2019-08-02, 01:33
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Du tänker att han ska införa strafftullar mot EU för Asap?
Det var du som skrev sanktioner. Men han kan införa strafftullar utan någon anledning alls och gör det redan.
Citera
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Instagram? Jo, till en början, ihop med andra filmer. Sen fick polisen en del vid husrannsakan, filmer och SMS. Men Rakim hade mystiskt nog tappat bort sin telefon.
Men visst, vi slutar svamla nu.
Det är ingen som manipulerat några bevis. Att klippa ihop delar utav flera filmer och lägga upp på nätet har inget med bevismanipulation att göra.

Du har inget exempel på att det skett någon bevismanipulation, i detta fallet, eftersom det inte verkar ha skett någon sådan.
Citera
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Tycker asap, handlat mycket generöst mot asen, skulle det varit tvärtom så hade kniven suttit i magen, Jävla dalt med kräken, Och då hade svensk domstol inte häktat Hazarerna ens pga att dom handlat i nödvärn med ptsd från hemska upplevelser från det land dom nu semestrar i på våra skattepengar.

Lol. Då har du mao inget att tillföra denna diskussionen på en vettig och legal nivå iaf.

Sätt dig ner och bevaka istället. Här huggs det inget med knivar. Lagen har trätt i kraft.
Citera
2019-08-02, 01:34
Medlem
Citat:
På vilket sätt har Rakim varit ärlig? En enda sak, och det var att han medgav att de använde för mycket våld. I övrigt har han inte betett sig som en med rent mjöl i påsen.

Han har gett en historia som han inte tvingats att backa ifrån eftersom den har hållit. Det tyder på att den är korrekt. Afghanen har gjort den raka motsatsen, han har ljugit om allt och därför blivit tvungen att ändra sig på alla punkter, det visar att man ljuger.

Det där med för mycket våld låter däremot som en lögn från dig igen.
Citera
2019-08-02, 01:35
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Det var du som skrev sanktioner. Men han kan införa strafftullar utan någon anledning alls och gör det redan.

Jag menar att det är sanktioner i såna fall så han kan rikta mot Sverige och det får han inte utan goda skäl.
Citera
2019-08-02, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Alltså va! Är detta nåt jävla skämt från USAs sida eller? 🤣 Vad tror de jäkla stollarna egentligen, att deras medborgare står över lagen världen över och att deras medborgare är mer värda än andra fångar?

https://www.expressen.se/nyheter/nytt-krav-fran-usa-lat-asap-rocky-bo-pa-hotell/

Dessa nötter kräver att ASAP Rocky och de andra ska istället flyttas till hotell, istället för häktet! HOTELL!!? De är inte kloka. Helt delusionerade Amerikaner. Fyfan va skönt det känns nu att Sverige står på sig och inte låter sig styras och hotas av nötterna andra sidan atlanten.
Snälla , Lyssna-Hazaren har inte ens suttit häktad en enda dag trots att han begått upprepade brott med högre straffvärde än vad asap Rocky står åtalad för---Så ja utan tvivel är vårat rättssystem onte lika inför alla--där gör trump helt rätt.
Citera
2019-08-02, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Jag menar att det är sanktioner i såna fall så han kan rikta mot Sverige och det får han inte utan goda skäl.

Jag säger inte att han kommer göra det men det skulle inte vara svårt utan att direkt nämna Sverige. Det är bara att köra med tullar på sådant som drabbar Sverige hårt.
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Det har ingen betydelse vad målsägande säger eller om han spränger en bomb nästa vecka. Målet handlar nu om misshandeln.
Det är nog ingen som tycker Jafari ger ett trovärdigt intryck, detta är bara till fördel för Rakim.

Tvärtom handlar det om misshandeln. Det som föregick misshandeln. Provokation. Jag vet inte hur många gånger jag fått liknande dumma frågor av hazarer och annat löst folk på stan. Typ, "vad är klockan?"...och så ser jag tydligt att personen ifråga har en klocka på handleden.

19-åringen går fram till jänkarna, som han troligen fått reda på är kändisar (efter att ha gått sin lilla 3-minuterspromenad med sin kompis och återvänder till MAX). Han ställer sig inom den personliga comfort zonen (alltså för nära) och besvärar yankeen med en idiotisk fråga. Det var detta som var upprinnelsen till det som senare blev en misshandel med övervåld, vilken jag inte heller försvarar. Men den som ger sig in i leken får faktiskt leken tåla.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Tycker asap, handlat mycket generöst mot asen, skulle det varit tvärtom så hade kniven suttit i magen, Jävla dalt med kräken, Och då hade svensk domstol inte häktat Hazarerna ens pga att dom handlat i nödvärn med ptsd från hemska upplevelser från det land dom nu semestrar i på våra skattepengar.

Japp otroligt generösa var dom. Dom varnade Afghanerna många gånger, förstår inte hur dom kunde ha så stort tålamod faktiskt. Men vill man inte lyssna så vill man inte tydligen.
Citera
2019-08-02, 01:39
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Det är ingen som manipulerat några bevis. Att klippa ihop delar utav flera filmer och lägga upp på nätet har inget med bevismanipulation att göra.

Du har inget exempel på att det skett någon bevismanipulation, i detta fallet, eftersom det inte verkar ha skett någon sådan.
Det vi diskuterade var manipulation eller avyttrande av bevis, vilket bevisligen skett. Film har raderats, en telefon har försvunnit, vad mera?
Citera
2019-08-02, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Lol. Då har du mao inget att tillföra denna diskussionen på en vettig och legal nivå iaf.

Sätt dig ner och bevaka istället. Här huggs det inget med knivar. Lagen har trätt i kraft.
Jag är en motvikt till ditt exempel / påståeenden,dvs du har absolut inget sakligt att tillföra denna tråd.
Citera
2019-08-02, 01:40
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Tvärtom handlar det om misshandeln. Det som föregick misshandeln. Provokation. Jag vet inte hur många gånger jag fått liknande dumma frågor av hazarer och annat löst folk på stan. Typ, "vad är klockan?"...och så ser jag tydligt att personen ifråga har en klocka på handleden.

19-åringen går fram till jänkarna, som han troligen fått reda på är kändisar (efter att ha gått sin lilla 3-minuterspromenad med sin kompis och återvänder till MAX). Han ställer sig inom den personliga comfort zonen (alltså för nära) och besvärar yankeen med en idiotisk fråga. Det var detta som var upprinnelsen till det som senare blev en misshandel med övervåld, vilken jag inte heller försvarar. Men den som ger sig in i leken får faktiskt leken tåla.
Vad gäller provokationen tror jag vi sett det mesta på film. Resten kan kvitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in