2019-08-02, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Ja, det är ju det jag skriver? Det jag skrev var att han inte kan fällas för en grov misshandel i en rättegång där han är åtalad för misshandel. Rubriceringen kan inte bli "värre" utifrån de uppgifter som kommer fram i en rättegång.
Ja den delen har du helt rätt i. Men vad förundersökningen visar och vad Åkl tycker att den visar är två skilda saker.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Första vittnet säger att vakten blödde på handen. Från Aftonbladet. Så något har hänt innan tjejerna kom ut.

Ja, men det gäller första slaget med hörlurarna där vakten skars i handen när han skyddade sig och de gick sönder.
Citera
Medlem
Han blir förhörd av försvaret.
Försvaret läser upp förhöret. I den sa kompisen att målsäganden frågade livvakten om han hade hasch.
Citera
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Dawood verkar inte precis vilja hjälpa Mustafa att få amerikanerna fällda. De har antagligen själva tjafsat efter den där kvällen och är arga på varandra, kanske Dawood är arg också för att han åkt fast för stöld och knivinnehav medan Mustafa som också brukar stjäla och ha kniv har kommit undan med det och dessutom är målsägande i denna rättegång, inte anklagad som Dawood snart blir i sin rättegång.

Jafari är ju nu hatad bland kriminella för att han gett sig på en gangsterrappare, fått ett välförtjänt kok stryk och nu golar ner amerikanen. Han måste ligga väldigt långt ner i hackordningen nu.
Citera
2019-08-02, 11:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Åklagaren undrar vem som höll i flaskan, som enligt 20-åringen var en ölflaska.
– Jag minns inte väl, men jag tror att det var ASAP Rocky och hans livvakter, säger 20-åringen.
Han säger att flaskorna stod på marken och att de tog upp dem. Åklagaren frågar om han såg flaskorna användas mot 20-åringen, och när.
– När målsägande hamnade på marken, säger 20-åringen

Åklagaren undrar om 20-åringen vet hur många flaskor det handlade om.
– Det var många, men jag minns inte väl, säger 20-åringen.
– Var de hela eller trasiga, frågar åklagaren.
– De var hela.
BOOM

Varför har man inte gjort en brottsplattsundersökning? Efter glassplitter? Bättrer än att förlita sig på filmer.
Citera
Medlem
WOW
Kompisen säger att han inte minns att han sa så.
Han får frågan om målsäganden kan ha frågat det.
Han säger nej.
Han får frågan om han var påverkad av något.
Ja, han hade tagit bensodiazepiner. Målsägande var inte påverkad.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Han håller tydligen handen för munnen och blir tillsagd om det. Har han knark tics? Psykiskt instabil? Abstinens? Verkar vara ett riktigt jättemongo.

Det finns många som har den fula ovanan av att hålla en hand framför munnen, så det behöver inte ha med droger att göra
Citera
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
"– När polisen kom dit pratade jag med målsäganden och jag sa att jag hade lite problem och var tvungen att gå, säger vittnet."

Ja, det är ju det första man gör. Lämnar sin polare när polisen kommer. Särskilt om man är vittne. Och ingen av inblandade skyddsvisiterades?

Fast om Afghankompisen "var tvungen att gå" så hittade man väl inget på kaosafghanen oavsett.

Var de där för att sälja droger? Såg några svarta och tänkte "potentiella köpare".
Att han hade knark i fickorna var väl skälet att gå därifrån när polisen kom dit.
Citera
2019-08-02, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det finns många som har den fula ovanan av att hålla en hand framför munnen, så det behöver inte ha med droger att göra

Han har väl varit häktad ett bra tag, hur länge har man abstinens?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Mcdobalds och Max ligger nära varandra vid hötorget. Så mcd kan ha varit målet från början men blev max.

Mcdonalds finns väl inte kvar vid hötorget?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Mcdonalds finns väl inte kvar vid hötorget?

Ligger en bit ner på Kungsgatan
Citera
2019-08-02, 11:07
Medlem
RobertoSavianos avatar
Advokat Sunesson var ju den som skulle ha ett "ess i rockärmen". Han väljer alltså att inte ställa några frågor till dawood. Vad hände med hans ess? De andra advokaterna, pantzar och Slobbe tyckte ju det var rätt skämmigt att han pratade om "esset" så antagligen var det inget märkvärdigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in