Citat:
Ursprungligen postat av
JojjeMeduza
Kul för dig att du hann träff honom. Är det någon speciellt som han sa om Errol? Vore kul att höra vad han berättade.
Jag kan berätta 2 historier, fler kan tillkomma och får jag fel på några detaljer så ber jag så hemskt mycket om ursäkt.
Den ena är när där var ett lotteri där folk lurade en stackare på pengar utan att han riktigt förstod deras fulspel, Errol såg det, flög i taket av ilska och skred till verket och skällde ut dem. Sedan bjöd Errol offret på en flaska sprit och denne blev så glad då.
Den andre historien har med Errols "farbror" Birger att göra. Jan-Åke och hans dåvarande var med, Errol och Hanne var med, detta var någonstans i Småland, runt Tingsryd då Errol fortfarande umgicks med Petterssons, även efter att det tog slut mellan hans mor och Arne.
Det var fest och Jan-Åke drack inget för han skulle köra varav Birger då gör sig rolig över honom.
Natten kommer, Jan-Åke och hans dåvarande utför gamla in-ut-in-ut och då kommer Birger in och säger att hon kan väl inte ligga med någon som inte kan dricka sprit. Jan-Åke blir vansinnig och slänger ut honom ur byggnaden där de sover över. Efter ett tag kommer Errol och frågar Jan-Åke varför Birger står ute helt själv. Jan-Åke förklarar situationen och Errol ber då Jan-Åke att försonas med Birger. Motvilligt gör han det och så blev det bra igen.