2019-08-01, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
1. Menar du att man kan angripa tre personer utan att de får använda nödvärn?
2. Menar du att alla inklusive den store svarta livvakten kan springa snabbare än de spänstiga afghanerna?
3. Det var inte så de eller någon med sinnena i fulla bruk upplevde det
4. han gav sig aldrig och måste få ordentligt med stryk för att inte kunna återkomma med en aggressiv knivattack

Hallå din faktaresistente clown: han kommer bli dömd. Inte för att det finns någon elak plan utan för att han slagit någon på käften utan anledning.
Citera
2019-08-01, 20:56
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ni får tro vad ni vill.

11min snitt i Göteborg, och 9min snitt i Västerås. Det är uppgifter som ganska snabbt går att hitta på nätet. Ena uppgiften är från 2012, andra uppgiften är från 2017.
Överlag har snittiden smått kapats genom hela landet.
Hötorget är city, så jag bara utgår från att ni kan tänka er tätheten där, även om man mycket att stå i dagligdags. Vill ännu en gång understryka att jag utgår från att det går att tänka...

Om jag får ställa frågan med förväntan om seriöst svar då;
Vad tror ni framkörningstiden till denna plats under rådande omständigheter skulle vara?

Du får tro som du vill, en person som sitter i sambandscentralen vet mer än dig. Tiden kan variera något oerhört, bilar lediga för tillfälligt och beroende på hur hög prio det är. Även hur länge man fått vänta i telefonkö. Men det är bra att du är optimistisk att Polisen ska komma så fort.

Det är 2019 nu, kraftig brist på Poliser i hela landet. Det är inget nytt det vet du också.
Senast redigerad av henkess 2019-08-01 kl. 20:59.
Citera
2019-08-01, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag skulle bli MYCKET förvånad om 'livvakten' är något annat än en storvuxen polare. Det står för mig HELT klart efter att ha sett honom agera på de videos som förekommer.

Som en del sagt så är han ett köttberg som kan stå i vägen för fans som blir för närgångna och ofta räcker det då med att visa att man är stor. Drogade afghaner utan självkontroll är en annan sak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Å fan, är det så enkelt och vi som trodde det var resursbrist, staten måste informera folket och framför allt kvinnor.

Afghanen är både orsak och skyldig till bråket. Han hade själv kunnat ringa polis om han känt sig kränkt eller lämnat dom ifred.

Vad anser du om afghanen som rörde vid en kvinnas hår inne på MAX? Borde hon ha skällt ut honom? Vad tror du hade hänt? Hon gick bara tyst därifrån, så som vi har lärt oss att göra.

OffT.... var på Öland i förra veckan. En placerad och drogpåverkad 16 årig Afghan (med skägg) våldtog en ung svensk tjej..... Efter två dygn plockade Kalmars farbror blå in honom.... Kort notis på radio Kalmar, sen nertystat....!?
Asså, vad händer...?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Argument 1: de var tre mot en
Argument 2: de hade kunnat dra när de ville
Argument 3: det fanns ingen överhängande fara för dem
Argument 4: de fortsatte banka när han låg ned

Motargument 1: De var tre mot två. Dessutom tolkar jag afganens beteende som att han samtycker till våld. Han kanske gillar bli påpucklad?

Motargument 2: De försökte göra det rätta och dra men afganerna följde efter.

Motargument 3: Enligt vem? Skulle du känt dig bekväm med afganens kontaktförsök och trott att han kommer med goda avsikter?

Motargument 4: De slutade rätt omgående och drog.
Senast redigerad av Turbohaler666 2019-08-01 kl. 21:00.
Citera
2019-08-01, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lfclfclfclfclfc
Ja det är ju ingen rättvis rättegång. 19-åringens historia är fridlyst men Rockys gick alldeles utmärkt att visa ett youtubeklipp om hans förflutna det sista dem gjorde för dagen
Orättvis jämförelse. Man drog väl inte heller fram Rockys tidigare gedigna kriminalitet?
Citera
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Vem vet varför åklagaren inte valt att åtala afganerna för misshandel, ofredande och olaga hot. Det sänder ju helt fel signaler till allmänheten. Det var tack vare afganerna konflikten började och sedermera eskalerade.

