2019-08-02, 11:50
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det är inte relevant även om de är sjuka individer. De kan ha utfört 4 våldtäkter 10 minuter innan men det är inte relaterat till misshandeln.

Angående att afghanerna inte hade kniv kan nog ha göra med att han var väl ute för att hämta ett pass? Kanske inte så lämpligt att ta med sig kniven till polisstationen och lämnade sånt hemma.

Han skulle inte hämta passet hos polisen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Toppar löpsedlarna, 16.000 svar på Flashback. Varför är detta vanliga misshandelsmål så stort? Har jag missat något?

Diplomatiskt kris, USA pressar Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
varför det? jag är ganska säker på att jag känner mig själv bättre än vad du gör.

Därför att du saknar förståelse för hur människor påverkas, hur kan du ens döma i mål utan att ha grundläggande kunskaper om hur människor kan påverkas, då kan du inte ens bedöma vittnesuppgifter. Skrämmande låg kompetens hos dig. Jag skulle rekommendera dig att läsa en del böcker om detta men det rådet kommer du förstås inte ta eftersom du saknar insikt om hur illa ställt det är med din kompetens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Flum
Vittnet berättar att han har masterexamnen i socialt arbete. Vittnet berättar att han haft ungefär fem samtal med 19-åringen

Vittnet är socionom och studerar nu grundutbildning i psykoterapi. Han ska ha haft samtal med målsäganden efter händelsen, ungefär fem samtal.

Hahahahaha är det sant? En socionom ska berätta om hur dåligt Jafari mår! Jag tror jag dör. Han har säkert ångest och svårt att sova och flickvännen gjorde slut och mamsen skäms. Skadestånd! Stort skadestånd!
Citera
2019-08-02, 11:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ja, han verkar förhoppningsfull att släppas idag.

Väldigt konstig slutsats att dra baserat på hans kläder.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Det är ju märklig att afgan#2 säger att han och MÄ känner varandra väl, och MÄ säger (i förhöret igår) att de inte känner varandra så väl.

Är MÄ sur, arg på afgan#2 sen misshandelskvällen ?

Började dom att bråka om något efter själva misshandeln och afgan#2 snittar MÄ med mattkniven i armarna och sticker därifrån innan polisen kommer ? Afgan#2 sa i förhöret att han "hade problem" det var därför han lämnade MÄ innan polisen kom. ”Problem” kan ju vara narkotika, blod på mattkniven eller annat.

Efter misshandelskvällen har de inte talat med varandra. Det verkar skumt det här.

Jafari har säkert fått info om att låtsas som att de inte känner varandra så väl. I och med att den andra begått brott efter händelsen med asap
Citera
Medlem
selusts avatar
Tror starkt på det här med putativt nödvärn. Just att den andra killen åkte dit nån vecka efter bärandes kniv förstärker ju bara detta.
Att de hade rätt att väcka misstankar mot afgahnerna.
Citera
2019-08-02, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Hahahahaha är det sant? En socionom ska berätta om hur dåligt Jafari mår! Jag tror jag dör. Han har säkert ångest och svårt att sova och flickvännen gjorde slut och mamsen skäms. Skadestånd! Stort skadestånd!

Frågan är om man mådde bra innan denna händelse? Med tanke på att han attackerat andra med köksknivar och våld.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
"Dags för nytt vittnesförhör.

Vittnet har efter händelsen haft fem terapeutiska samtal med 19-åringen."

Hahaha vad fan är detta? Vilket jävla skämt

Han har endast en magisterexamen i socialt arbete enligt expressen. Detta är ingen expert inom psykologi. Han har inte kompetens nog för att ge en professionell bedömning av 19-åringens psykologiska tillstånd och hälsa.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
19-åringen godkänner att vittnet berättar vad som framkommit i samtal mellan dem, som är sekretessbelagda.

– Han mår betydligt sämre psykiskt. Han uppger i samtal att han sover dåligt, har problem med minne och koncentration, säger vittnet.

Herre jävlar vilket trams. Nya brott och semester i Iran stod på agendan och så kommer en jävla socialarbetare och försöka hålla muppen över ytan. Mår illa av att det händer i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Du utgår från dig själv.
Civiliserade människor kan vara professionella trots påverkan,
just inom rättsväsendet lär påverkan från kriminella vara en mindre faktor än inom övriga yrkesgrupper.

Det är korrekt men det förutsätter att man har insikt om att man kan påverkas och hur det kan gå till, denna insikt saknade svartekaptenen totalt.
Citera
2019-08-02, 11:53
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Så är det inte heller, det kan en god man inte göra, men det finns gott om idioter i tråden som tror att de kan något. En god man är bara en slags stödperson som ska bevaka en viss persons intressen. I det ingår inte att kunna handha bankonton eller plocka ut pass.
Möjligheten finns att den gode mannen förvarade hans pass, inte hämtade ut det. Eftersom pass är en värdehandling hade nog inte den knarkande kanacken någonstans att ha det. Säkerligen ville han inte ha det på sig när han blir påkommen i diverse brott där hans identitet kan fastställas med passet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in