backen för att han var jobbig och inte för att han var aggressiv

Ja förutom att han ska ha fortsatt hetsat och tjata om sina hörlurar.
Citera
2019-08-02, 10:09
Avstängd
konstapels avatar
Jag är lite förvånad över att de här två vittnena tilläts att vittna via videolänk. Vanligtvis brukar man göra det om vittnet tex befinner sig utomlands eller om det finns en uttalad hotbild, vilket inte är fallet här.
Lite av grejen med att vittna försvinner då det är en ganska stor skillnad att befinna sig på plats i rättssalen och känna stundens allvar eller att sitta tryggt hemma och vara lite obrydd över det hela.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Dessa vittnen är kallade av åklagaren? Och ingen av dem anger att de sett någon ur Rocky's gäng använda en glasflaska i "misshandeln"? Det kan inte vara särskilt lyckat för honom.
Det såg bättre ut på pappret (polisförhöret).
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Dessa vittnen är kallade av åklagaren? Och ingen av dem anger att de sett någon ur Rocky's gäng använda en glasflaska i "misshandeln"? Det kan inte vara särskilt lyckat för honom.

Håller med om att det är problematiskt för åklagaren men deras vittnesmål talar väl emot ASAPs version om ett andra bråk?
Citera
2019-08-02, 10:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ja förutom att han ska ha fortsatt hetsat och tjata om sina hörlurar.

Vilket inte riktigt är ett bråk, han var jobbig ja, det håller jag absolut med om.

Men påstods det inte igår att det skulle ha varit ett andra bråk?

För det vittnena säger nu är absolut inte ett andra bråk utan ASAP som tappade humöret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in