2019-08-01, 18:24
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag vet inte om detta kommer lugna dig eller göra dig mer orolig, men: Det brukar inte skilja så mycket i ålder mellan juristdomaren och nämndemännen. Jag menar är nämndemännens ålder viktig i detta, så borde väl även juristdomarens ålder vara det?
Nämndemännen kan köra över juristdomaren.
Jag har varit med om helt världsfrånvända juristdomare.
Citera
2019-08-01, 18:25
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJ.Berzelius
Har läst fupen.
Försvaret har bevis för att horungen ej blivit skuren.
Frågan är om rätten håller med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Nämndemännen kan köra över juristdomaren.
Jag har varit med om helt världsfrånvända juristdomare.
Det kan de men det är mycket ovanligt och rivs dessutom ofta upp i högre instans.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Han menar att en månad i häkte väger lika tungt som 3 mån fängelse eftersom det är värre i häktet

Vet inte om det är korrekt men förstår hur han menade

Okej, ja nej 1 månad i häktat är 1 månad, det väger inte som 3 månader i fängelse utan som 1.
Citera
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Afghanen kommer få beskedet att du får misshandla folk om din heder behöver försvaras och rättssamhället kommer stå upp för dig, även mot USAs President, så högt värdesätter vi dig!
Plus att det är en möjlighet att tjäna en hacka. Man måste dock stå ut med att advokater petar i småsaker.
Citera
2019-08-01, 18:26
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasfunk
straffet komemr bli misshandel av normalgraden 1-2 månader i finkan. afganen kommer få skade stånd för psykist lidande och sveda och värk skulle gissa ca 10k

detta är ett väldigt lätt fall lösa. bevis finns i mängder
alla åsikter hit och dit rasism osv spelar ingen roll
För Nämndemännen som inte läser FUP är det bara det som läggs fram i Rätten som har betydelse.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasfunk
straffet komemr bli misshandel av normalgraden 1-2 månader i finkan. afganen kommer få skade stånd för psykist lidande och sveda och värk skulle gissa ca 10k

detta är ett väldigt lätt fall lösa. bevis finns i mängder
alla åsikter hit och dit rasism osv spelar ingen roll

2-3 månader skulle jag säga är inom det troliga men ja, friande dom är långt ifrån vad de flesta förväntar sig
Citera
Medlem
JJ.Berzeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Vad exakt tänker du på här?

Äh, inget speciellt. Kör på samma spår som bonita Applebum, att alla har ”bevis” för olika ting, sen är det upp till rätten att avgöra.
Citera
2019-08-01, 18:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Det är du som tramsar med förolämpningar, rasistiska dumheter och idiotiska påstående om att det är en bra ide att attackera folk.

Han sitter häktad för att han är utlänning och det finns en flyktrisk. Inte för att han är kändis. Hade han bott i Sverige så hade risken för dom fortfarande varit överhängande.

Huruvida anonyma troll på FB håller med eller inte saknar betydelse. Speciellt vad faktaresistenta rassar tycker.

Att du försvarar det här afghanska kräket säger mycket om dig. Du är med största sannolikhet en (manlig) batikhäxa som drivs av en sjuklig marxistisk ideologi och vill förstöra Sverige. Du borde skämmas.
Citera
2019-08-01, 18:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Eftersom den här tråden numera ligger i 'Kultur & Media / Kändisskvaller' så tar jag mig friheten att ställa frågan - var är Afrosvenskarnas Riksförbund i ärendet?

Vad har Zakarias Zouhir, Nyamko Sabuni samt Kitimbwa Sabuni att säga om saken? Är en nedknarkad afghan mer värd än en afroamerikan?

Var är stödet, moraliskt eller annat?

Jag har inte hört någon som har kunnat besvara den frågan och då har den ändå ställts tidigare, fan inte ens F! förre partiledare verkar yttra sig om ASAP vilket kanske bör tyda på något...
Citera
2019-08-01, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nu är du ute och cyklar. "dödligt våld"

Afghanen har ingen rätt att misshandla livvakten även om den senare skulle putta bort honom. Afghanen kunde bara ha gått därifrån, något som han blivit ombedd att göra många gånger.

Det är omöjligt att tolka den situationen som nödvärn.

våld mot hals och särskilt utsatta området går under dödligt våld. ett slag mot halsen eller strypgrep blir nästan alltid grov misshandel i rätten. afganen har all rätt i värden efter blivit lyft i halsen att slå tillbaka det är det som kallas nödvärn. och du har ingen rätt i sverige om du inte är behörig myndighets persson att avvisa människor från offentliga områden. om du känner dig irreterad nog för du göra en anmälan för ofredande. du får därimot inte bruka våld
Citera
2019-08-01, 18:29
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila
Fundering:
vad tror ni hade hänt om ASAP Rocky gått ut med att han var skyldig från början, bjussat Jafari på glass, bett om ursäkt och frågat om de kunde bli kompisar? Trots allt borde de båda ha en del gemensamt.
Har en känsla av att det skulle blivit en hit ur marknadsföringsperspektiv. Människor älskar när kändisar visar sig omtänksamma om vanligt folk.

Kanske att ta i och ingen bra ide, men hade de gett honom $100 så hade han kanske pyst iväg.

Däremot så kanske de ångrar idag att de filmat och dessutom postat alla dessa klipp på egna Instagram och skickat till TMZ. Hade de inte gjort det så finns det en mycket stor sannolikhet att allt bara hade lagts ner. Detta är ju en simpel misshandel, händer väl 5 om dan i Stockholm, det brukar saknas bevisning och är inte prioriterat och värt mödan att försöka utreda. Nu har de själva sett till att det finns massor med bevis och dessutom sett till att världens tredje mäktigaste person har involverat sig och att ”alla” ser på hur detta utreds och att rättegången fortsätter att vara rättvis. Som man bäddar...
Senast redigerad av Richard-III 2019-08-01 kl. 18:31. Anledning: Stavning
Citera
2019-08-01, 18:29
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJ.Berzelius
”Vet ingen hiphopstjärna eller annan stjärna som hamnar i så många bråk som ASAP Rocky”.
- Då har du 0 koll.

Asap rocky aka ”killen som råkade bli känd” har uppnåt mer än vad du, eller vem som helst i din släkt, någonsin kommer uppnå så jag kan förstå din frustration.
Hade varit kul om jag visa dig min släkthistoria märker jag. Men vi kan ta den diskussionen i PM om du är nyfiken. Det är offtopic.

Jag har full koll och min sambo jobbar med bokningar av (hör och häpna) artister som i huvudsak är mainstream i åldersgruppen 15-25. Hon sa direkt när detta kom att han har ryktet om sig att vara en jobbig person att boka för han är aggressiv och ställer till problem med personal som inte uppfyller allt han vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in