2019-08-02, 16:07
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Nu menar målsägandebiträdet att man kan bortse från vad som kommit fram i förhandlingen.

"Målsägandebiträdet tycker att man "allvarligt kan fundera på" varför ett av vittnena, som hördes tidigare idag, har förändrat sin berättelse och att man kan bortse från vad vittnet sade idag"

Haha, vad är det UFO som de släppt in i salen?
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Det hade gått fortare om han inte hade tolk.

Då hade rättegången ogiltigförklarats och fått tas om.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
"Målsägandebiträde Magnus Strömberg säger att skadeståndsanspråket kan behöva justeras uppåt."

Hahah är snubben påverkad av något? Han måste dela substanser med sin klient för fan.
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
"Det finns uppenbara likheter. Angreppet skedde överraskande bakifrån, och min målsägande har berättat att han blev slagen i bakhuvudet med en flaska, säger målsägandebiträdet."

Jag börjar instinktivt tycka riktigt illa om målsägarbiträdet. Han verkar ha någon form av frikort att stå och ljuga och påstå i princip vad som helst. Besynnerligt.

Det finns ingen bula, inget läkarutlåtande om denna skada. Varför tar målsägarbiträdet upp en sådan uppenbar lögn?
Citera
Bannlyst
Strömberg säger vidare att något måste ha påverkat det vittne som medverkade i videolänk under dagen och som ändrat sin utsaga gällande flaskorna.

Så han tror mussebrudarna blivit mutade lr hotade?
Muslimer ljuger väl aldrig?
Citera
Medlem
JJ.Berzeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Kolla tiden din idiot! Hur fan ska han softa på Facebook om han infinner sig i tingsrätten i nuläget?

”Softa på Facebook” 😂😂😂
Är väl inte så svårt att ”softa på Facebook” (😂😂😂😂😂😂&#128514 med en så pass usel målsägarbiträde som Magnus bredvid sig?

Men förmodligen är det ej Mustafa. Dock kul att han har länkat hans instagram.
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Jag anser att förundersökningen mot Jafari bör återupptas igen, här kan riksåklagaren göra en insats. Åtala honom för MISSHANDEL och FÖRSÖK TILL GROV MISSHANDEL.

/Provokatör
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Jämförelsen med svenska ungdomar är helt irrelevant.
MÄ och hans ’kompis’ kan väl (förhoppningsvis) knappast anses representera hela gruppen ensamkommande, men visar ändå tydligt vad fyra år i Sverige resulterar i

Då förstår jag inte vad du vill ha sagt?
Citera
2019-08-02, 16:08
Bannlyst
Är förundersökningen ute?
Citera
Medlem
Ja, som många innan mig sagt, man önskar ju att liknande resurser las på gruppvåldtäkter och sprängningar av bostadsområden eller varför inte random skjutningar genom fönster. Jag mår illa över att mina skattepengar går till detta. Måtte åklagaren i Liberacejacka aldrig igen få ett uppdrag annat än vid kassan på närmaste snabbköp. Maken till kapitaldestruktion har inte skådat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
"Strömberg säger vidare att något måste ha påverkat det vittne som medverkade i videolänk under dagen och som ändrat sin utsaga gällande flaskorna."

Får han verkligen insinuera sånt här?

Det mesta verkar vara okej i denna rättegång, ja så länge det är åklagaren som gör/säger något anmärkningsvärt och inte försvaret....
Citera
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Strömberg säger vidare att något måste ha påverkat det vittne som medverkade i videolänk under dagen och som ändrat sin utsaga gällande flaskorna.

Så han tror mussebrudarna blivit mutade lr hotade?
Muslimer ljuger väl aldrig?

Det framstår ju som väldigt konstigt. Ska hon i polisförhöret ha hittat på flaskan?

Jag hade velat se hennes bankkonto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in