Våldet som afganerna utsätts för är inte besinningslös utan verkar mest vara för att markera. De kunde sparkat ihjäl afganerna om de velat men gjorde inte det.

Enligt mig har alla parter i det här ärendet agerat fel men jag tycker någonstans att afganerna får skylla sig själv.

PS. Skulle älskat ett filmklipp från Max där man ser den antastade tjejen ge den andra afganen en örfil. Undrar vad åklagaren gjort med den?

Jag skulle älska om tjejen som nu vet identiteten på killen anmälde honom för ofredande. Det kanske är för klent för att väcka något åtal av det, men viktigt att sätta ner foten mot det där gränslösa beteendet som han uppvisar mot kvinnor.
Citera
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila
Det är ju just det vi undrar över. Själv tror jag Molgan kommer för att vittna
Precis.

Jag är också inne på Molgan-spåret, men inte att han dyker upp som vittne, utan att det kanske aldrig funnits något "ess".

Om vi betänker att det väl är ett idiotiskt uttalande (Varför alls babbla om bevis/vittnen/vad nu "esset" är till pressen och inte bara presentera det under huvudförhandlingen?) så borde det ju ändå finnas en orsak.

Herr advokat verkar ju trots allt inte helt tappad bakom en vagn och då återstår ju att det faktiskt är en del av hans strategi.

Jovicic kanske helt enkelt är övertygad om att afghanen eller någon annan eller flera ljuger och genom att slå på sin trumma rejält om att det kommer dyka upp något fantastiskt fördelaktigt för försvaret så försöker han få dem han tror ljuger att sluta med det, av rädsla för att det är just den lögnen som kan komma att avslöjas.

Eller så vill han bara skaka om och reta upp åklagare, målsägarbiträde et al.

Eller så skakar han trots allt ur sin skjortärm fram DNA på en blodig kniv eller en video med en självskadande målsägare under fredagen.
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nej men han har jobbat som det i över 15 år enligt hans egna utsago under förhöret, men du har rätt i att han inte är livvakt enligt den svenska standarden eller för en presidents nivå vilket är polisutbildad osv

Jag jobbar inte i rekryteringsbranschen så vilka "standarder" man behöver vet inte jag.
Citera
2019-08-01, 20:59
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Detta är underhållning på HÖG nivå - att läsa alla snillen i tråden.

Här har vi en misshandel av minst normalgraden som är dokumenterad på VIDEO och där gärningsmännen till stora delar tillstyrker händelserna.

Det står HELT klart att det inte finns någon som helt objektiv eller subjektiv (putativt) nödvärnsrätt. Oaktat hur hög eller kriminell målsäganden varit.

Så: Case is Closed. De KOMMER dömas till misshandel.

Det finns väl ingen här som tror att så INTE kommer att ske? Isåfall - boka tid och kolla upp felet.
Japp det tror jag med. Grejen är den att många blir förbannade när dom ser hur provocerade GM blir och tycker det var rätt att BO fick smisk. Undrar hur många som tycker att det är ”allmänt rättsmedvetande” att GM blir fälld.
Jag tycker BO fick vad han förtjänade. Men, jaa, jag tror GM kommer att förklaras skyldig och det svider i mig
Citera
2019-08-01, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Har jag sagt att dom är låsta?
Självklart håller dom på med något.
Ja och då är de upptagna. Glöm dina 7 min. Du ska vara glad om du kommer fram till lkc på telefon inom 7 min.
Citera
2019-08-01, 21:00
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Vafan är det här?

Var du beväpnad den här dagen?
– Nej.
Brukar du vara beväpnad?
Domaren bryter in och säger till 19-åringen att denne inte behöver svara eftersom det är straffbart i Sverige att exempelvis bära kniv.
Domaren säger till målsägaren att inte svara på advokatens frågor? Är det inte det han har sitt målägandebiträde till? Är det några särskoleregler som gäller i rätten?
Ordförandens inhopp och beslut under rättegången kanske ska ses i ljuset av att han är utsedd av regeringen till ny Justitieombudsman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in