2019-08-01, 17:34
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Det är det jag försöker förklara för dig att det gör eftersom kvinnor inte bara är svagare utan även är skörare.

Nej.

Det anser ju inte du heller.
Det skrev du ju i ett tidigare inlägg.

Du valde ju den starka vältränade kvinnan framför den klena förslöade mannen.

Då handlar det ju inte ens i ditt huvud om kön, utan om att ha en tillräckligt god fysik.
Citera
2019-08-01, 17:36
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Det är ju självklart man väljer den som klarar kraven.. Men endast ett fåtal procent kvinnor klarar kravem

Ja.
Och runt 20ggr fler män gör det än kvinnor.

Men det handlar fortfarande inte om könet på de man ska ta ut.
Citera
2019-08-01, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Nej.

Det anser ju inte du heller.
Det skrev du ju i ett tidigare inlägg.

Du valde ju den starka vältränade kvinnan framför den klena förslöade mannen.

Då handlar det ju inte ens i ditt huvud om kön, utan om att ha en tillräckligt god fysik.

Fast nu hittar du ju på. Ska jag ha en diskussion med dig får du faktiskt hålla dig till vad jag sagt.
Citera
2019-08-01, 17:42
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Fast nu hittar du ju på. Ska jag ha en diskussion med dig får du faktiskt hålla dig till vad jag sagt.

Jag ber om ursäkt.

Jag blandade ihop er.

Så skulle du välja den förklemade och allmänt ohälsosamma klena datanörden som brandmän före den vältränade och starka styrkelyfterskan?
Citera
2019-08-01, 17:46
Medlem
Citat:
Jag ber om ursäkt.

Jag blandade ihop er.

Så skulle du välja den förklemade och allmänt ohälsosamma klena datanörden som brandmän före den vältränade och starka styrkelyfterskan?

Att man inte kan göra den typen av urval i ett demokratiskt samhälle säger sig självt. Problemet är att man ser det som ett problem att män dominerat yrket och sedan sänkt kraven kraftigt för att fler kvinnor ska kunna komma in.
Citera
2019-08-01, 17:48
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Att man inte kan göra den typen av urval i ett demokratiskt samhälle säger sig självt. Problemet är att man ser det som ett problem att män dominerat yrket och sedan sänkt kraven kraftigt för att fler kvinnor ska kunna komma in.

Ja, det är idioti och dumheter.

Men vem skulle du föredra?
Citera
2019-08-01, 17:49
Medlem
Citat:
Ja, det är idioti och dumheter.

Men vem skulle du föredra?

Jag skulle inte vilja ha någon av dem om jag ska vara ärlig. Finns gott om bra sökande så man behöver inte gå ner och leta i dyn.
Citera
2019-08-01, 17:56
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Jag skulle inte vilja ha någon av dem om jag ska vara ärlig. Finns gott om bra sökande så man behöver inte gå ner och leta i dyn.
Snyggt svar, du håller dig konsekvent.

Personligen anser jag att de som klarar kraven och yrket bäst är de som ska få jobbet oavsett kön.

Detta kommer leda till en stor övervikt män i det yrket.
Citera
2019-08-01, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Du gör det i varenda inlägg. De som är hemma med barn kallas hånfullt "hemmfaruar" medans de som tar betalt för samma jobb i sitt dagis-företag är hjältar. Allt kvinnor gör är skräp, allt män gör är toppen, enligt dig. Jag har aldrig någonsin sett dig skriva något positivt om en kvinnlig egenskap. Det är verkligen dig och dina gelikar som vi diskuterar i den här tråden.

Jag kan skriva tonvis positivt om en uppsjö mänskliga egenskaper.

Det jag inte gör däremot är att betrakta mänskliga egenskaper som bundna till endast ett kön.
Citera
2019-08-01, 18:02
Medlem
Citat:
Det är det jag försöker förklara för dig att det gör eftersom kvinnor inte bara är svagare utan även är skörare. Det sistnämnda fångar inte fystesterna upp.

Exakt HUR är det kvinnliga könet "skörare" än det manliga?

Kvinnor både lever längre, har bättre imunförsvar, hälsa och är statistiskt sett bättre från att hålla sig ifrån en uppsjö genetiska och psykologiska sjukdomar som mer ofta drabbar män.

Av vetenskapen förklarat av att XX är mer stadigt och starkt än ett XY.

Så? "skörare"??
Citera
2019-08-01, 18:07
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det jag inte gör däremot är att betrakta mänskliga egenskaper som bundna till endast ett kön.
Det är där du falerar. Du vägrar inse biologin och arvets makt. Du tror att ett hanlejon och ett honlejon beter sig likadant.
Citera
2019-08-01, 18:09
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Exakt HUR är det kvinnliga könet "skörare" än det manliga?

Kvinnor både lever längre, har bättre imunförsvar, hälsa och är statistiskt sett bättre från att hålla sig ifrån en uppsjö genetiska och psykologiska sjukdomar som mer ofta drabbar män.

Av vetenskapen förklarat av att XX är mer stadigt och starkt än ett XY.

Så? "skörare"??
Bättre hälsa? Nu blev det ju feltryck från ditt hjärnkontor igen. Svenska kvinnor är 100% mer sjukskrivna än män. I världens mest jämställda land. Men du kanske menar att de fuskar.

Ganska kul inlägg, för 5 minuter innan skrev du "Det jag inte gör däremot är att betrakta mänskliga egenskaper som bundna till endast ett kön.". Lite schizofrent är det att läsa dina inlägg. Pajas.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-08-01 kl. 18:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in