2019-08-01, 21:29
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Ja hjälp va läskiga dessa qanon supporters är. Isis är ingenting för jämförelse. Yahoo News är säkerligen en trovärdig källa.
Själva FBI-rapporten finns med en bit ned i länken, om du bara bläddrar ned lite.

F ö finns det ju precis inga trovärdiga evidens alls för hela Q-idiotin. "Anonym användare Q"...
Citera
2019-08-01, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
FBI varnar nu för terrorism som har sitt ursprung i konspirationsteorier. QAanon nämns som ett exempel.

https://news.yahoo.com/fbi-documents-conspiracy-theories-terrorism-160000507.html?guccounter=1

Men det är säkert bara en del av planen, va?

Det jag finner intressant är att FBI erkänner att det pågår illegal och okonstitutionell aktivitet från regeringsanställda och ledande politiska figurer.

https://news.yahoo.com/fbi-documents-conspiracy-theories-terrorism-160000507.html?guccounter=1
The FBI said another factor driving the intensity of this threat is “the uncovering of real conspiracies or cover-ups involving illegal, harmful, or unconstitutional activities by government officials or leading political figures.” The FBI does not specify which political leaders or which cover-ups it was referring to.
Jag sätter det i samband med "uncharged individuals" i Jeffrey Epstein-åtalet.
Citera
2019-08-01, 21:43
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Det jag finner intressant är att FBI erkänner att det pågår illegal och okonstitutionell aktivitet från regeringsanställda och ledande politiska figurer.

The FBI said another factor driving the intensity of this threat is “the uncovering of real conspiracies or cover-ups involving illegal, harmful, or unconstitutional activities by government officials or leading political figures.” The FBI does not specify which political leaders or which cover-ups it was referring to.
Jag sätter det i samband med "uncharged individuals" i Jeffrey Epstein-åtalet.
Dvs tRump...
Citera
2019-08-01, 21:51
Medlem
Citat:
Ja hjälp va läskiga dessa qanon supporters är. Isis är ingenting för jämförelse. Yahoo News är säkerligen en trovärdig källa.
Själva begreppet Deep State faller ju på sin egen orimlighet. Trump är president, hur mycket mer 'Deep' kan man komma? Han försöker uppenbarligen inte avsätta sig själv så vad går det hela ut på? Hitta rymdödlorna som styr? I övrigt kan man väl säga att Trumps första två år vid makten är några av de mest händelselösa åren i USAs, och världens, historia. På gott och ont. All drama har skett på internet och i huvudet på ett gäng foliehattar. den verkliga världen har det var ett par hyfsat lugna och stabila år. I alla fall i västvärlden.
Citera
2019-08-01, 21:52
Medlem
Citat:
Dvs tRump...

Inte nödvändigtvis men skulle så vara fallet kommer han att höras i domstol.

Det råder en viss missuppfattning om det här med presidentskap och domstolsförfarande.

Den amerikanske presidenten kan inte åtalas under sin presidentperiod, det har vi offentligt Muellers ord på. Vi har även Muellers ord på att presidenten inte muntligt ville svara på specialåklagarens frågor dvs ett förhör.

Ergo, den amerikanske presidenten kan alltså förhöras av en specialåklagare under sittande presidentperiod.

Om en domstol, amerikansk eller internationell (FN), kallar den amerikanske presidenten till förhör så är min uppfattning att han inställer sig. Annat vore skandal. Men glöm att det görs offentligt.

Enkelt uttryckt kan domarna ställa frågor som annars en specialåklagare skulle ha ställt.

Edit: Däremot är The Second Circuit Court of Appeals, där Jeffrey Epstein-fallet till slut kommer att avgöras, inte behörig att höra en sittande president.
Senast redigerad av Utredaren 2019-08-01 kl. 21:59.
Citera
2019-08-01, 21:54
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Själva FBI-rapporten finns med en bit ned i länken, om du bara bläddrar ned lite.

F ö finns det ju precis inga trovärdiga evidens alls för hela Q-idiotin. "Anonym användare Q"...
Ja för FBI kan vi ju lita på. Det har vi ju sett med hela Russia collusion hoaxet.
Citera
2019-08-01, 22:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja för FBI kan vi ju lita på. Det har vi ju sett med hela Russia collusion hoaxet.

Vem har ens bett dig ”lita” på dem? Det är bara ett enkelt jävla faktum att FBI har varnat för potentiell terrorism från konspirationsrörelser som Qanon.
Vad är det som är så upprörande med det??

Sen kan man ju undra varför du inte sätter mer tilltro till FBI nu när Trump påstås ha ”rensat upp” dem..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-08-01 kl. 22:12.
Citera
2019-08-01, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vem har ens bett dig ”lita” på dem? Det är bara ett enkelt jävla faktum att FBI har varnat för potentiell terrorism från konspirationsrörelser som Qanon.
Vad är det som är så upprörande med det??

Sen kan man ju undra varför du inte sätter mer tilltro till FBI nu när Trump påstås ha ”rensat upp” dem..
Deep State ser qanon som ett hot. Därför har FBI terrorstämplat dom. Finns inga terrordåd begångna av qanon. Bara false flag. Enda halvsuspekta är han som sprang in på comet pizza med ett gevär. Men ger mig fan på att det var en teater med.
Citera
2019-08-01, 22:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Deep State ser qanon som ett hot. Därför har FBI terrorstämplat dom. Finns inga terrordåd begångna av qanon. Bara false flag. Enda halvsuspekta är han som sprang in på comet pizza med ett gevär. Men ger mig fan på att det var en teater med.

Ursäkta frågan men tar du droger eller nåt?
Citera
2019-08-01, 22:20
Medlem
Citat:
Ursäkta frågan men tar du droger eller nåt?
Nej. Det är väl inget direkt kontroversiellt jag säger nu. Hela qanon rörelsen vet att vi blir smutskastade och terrostämplade helt utan anledning. Det är Deep State som är rädda för oss helt enkelt.
Citera
2019-08-01, 22:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej. Det är väl inget direkt kontroversiellt jag säger nu. Hela qanon rörelsen vet att vi blir smutskastade och terrostämplade helt utan anledning. Det är Deep State som är rädda för oss helt enkelt.

Du finner inte detta kontroversiellt?
Deep State ser qanon som ett hot. Därför har FBI terrorstämplat dom
Citera
2019-08-01, 22:25
Medlem
Citat:
Du finner inte detta kontroversiellt?
Deep State ser qanon som ett hot. Därför har FBI terrorstämplat dom
FBI lyder till stor del under deep state så ja. Precis så. Dock tycker jag Trump borde ha rensat ut FBI vid det här laget. Därför är detta lite förvånande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in