2019-08-01, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
är du dum? Det fanns ingen kniv och det hade kommit fram på sjukhuset om han haft det eftersom hans skador dokumenterades

Sjukhuset gör ingen kroppsvisitering och det fanns alla möjligheter att göra sig av med kniven innan dess. Dessutom kom en kniv fram bara några dagar efter detta när afghan2 greps för en ny knivattack.
Citera
2019-08-01, 23:29
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Hur vet du att det inte var han? Tjejen säger these guys
Har för mig vi etablerade detta i början, det var " the other guy". Men orkar inte leta upp det nu.
Citera
2019-08-01, 23:30
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Sjukhuset gör ingen kroppsvisitering och det fanns alla möjligheter att göra sig av med kniven innan dess. Dessutom kom en kniv fram bara några dagar efter detta när afghan2 greps för en ny knivattack.

Det enda rätten kommer bry sig om är ifall det fanns några konkreta anledningar till att tro att han var knivbeväpnad vid just det här tillfället. Vad tyder på det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Nej, det ligger väl i sakens natur.
Men gömmer och manipulerar man bevis och försöker hålla sig undan lagen får man räkna med att det blir synat.

Det är åklagaren som har bevisbördan i ett rättssamhälle men nu är vi i Sverige.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Då missförstod jag dig. Klappat till någon med flaska faller nog under grov misshandel också, det är allvarligt att använda tillhyggen. Skadorna på snubbens armar ser och bedöms även av rättsläkare som skärskador av glas. Är det på riktigt sannolikt att han skurit sig själv?

Nja det beror väl på skadorna. Det blir inte automatiskt grov misshandel bara för att ett tillhygge ha använts. Jag har sett folk som slagit andra med flaskor. En gång så krossades flaskan och offret verkade inte ens vara så berörd av smällen. En annan gång så fick nån en smäll och däckade och då gick inte flaskan sönder.
Citera
2019-08-01, 23:31
Medlem
Citat:
Har för mig vi etablerade detta i början, det var " the other guy". Men orkar inte leta upp det nu.

Aha, den diskussionen var inte med mig, jag minns These guys. Ska se om jag hittar sekvensen.
Citera
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Vet inte vem du pratar om eller varför du citerar mig?

Du kommenterade ett inlägg om Moa Berglöf och jag kommenterade ditt inlägg.

(FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.
Citera
Medlem
Citat:
Då missförstod jag dig. Klappat till någon med flaska faller nog under grov misshandel också, det är allvarligt att använda tillhyggen. Skadorna på snubbens armar ser och bedöms även av rättsläkare som skärskador av glas. Är det på riktigt sannolikt att han skurit sig själv?
Det är nog lite svävande !!!! Om advokaten ställt en motfråga vilket han inte har gjort till rätsläkaren ! Har skadorna kunnat uppstå på annat sätt än av glas ?? Svaret är nog JA!
Citera
2019-08-01, 23:32
Medlem
Citat:
Det enda rätten kommer bry sig om är ifall det fanns några konkreta anledningar till att tro att han var knivbeväpnad vid just det här tillfället. Vad tyder på det?

Att de har använt kniv vid attacker flera gånger tidigare och även efteråt. Men det väsentliga är om det fanns skäl att misstänka kniv vilket det gjorde.
Citera
2019-08-01, 23:32
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Det kan vara någon i hans crew som har stulit den för hans eget bästa.
Han kunde också angett sig själv dagen därpå..
Citera
2019-08-01, 23:34
Medlem
sunchymes avatar
Hur kan detta ens leda till åtal? De träffas på max, men vad har afghanerna för anledning att gå fram till asap och hans gäng?

Selfie, autograf eller vad som helst om vi ska vara snälla, jag tror de bara ville jävlas. Oavsett lär han ju sagt nej tack dra härifrån? Då är det väl bra så?

det ’lilla’ jag sett så är det ju ganska tydligt att en part inte vill ha nåt att göra med den andra och försöker avlägsna sig samt ber den andra parten att dra? Om de sedan fortsätter att följa efter och sen åker på spö är det märkligt att det ska behöva gå till rättegång

Rätten borde ju bara kunna kolla på videon och säga, fan jag hade nog också spöat på den där dryga killen om han hade följt mig runt Stockholm och hetsat ett par timmar?
Citera
2019-08-01, 23:34
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Inte USA iallafall. Vi kan väl ha ett eget ideal utan att du behöver vara så jävla orolig vad andra länder ska tycka om Sverige? ... Sen har Sveriges rättssystem problem med både godtyckligt långa och slentrianmässiga häktningstider. Gärna med restriktioner.

Det borde vi ha en diskussion om.
Jag är inte ett dugg orolig. Allt talar för att det kommer bli någon ändring angående häktningstiderna. Inte fel med lite restriktioner, då får man tid att tänka och filosofera lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in