2019-08-01, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Kvinnor har i genomsnitt samma IQ men eftersom männens IQ varierar mer verkar män vara intelligentare: 70-90% av alla toppsmarta människor är män t.ex i Mensa eller Nobelpristagare. Men även 70-90% av alla bottendumma är män. Det delas dock inte ut några priser till dem så de syns inte så mycket i media.

nej män "verkar" i regel vara mer ointelligenta ( speciellt här på FB) eftersom det mest är ointelligenta män som skränar högst.

I den lilla klick med mycket högt IQ återfinns mer män än kvinnor ja.
Men precis som du skrev i genomsnitt så är könen lika intelligenta.
Citera
2019-08-01, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Kvinnor har svagare muskler, svagare skelett men också svagare leder och senor. Det visar sig på en mängd olika sätt. Bland annat genom muskelskador, vibrationsskador, ledskador och benskador.

Och män har svagare imunförsvar, svagare genetiskt skydd etc Vilket visar sig att män oftare dör knall fall av sjukdomar, lider som fan av minsta lilla förkylning, medan kivnnor bara segar vidare.
Citera
2019-08-01, 18:34
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Har du någon källa på att kvinnor har samma eller högre IQ än män? Forskningsläget är ganska tydligt på denna punkt. Du gillar väl vetenskap och forskning, eller hur?

Ja, och du är ute på hal is.

Medelvärdet ligger väldigt lika mellan könen.

De flesta korkade är män, så det går att försvara uttalandet att kvinnor är smartare.
Citera
2019-08-01, 18:35
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej män "verkar" i regel vara mer ointelligenta ( speciellt här på FB) eftersom det mest är ointelligenta män som skränar högst.

I den lilla klick med mycket högt IQ återfinns mer män än kvinnor ja.
Men precis som du skrev i genomsnitt så är könen lika intelligenta.
Du skrev ju precis "Det jag inte gör däremot är att betrakta mänskliga egenskaper som bundna till endast ett kön".
Citera
2019-08-01, 18:36
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Och män har svagare imunförsvar, svagare genetiskt skydd etc Vilket visar sig att män oftare dör knall fall av sjukdomar, lider som fan av minsta lilla förkylning, medan kivnnor bara segar vidare.
Segar vidare? De har 100% HÖGRE sjukskrivning?

Den här tråden har nog dina sämsta trådinlägg genom tiderna. Om jag ser dina andra inlägg i ljuset av dagens insats så börjar jag förstå att du inte är riktigt klok, och ditt enda syfte är att sabotera alla trådar under Femnism.
Citera
2019-08-01, 18:36
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Ja, och du är ute på hal is.

Medelvärdet ligger väldigt lika mellan könen.

De flesta korkade är män, så det går att försvara uttalandet att kvinnor är smartare.

Jag har aldrig påstått att medelvärdena inte är "väldigt lika", men poängen är att män har aningen högre IQ än kvinnor i allmänhet, om än bara aningen. Skillnaden är dock mycket mindre än mellan olika rasgrupper, det skall erkännas.
Citera
2019-08-01, 18:39
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
De dödar andra lejonhannars ungar ja om inte en hanne eller honorna försvarar sin flocks ungar, vilket de oftast gör.

lekjonhannar måste självklart jaga, om de inte lever i en flock med jagande honor, vad trodde du? att de levde på fikon resten av tiden?

Lejonhannar får slåss för sina liv för att skaffa sig en flock, och de flesta lyckas inte, utan får leva sina liv utan honor och ungar.

Nä, nu blommar löken i snusdosan. Jag är grymt besviken och jätteledsen på dig. Menar du att finns skillnader mellan könens beteende hos lejon?
Du får inte säga så, det är orättvist att ens tänka på det sättet.
Jag ser ingen annan lösning än att din arbetsgivare betalar en 20-30 000 spänn och får iväg dig på någon genusutbildning.
Vi kan inte ha det på det sättet att folk som dig sitter och påstår att det finns skillnader i däggdjurs beteende beroende på kön.
Dessutom kanske lejonen inte har haft tillgång till studier på de högsta planen, läs genusvetenskap, och det är därför man ibland kan se skillnad på lejonhannar och honor
Citera
2019-08-01, 18:55
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att medelvärdena inte är "väldigt lika", men poängen är att män har aningen högre IQ än kvinnor i allmänhet, om än bara aningen. Skillnaden är dock mycket mindre än mellan olika rasgrupper, det skall erkännas.

Jag har aldrig sett en enda studie som har dragit den slutsatsen...
Citera
2019-08-01, 18:57
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Nä, nu blommar löken i snusdosan. Jag är grymt besviken och jätteledsen på dig. Menar du att finns skillnader mellan könens beteende hos lejon?
Du får inte säga så, det är orättvist att ens tänka på det sättet.
Jag ser ingen annan lösning än att din arbetsgivare betalar en 20-30 000 spänn och får iväg dig på någon genusutbildning.
Vi kan inte ha det på det sättet att folk som dig sitter och påstår att det finns skillnader i däggdjurs beteende beroende på kön.
Dessutom kanske lejonen inte har haft tillgång till studier på de högsta planen, läs genusvetenskap, och det är därför man ibland kan se skillnad på lejonhannar och honor
Missade du att hon även. Har räddat upp mängder med skillnader mellan män och kvinnor?
Citera
2019-08-01, 19:06
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Fast en intressant grej är att skillnaden i hjärnstorlek mellan män och kvinnor är större än skillnaden i hjärnstorlek mellan vita och svarta:

"Males and females differ in some aspects of their brains, notably the overall difference in size with men having larger brains on average (between 8% and 13% larger)..."
https://en.wikipedia.org/wiki/Neuroscience_of_sex_differences

Vita har omkring 6% större hjärnor än svarta (vita: 1 347 cm3, svarta: 1 267 cm3):
http://www1.udel.edu/educ/gottfredson/30years/Rushton-Jensen30years.pdf

Det innebär att vita kvinnor har mindre hjärnor än medelnegern. Men man också ta hänsyn till att de olika rasernas hjärnor är annorlunda uppbyggda. Min bedömning är att vita kvinnor ändå trumfar negrernas intelligens i de flesta fall.
Senast redigerad av PK-befriad 2019-08-01 kl. 19:09.
Citera
2019-08-01, 19:08
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Missade du att hon även. Har räddat upp mängder med skillnader mellan män och kvinnor?

Ja, det har jag nog fullständigt missat. Är det sant? Nä, hon är utom allt hopp. Det är väl ok att dra upp skillnader mellan könen där män kan framställas som våldsbejakande idioter, det måste ju få belysas självklart.
Men har hon dragit upp det även i andra sammanhang? Även i de fall där män kan framstå i positiv dager? Lägg av alltså, hon är ju helt borta. Hon fattar verkligen ingenting
Senast redigerad av Djupfrys 2019-08-01 kl. 19:11.
Citera
2019-08-01, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Du skrev ju precis "Det jag inte gör däremot är att betrakta mänskliga egenskaper som bundna till endast ett kön".

Precis, egenskapen: vara intelligent är inte bundet till enkom könet man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in