Citat:
Ursprungligen postat av
Browndawg
Förhöret med misstänkt 2 går ungefär lika bra för målsägarbiträdet som förhöret med Rocky.
Dom får inget ur förhören med dessa misstänkta.
Är ju inte direkt oväntat med de resurser Rocky och hans team har tillgång till. De är garanterat drillade från topp till tå.
Men tycker fortfarande att folk lägger alldeles för mycket fokus på utfrågningarna av parterna i den här tråden. Det är inte det som kommer avgöra utgången, inte när det finns så mycket bevisföring och vittnesmål i övrigt. Hittills har egentligen bara både BO och de anklagade upprepat det som de sade vid polisförhören och då är vi tillbaka på ruta ett. Det har inte framkommit något som avviker från åklagarens sakframställan och gör det inte det snart så blir de nästan säkert fällda.
De har däremot lyckats skydda de anklagade ganska bra från anklagelsen om flaskorna än så länge, det får man ge dem. De lyckades få BO att virra till det nog för att det inte ska gå att tro på hans uppgift om flaskorna. Kan de göra samma sak med tjejerna som ska vittna sen så har de nog klarat sig undan den smällen. Men det utgick jag nästan från redan innan rättegången eftersom det saknas tydliga bevis för just den aspekten av målet. Det hade behövts väldigt tydligt vittnesmål från BO eller att anklagade mer eller mindre erkänt under utfrågningen för att verkligen säkra att flaskorna använts.
Jag tror på villkorlig dom och böter. Den enda chans till frigivning jag kan se är om tjejerna tvärvänt nu och börjar uppge att BO faktiskt gick till angrepp. Men det skulle då gå emot deras väldigt tydliga initiala vittnesmål och kanske inte ens räcker.