2019-08-02, 16:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Vi talar om en påtänd och hotfull person som tidigare är dömd för att ha knivat en annan människa. Din respons är då att insinuera att risken för att sagda person skulle resa sig från marken och dra kniv mot de som försvarar sig mot honom, är lika stor som att vederbörande skulle resa sig och smälla av en atombomb.

Ja det ska förstås till kärringar som dig, vars våldserfarenhet är lika med noll, att avgöra vad som är rimligt nödvärn och vad som inte är det.

Det är på grund av batikhäxor som micro som vi ens har dessa afghaner i landet. I princip alla saknar asylskäl. De ljuger dessutom om sin ålder.
Citera
2019-08-02, 16:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Hörde du inte livvakten berätta hur han kunde se att dessa personer var farliga?
Nej det gjorde jag inte - och det är rätt ointressant eftersom sparkarna när han ligger inte är okej.
Citera
2019-08-02, 16:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Vad du tror är inte särskilt realistiskt. De har själva uppgett under rättegången att de uppfattade situationen som väldigt hotfull och farlig för dom. Det säger ju sig självt. Att bli förföljda, hotade och attackerade av typer som dom uppfattade som drogpåverkade. Livvakten säger gång på gång på gång att dom inte vill ha bråk och att dom ska gå iväg. Det är klart att deras försvarsmekanismer slås på med full kraft till slut.

Det är klart att de säger att de uppfattade situationen som hotfull och farlig. De vill ju bli frikända. Vad ska de annars säga menar du? "Vi tyckte han var jobbig så vi slog ner honom. Förnekar brott."
Citera
2019-08-02, 16:09
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det mesta verkar vara okej i denna rättegång, ja så länge det är åklagaren och inte försvaret....

Verkar så! Vi får se hur många gånger ordförande kommer bryta in och avbryta Slobbe när han ska slutplädera.
Citera
2019-08-02, 16:10
Medlem
WizKhalifass avatar
– Jag har varit advokat i 20 år. Och jag har aldrig haft en klient som varit så rädd. Aldrig, säger Magnus Strömberg om 19-åringen.
– Han är oerhört rädd. Det är en sak som han har bett mig att framföra här, och det är att han aldrig har velat att den här situationen skulle uppkomma. Han känner inget agg mot de åtalade, utan önskar de all lycka.
När detta sägs tittar ASAP Rocky länge på 19-åringen, som stirrar ner i bordet.

HAHAHA
Citera
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej det gjorde jag inte - och det är rätt ointressant eftersom sparkarna när han ligger inte är okej.

Testa själv att kasta en påtänd knivman ner på gatan och svara mig sen om han var oskadliggjord efter det. Inväntar rapport.
Citera
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
"Strömberg säger vidare att något måste ha påverkat det vittne som medverkade i videolänk under dagen och som ändrat sin utsaga gällande flaskorna."

Får han verkligen insinuera sånt här?
Under pläderingen får du säga i stort sett vad som helst.
Citera
Medlem
submariners avatar
Hej,

Hel*ete vad Strömberg brer på - centimetertjockt
Citera
Medlem
– Jag har varit advokat i 20 år. Och jag har aldrig haft en klient som varit så rädd. Aldrig, säger Magnus Strömberg om 19-åringen.

Dra den om rödluvan också.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Det här målsägarbiträdet är inte på riktigt alltså. Konstigt att Slobodan inte högljutt protesterat ännu.
Citera
2019-08-02, 16:11
Medlem
Hur mycket tror ni Strömberg kommer runka ikväll åt sitt eget slutanförande?
Citera
2019-08-02, 16:11
Medlem
xertions avatar
Afghanen får skadestånd för att han missat inkomst? 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in