2019-08-01, 20:40
Medlem
elmerengues avatar
Utan kvinnor hade världen sugit. Så givetvis ger de mycket. Fysiskt, intellektuellt och moraliskt ser jag kvinnor som undersåtar.

Många visa män har genom historien påpekat att kvinnostyre skapar despotism och samhällsförfall. Det är med denna insikt jag ogillar matriarkat, och inte kvinnor i sig.

Kvinnor har lärt sig att ljuga och manipulera sina ord och utseenden för att det varit deras bästa chans för överlevnad. Varför är det så tror ni?
Citera
2019-08-01, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys

Är du dum i huvudet eller? Dom är ju råäckliga. Vill inget annat än att knulla och besudla honorna med sina snuskiga små penisar. Nä, fy fan.
Ja, lejonhonorna har ju iaf den goda smaken att sära på benen till de starkaste hanarna, dvs de som nyss dödade deras barn. Det må väl vara hänt, men i övrigt begriper jag inte varför honor springer runt och åmar sig för män.
Vedervärdigt, på min ära.

Intressant att det är så du tänker om ditt eget kön " råäckliga. Vill inget annat än att knulla och besudla honorna med sina snuskiga små penisar."
Det förklarar ju en hel del.

Så för din kunskap. Inget kattdjur av honligt kön "särar på benen", de lyfter på svansen, det är hannarna som särar på benen.
Citera
2019-08-01, 20:54
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Intressant att det är så du tänker om ditt eget kön " råäckliga. Vill inget annat än att knulla och besudla honorna med sina snuskiga små penisar."

Så för din kunskap. Inget kattdjur av honligt kön "särar på benen", de lyfter på svansen, det är hannarna som särar på benen.

Ännu äckligare. Usch och fy.
Nä, hade vi systrar bara hållit ihop och inte lyft på svansen, särat på benen eller lagt upp oss för penetrering som värsta könsförrädarna hade naturligtvis världen varit den Edens lustgård såsom det var tänkt ifrån första början.
Nu är det ju iof ingen skillnad könen emellan, ja förutom då att hanarna är ondare, dummare, mer förtryckande och i största allmänhet riktiga svin.
Citera
2019-08-01, 21:01
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
.
Det förklarar dock inte varför vissa tänker att alla av deras eget kön måste leva efter deras mall för att bli lyckliga. Den frågeställningen är däremot intressant på riktigt.
Citera
2019-08-01, 21:08
Medlem
Citat:
Det förklarar dock inte varför vissa tänker att alla av deras eget kön måste leva efter deras mall för att bli lyckliga. Den frågeställningen är däremot intressant på riktigt.

precis, det intressanta här är varför vissa kräver att könen ska leva efter separerade mallar.
Citera
2019-08-01, 21:25
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag tycker trådstarten är ett förvirrat (kvinnligt?) misch-masch.

Exempel:

I media existerar nästan inget negativt om "kvinnligt" Det är precis tvärtom, allt som är kvinnligt är "bra", som att ta det lugnt i skolan, studera en massa extraår på högskolan, stanna hemma med barn, ekologisk mat, anti-kärnkraft, kvinnliga politiker partiledare journalister chefer osv i en oändlig räcka små och stora frågor där den kvinnliga lösningen alltid är bäst i media.

I verkligheten, utanför FB och media, hör jag heller aldrig något negativt om "kvinnor".

Så du får nog fakta-exemplifiera din TS lite bättre. Inte din starka sida, så jag förväntar mig ingenting.

De enda som uppenbart är emot "kvinnor" och "kvinnligt tänkande" kallas feminister. De är för allt som män gör, t.ex att arbeta mycket utanför hemmet, se o-kvinnlig ut, ta av sig BH, inte vara hemma med barn, vara chefer och IT-tekniker osv i en lång rad anti-kvinnliga åsikter som de lurat på icke-feministiska kvinnor. Som gärna lyssnar på andra kvinnor.

Om jag ska tro på ditt resonemang kring feminister som emot både kvinnor och kvinnligt tänkande, då är du en riktig radikalfeminist. Både mjuk och kvinnlig. Du har ju själv nedanstående anti-kvinnliga åsikter:

Som feminist hatar du kvinnligt tänk och älskar manligt tänk. Det har du bevisat för länge sedan i det här forumet. Bara läs listan ovanför. Din abnorma övervärdering av manliga egenskaper är verkligen talande. Alla dessa evinnerliga topplistor som du har länkat till, typ sådana med 99 % män och 1 % kvinnor eller helst 100 % män.

Du är säkert medveten om att antifeminister är för allt som kvinnor gör. T ex att arbeta mycket innanför hemmet, se o-manliga ut, ta på sig BH, vara hemma med barn, vara sjuksköterskor och hygientekniker samt gärna lyssna på andra män.

