2019-08-01, 16:35
Medlem
Browndawgs avatar
Förhöret med misstänkt 2 går ungefär lika bra för målsägarbiträdet som förhöret med Rocky.

Dom får inget ur förhören med dessa misstänkta.
Citera
2019-08-01, 16:35
Medlem
JJ.Berzeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Aftonbladet högst upp "Storbråk i rättssalen" knappast.

Men Aftonbladet är ju... Aftonbladet.
Citera
2019-08-01, 16:36
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivash
Det är ju inte direkt juridiskt bindande. Skulle han mot förmodan frias så är det inget som hindrar honom från att söka skadestånd senare. Att han säger så nu är ju bara för att han kamerorna på sig.

Kan ju va så att han begär skadestånd om han inte frias.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Hazaren känns som typ exempel på dåre som i framtiden kommer att bli dömd för sexualbrott, mördad eller bli heroinist. Hoppas att han åker hem till Iran igen. Borde det inte bli svårare för han nu att bli svensk medborgare?

Han stannar kvar här, var lugn. Inga gratis pengar i Iran så varför åka dit.

Man kan bara be en stilla bön att hans nästa offer inte är en själv eller någon man känner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Men snälla du. Denna afghan har bott i Iran sedan han var sex år och hans familj är fortfarande där. Det gör dem inte till iranier, de är fortfarande afghaner. Sedan ber de om asyl och hänvisar till krig i Afghanistan, men det är en annan historia.

Skiter snett i vart denna illa-luktande bachebaz har slagit rot med sin familj. Faktum är att hans familj lever säkert som kloak råttor i Iran, vilket med facit i hand har vart en rätt inställning av Iran att behandla dessa hazar afghaner på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivash
Det är ju inte direkt juridiskt bindande. Skulle han mot förmodan frias så är det inget som hindrar honom från att söka skadestånd senare. Att han säger så nu är ju bara för att han kamerorna på sig.

Eller så är han helt ärlig när han säger det?
Citera
2019-08-01, 16:37
Medlem
Jag vet inte om ni noterat att "glasljud" hörs vid två tillfällen i ASAP:s video. En gång precis vid kasten (detta är känt) men också en gång innan, vid 3:23 in.
Detta skulle kunna vara när de ställer ner/släpper flaskor som de beskriver i sina förhör?
(Tid baserat på tiden i denna video: https://heavy.com/entertainment/2019/07/asap-rocky-sweden-fight-video-full/ )
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Har du en källa på det?

Citat:
Johan Ronge - EXPRESSEN
Känner du att det är något som du inte blivit frågad om som du vill tillägga?
– Ja, det är klart. Jag har spenderat en månad här i Sverige. det är min femte eller sjätte gång här. Jag har sett fantastiskt vacker natur och arkitektur här i Sverige. och inte så vackra saker eftersom jag suttit häktad. Jag har hört folk säga att jag ska bli kompenserad för skadorna och allt. Jag vill inte ha några pengar av domstolen, det är inte det jag vill ha. Jag kan tjäna tillbaka pengarna. Det som jag vill ha är rättvisa och att mitt namn blir rentvått och att jag får rättvisa för alla.
https://www.expressen.se/noje/nu-stalls-asap-rocky-infor-ratta-berattar-sin-version/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Hazaren känns som typ exempel på dåre som i framtiden kommer att bli dömd för sexualbrott, mördad eller bli heroinist. Hoppas att han åker hem till Iran igen. Borde det inte bli svårare för han nu att bli svensk medborgare?
Heroinist är han ju tydligen redan.
Citera
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Kan han vart en autografjägare med problem att kommunicera?
Skulle gissa att han var påverkad och söker uppmärksamheten från en grupp som verkar vara intressant. Möjligtvis vet han vem Asap är och blir extra intresserad. Typiskt fyllebeteende.
Citera
Medlem
JJ.Berzeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Förhöret med misstänkt 2 går ungefär lika bra för målsägarbiträdet som förhöret med Rocky.

Dom får inget ur förhören med dessa misstänkta.

Magnus kommer börja böla snart igen om att folk hånler, vilja spela upp gamla youtubefilmer (men fan inte dra upp sin klients historia), och kanske eventuellt få en stroke.

Förstår inte varför han ska vara målsägarbiträde. Gubben är totalt värdelös.
Citera
2019-08-01, 16:38
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
TV4s kommentator verkar varken följa tråden eller Mårten Schultz twitter, för han har inte hört talas om "abolition" och förklarade nyss att så funkar det bara för någon guvernör i staterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in