2019-08-02, 11:43
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Tills ordningsmakt beslutar att man ska sluta.
Om man råkar ut för en stalker så behövs ett domstolsbeslut för att bli av med dem.
Det är nog dags för dig att inse att verkligheten i Stockholm inte är samma som fiktionen i Law & Order: SVU.
Citera
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad tror du han yrkar på, samt vad landar det i?

Jag skulle vilja höra alla vittnen först, men jag tror han skulle yrka på 8-10 månader om han anser flaskan bevisad. Det är ett mycket grövre brott än vad idioterna i den här tråden förstår.

Om vi räknar bort flaskan tror jag han lägst yrkar 4 månader. Mer sannolikt 6. Jag tror (med flaskan borträknad) att också rätten landar där i straffvärde (4-6). Därefter är frågan om man kan ge villkorlig dom istället. I normalfallet ska en misshandel med lågt straffvärde förenas med samhällstjänst. Det är inte tillämpligt i det här fallet, utgår jag ifrån. Flera bedömare menar att man då bör ge VD + böter. jag menar att det ska tolkas tvärtom och istället ge fängelse.

Men allt ovan är spekulationer. Rätten kan anse att det varit en nödvärnssituation (sannolikt inte angående skuldfrågan, men i mildrande syfte) eller att provokationen ska spela in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Inget kan påverka mig så dessa alternativ är irrelevanta, men det är klart som man känner sig själv känner man andra. Jag har blivit hotad, blivit utsatt för mutförsök men sådana saker har
inte påverkat mitt agerande i rättssalen. Jag har inte mycket men jag har min självaktning och
min heder.

Oj du förstärker bara allt jag säger, "Inget kan påverka mig", vilket utomordentligt korkat uttalande.
Citera
2019-08-02, 11:44
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Eller vem som kan googla och inte googla och borde ha en god man.

Bara outbildade slödder sitter och Googlar och skryter om sina låga kunskaper.
Citera
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Häktets gröna i tisdags och torsdags. Kavaj och vit skjorta idag.

Ja, han verkar förhoppningsfull att släppas idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Alltså, han är ju en klassisk Hazar, det är exakt som de beskrivs som han är. Läs "flyga drake" av Khaled Hosseini, så ser ni att han prickar in alla punkter på hazarerna.

Korkade eller?
Citera
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
När man är god man så har man fullmakt och tar oftast hand om sådana saker åt den personen man är god man åt. Det kan vara så att den som är god man har hämtat ut passet åt honom t.ex.

Du kan läsa mer om det här:
https://polisen.se/siteassets/forfattningssamling/fap-nummer/fap530-1-rpsfs2009-14.pdf
Det står inget om att god man kan hämta ut passet, i de föreskrifter du hänvisar till. Endast att kan god man vara behjälplig med att styrka identitet, vilket framgår av 4 Kap. 2§ c.
Citera
2019-08-02, 11:45
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Jag skulle vilja höra alla vittnen först, men jag tror han skulle yrka på 8-10 månader om han anser flaskan bevisad. Det är ett mycket grövre brott än vad idioterna i den här tråden förstår.

Om vi räknar bort flaskan tror jag han lägst yrkar 4 månader. Mer sannolikt 6. Jag tror (med flaskan borträknad) att också rätten landar där i straffvärde. Därefter är frågan om man kan ge villkorlig dom istället. I normalfallet ska en misshandel med lågt straffvärde förenas med samhällstjänst. Det är inte tillämpligt i det här fallet, utgår jag ifrån. Flera bedömare menar att man då bör ge VD + böter. jag menar att det ska tolkas tvärtom och istället ge fängelse.

Men allt ovan är spekulationer. Rätten kan anse att det varit en nödvärnssituation (sannolikt inte angående skuldfrågan, men i mildrande syfte) eller att provokationen ska spela in.

Hela tråden kommer skratta åt dig, för du är sååååå fel ute
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Borde kunna tolkas så men är det inte vanligt i slutet av en rättegång att de slipper handklovar vid pauser?
Nej plitarna visste det nog redan i morse, då släpper dom på reglerna och blir lite trevligare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Oj du förstärker bara allt jag säger, "Inget kan påverka mig", vilket utomordentligt korkat uttalande.
varför det? jag är ganska säker på att jag känner mig själv bättre än vad du gör.
Citera
2019-08-02, 11:46
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Invandringen är tidernas största scam mot Svenska folket.

De så kallade flyktingar som kommer åker ofta tillbaka till det land de påstår sig flytt ifrån.

Givetvis en scam som du och jag får betala för.

Afghanerna visar i ASAP fallet vad de går för.
Det är därför viktigt att dindun fälls. Han har angripit det mångkulturella samhället och fått Annie Löffs intentioner att ifrågasättas.

Domaren ska tydligen bli näste JO så han är väl handplockad för en fällande dom.
Citera
2019-08-02, 11:46
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Vittnet, som är kallat av 19-åringen, får nu avlägga en vittnesed.
Vem är det nya vittnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in