Nä, jag hör heller aldrig något negativt om män i det här forumet. Bara idel hyllningar, beröm, övervärderingar och lovpriser. Samtidigt som kvinnor nedvärderas, hånas och förminskas. ”Male supremacy” är den största ledstjärnan här. ”Män är bättre än kvinnor på precis allting” är det största mantrat bland de manliga FB-debattörerna.

De enda egenskaperna som är knutna till könet är de reproduktiva: befrukta ägg, bli gravid, föda barn och amma, samt anatomiska/neurofysiologiska (t ex muskelstyrka) och hormonella. Resten är mänskliga egenskaper, med större individuella variationer inom könet än de genomsnittliga skillnaderna mellan könen.

Så det är mer meningsfullt att diskutera mänskliga egenskaper som finns hos båda könen och de individuella skillnaderna oavsett kön.
Citera
2019-08-01, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag utgår ifrån vad som skrivs här på forumet i första hand gällande diskussion i denna tråd. Inte min egen uppfattning eller min närmaste omgivning.

Jag skulle aldrig varit missnöjd om jag levat i andra nordiska länder eller Europa.

Svensk media är otroligt udda och Sverige har inte varit i krig på 200 år
vilket är världsrekord.
Citera
2019-08-01, 22:03
Medlem
Citat:
Och män har svagare imunförsvar, svagare genetiskt skydd etc Vilket visar sig att män oftare dör knall fall av sjukdomar, lider som fan av minsta lilla förkylning, medan kivnnor bara segar vidare.

Det som är relevant i det här sammanhanget är arbetsrelaterade skador och där är kvinnor kraftigt överrepresenterade.
Citera
2019-08-01, 22:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Stressen och sjukskrivningarna är störst på arbetsplatser med nästan bara kvinnor, som lärare och sjukvårdspersonal. Det beror att dessa kvinnliga arbetsplatser har skruvat upp kraven på sina anställda utöver rimliga krav. För att kvinnor inte kan säga Nej. Sjukskrivningarna är alltså orsakade av kvinnor som kräver för mycket av andra kvinnor som inte kan säga nej. Män är inte inblandade.

F.ö. har ensamstående kvinnor mycket högre sjukskrivning än ensamstående män. Stressen har alltså inte med hemarbete eller "män" att göra. Kvinnorna gör sig själv sjuka i dagens samhälle. Sluta med din offerkofta.

Hallå! "Män är inte inblandade"?
Är du född under en sten? Det arbetar män på alla dessa arbetsplatser, ofta i egenskap av chef! På båda mina arbetsplatser inom kommunala skolor har jag haft två män som närmsta chef, d.v.s. biträdande rektorer. Huvudrektor har varit en man på ena stället och en kvinna på det andra.
Av utbildningscheferna har 50% varit män. Högsta hönset i kommunen är en man!
Snyggt försök att frikoppla män ifrån detta. Lite synd bara att du inte har någon riktig insyn i verksamheterna och att det därmed blev platt fall.
Citera
2019-08-01, 22:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Jag skulle aldrig varit missnöjd om jag levat i andra nordiska länder eller Europa.

Svensk media är otroligt udda och Sverige har inte varit i krig på 200 år
vilket är världsrekord.

Okej?
Citera
2019-08-01, 22:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nu blir du ännu mer obegriplig. En tråd som bara diskuterar andra skribenters åsikter på FB, inte i verkligheten? Kanske kunde du fått med det i rubriken?

Varför så intresserad av FB? Som jag skrev, FB-åsikterna finns ingenstans i det vanliga samhället.

Från TS: "En de män (och även kvinnor) hävdar att kvinnor utför onödiga arbeten i samhället". Men alla på FB är alla anonyma så du har ingen aning om vem som är man eller kvinna. En fråga till "män" blir därför meningslös.

Sopig trådstart ger sopiga inlägg.

De flesta här är män, det är ställt utom ALLT rimligt tvivel. Detta vet man eftersom det skrivs så mycket korkat vulgärt skit här.
Glömde enkelspårigt! Det är väldigt typiskt män att tänka enkelspårigt. Hjärnan på dig framförallt verkar enkelriktad

Du är varmt välkommen att lämna tråden samma väg som du kom om den nu är så sopig. Själv tycker jag diskussionen är intressant då den förgrenas åt lite olika håll som ändå håller sig inom topic.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-08-01 kl. 22:52.
Citera
2019-08-01, 23:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Är du dum i huvudet eller? Dom är ju råäckliga. Vill inget annat än att knulla och besudla honorna med sina snuskiga små penisar. Nä, fy fan.
Ja, lejonhonorna har ju iaf den goda smaken att sära på benen till de starkaste hanarna, dvs de som nyss dödade deras barn. Det må väl vara hänt, men i övrigt begriper jag inte varför honor springer runt och åmar sig för män.
Vedervärdigt, på min ära.

Du, i naturen är det ingen som frågar. Där hoppar hanarna på varesig de fått klartecken eller ej, ta en liten vända med min Don Juan till hund så ska du få se!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in