2019-08-02, 14:39
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Asap har säkert bokat flyg till USA ikväll.

Edit, han har kanske en gulfstream stand by.
Citera
2019-08-02, 14:40
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockthisbitch
OK, men det är fortfarande efter att livvakten lyft iväg honom.

Och attacken innan stora bråket, den har förmodligen inte skett (tror jag).

Jag vill, som sagt, att du har rätt egentligen...
Ja, jag tror personligen att det är lyftet som triggar hela grejen från början. Därav mina antaganden om att livvakten inte är en livvakt utan en storvuxen kompis. En livvakt eller säkerhetsutbildad person hade aldrig gjort så där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Att lyfta bort någon är inte att vara fysisk och är knappast straffbart. Att försöka slå någon i huvudet med en knytnäve eller att de facto slå någon i huvudet med ett par hörlurar är enligt min mening redan där grov misshandel då han använder tillhygge.

Att röra någon är inte att vara fysisk? Okej.
Så livvakten är en trollkarl som lyfte 19-åringen utan att röra?
Citera
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
. Kanske till och med Trump skickar räkning för tiden han har lagt på twittrande.
Kanske alla journalister skickar räkning för den tiden de har lagt på all twittrande 🤗
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Samma president som försökte uppmana Löfven att begå ett brott? Auktoritetsargument är som vanligt ett argumentationsfel och inte relevant.

Åklagaren råkar hålla med mig. Jag tycker åklagaren gör ett bra jobb. Enda frågetecknet jag har är varför vakten som startade hela soppan inte blev åtalat.

"Samma president som försökte uppmana Löfven att begå ett brott?"
Nu har du drabbats av Trump Derangement Syndrome.

"Åklagaren råkar hålla med mig. Jag tycker åklagaren gör ett bra jobb."
Åklagaren håller inte med dig eftersom du inte kan ett jota om juridik. Du vet inte ens vad putativt nödvärn är. Det enda ni har gemensamt är att ni råkar hålla på afghanen istället för rapparen.

"Enda frågetecknet jag har är varför vakten som startade hela soppan inte blev åtalat."
Det var afghanen som startade bråket.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Jaså? Aldrig varit med om det. Omständigheterna skiljer sig ju åt för de tre om inte annat.

Jag är ganska säker på att jag läst att dom åtalades advokater kommer samverka och lämna en slutplädering. Dom är ju åtalade för att ha gjort detta i samförstånd.
Citera
2019-08-02, 14:41
Medlem
Wajis avatar
Alla advokater föreslår samhällstjänst Jag var säker på att de ville ha sina klienter helt friade
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Inte korrumpera rättssystemet? Är det inte redan korrumperat?

Hur då ?
Menar du att dom tusentals med invandrarbakgrund som sitter i våra fängelser inte skulle sitta där.
Eller är det bara dom svarta som skulle drabbats av det enligt dig det korrumperade rättsystemet ?
Citera
Bannlyst
På ljudupptagningen på TV4 nämner även livvakten att nån tjej berättar för Rocky att afghanerna tagit dom på röven, det var efter det som afghan nr 2 började svinga mot livvakten, och Rocky kom till undsättning och kastade bort hörlursafghanen.
Citera
Bannlyst
Kommer smutsafganen att få ett skadestånd... Då dröjer det inte länge innan vi har tusentals med stalkande hazarer som också vill ha ersättning när de trakasserat kända artister i sverige...

Så det är en viktig dom de skall fatta beslut i...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Afghanens livvaktsskydd beror inte på någon verklig hotbild. Polisen och åklagarna har ägnat sig åt damage control. Hazaren kom till rättegången direkt från häktet. Vad hade inte afghanen kunnat hitta på utan livvakter som håller koll på honom?
Han har kanske livvakt så han inte försvinner igen som sist de ville ha tag i honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Strömberg är en jävla pajas.

Visserligen har Afghanen IQ under 70 men ändå.
Spelar det nån jävla roll vilken riktning han pekade åt. Pajas försvar som sagt. Han har slut på ideer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in