2019-08-01, 16:39
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av projectappen
Tolkar ditt intresse kring skadestånd efter yrkande av summor.

Det kan absolut max, max, vara fråga om 10000 SEK, då för sveda/värk.

För grövre misshandel upp mot 15 papp (slag och sparkar mot ansikte o dl.). Och så kan han få ersättning för förlorad arbetsinkomst när han visar upp sitt arbetsgivarintyg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Skulle gissa att han var påverkad och söker uppmärksamheten från en grupp som verkar vara intressant. Möjligtvis vet han vem Asap är och blir extra intresserad. Typiskt fyllebeteende.

De ville köpa/sälja droger. I de första förhören kallar han amerikanerna för afrikaner, han trodde de var vanliga invandrare.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Han stannar kvar här, var lugn. Inga gratis pengar i Iran så varför åka dit.

Man kan bara be en stilla bön att hans nästa offer inte är en själv eller någon man känner.
Med de nya reglerna i januariövernskommelsen för anhöriginvandring får väl hela hans familj komma hit, och enligt domen i dagarna skall även Sverige bekosta deras resa hit. Han har ju PUT. Han lär inte återvända, utan får skyddad identitet.
Citera
2019-08-01, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Expressens bevakning.

Tackar, hörde honom säga det nu också. Helt säkert är det däremot inte att det blir så när allt väl är över men kanske.
Citera
2019-08-01, 16:40
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morzard
Jämför ALDRIG Iranier med smuts afghaner, han va i Afghanistans och inte Iran. Afghaner får inte ens id-kort eller personbevis i Iran. För enligt Iran är dom smutsiga och smuts ska behandlas som smuts, medan vänster Sverige ger dom förtur på bostäder framför oss som är födda och uppvuxna här. Patetiska jävla nedåtgående land alltså.

Han var i Iran:

Citat:
19-åringen reste till Iran på grund av hotbilden

https://www.svd.se/19-aringen-reste-till-iran-pa-grund-av-hotbilden

Majoriteten av alla afghaner som söker asyl i Sverige pga "situationen i Afghanistan" är egentligen från Iran. Och sedan när de fått uppehållstillstånd, så reser de hem till Iran på semester eller av andra skäl.

Afghanen som högg ned polismannen på Medborgarplatsen var likadan. "Flykting från Afghanistan" sa dem. Men han kom från Iran och även han åkte tillbaka till Iran en period efter han fått uppehållstillstånd.

Allting är bara fejk. Inte bara deras åldrar utan även deras flyktskäl. De är bedragare.
Citera
2019-08-01, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Med de nya reglerna i januariövernskommelse för anhöriginvandring får väl hela hans familj komma hit, och enligt domen i dagarna skall även Sverige bekosta deras resa hit. Han har ju PUT. Han lär inte återvända, utan får skyddad identitet.

Ja, skyddad identitet, skyddat boende, personskydd och familjen kommer hit som anhöriginvandrare.

And the bill is on us!
Citera
2019-08-01, 16:42
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
USA begär att Rocky ska få sova på hotell!

https://www.expressen.se/nyheter/nytt-krav-fran-usa-lat-asap-rocky-bo-pa-hotell/

Säger mycket om den jävla bananrepubliken.
Hur mycket av sina skattepengar har de kastat bort på detta? Nu är han väl så korkad Trump att han inte tar åt sig när hela världen skrattar åt honom. Han förstår nog inte helt enkelt.

Har han skickat samma begäran till Italien måntro. Alla skall väl behandlas lika?

Fast å andra sidan fick ju Bosse Hansson bo på "hotell" i sin väntan.
Citera
2019-08-01, 16:43
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Afghanen måste tåla stryk bra. Enligt honom själv så fick han 150-200 sparkar och slag. Slag med glasflaskor, hugg med trasiga glasflaskor om och om igen och han blev inte mer skadad än vem som helst som åker på spö.

Enligt Meyers försvar 160. Han blev sen rättad till 60 av ordföranden, som påpekade den usla matematiken. Slobodan Jovocici glider på fakta och försöker skapa trådsanningar och smutskasta Jafari som en riktig flashbackare. Men bra försök.
Senast redigerad av BonitaPietila 2019-08-01 kl. 16:46.
Citera
2019-08-01, 16:44
Medlem
Hur tycker ni det går? Jag tycker både Rocky och personen som pratar nu hade en rimlig story, och att de stämmer överens med varandras.
Citera
2019-08-01, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Absolut. Det här är clearat "all-the-way-up". Operation "rädda rättsväsendets anseende". Frågan är om det här genom att man bettat på en knark-Afghan kommer att leda till en backfire av episka mått?

Som den här cirkusen har utspelat sig känns det ju närmast kontraproduktivt med den här rättegången.

Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ja för de med sunt förnuft är det här en cirkus. Men jag tittade på svt:s analys efter lunch och där hyllade man rättsväsendet. Såsom vi talat i andra trådar är det här ett genomgående spektakel hos flera aktörer i samhället och etablissemanget.

Intressant är att produktionsbolaget som anlitade Rocky har satt upp skyltar på Stockholms annonsplatser runt om i innerstaden där det står att man vill frige Asap. Har aldrig hänt att ett produktionsbolag agerat så. Men till svar till SVT säger man, likom här att att häktningen var sanslöst överdriven med hänvisning till vanlig praxis i sådana här ärenden och att stjärnor måste kunna freda sig när det rör sig i Stockholm. SVT verkade inte förstå grejen.

Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Nu Har ju Löfvén stått och bedyrat att det svenska rättsväsendet är fristående, och då ska ju rätten inte ta hänsyn till huruvida svenska staten ska slippa ett skadeståndsanspråk på minst 16 miljoner kronor för ASAP:s uteblivna inkomst, och döma honom av den enda anledningen. Tyvärr tror jag att det kan bli så han blir dömd av prestigeskäl. Det multi-kulti-kriminella hönshuset Sverige har förlorat enormt i anseende och nu får världen se inkompetensen i hen-samhället. När ideologisk agenda går före kompetens och sunt förnuft.

Hoppas att ASAP blir frikänd och att staten får betala. Löfvén och övriga regeringsmedlemmar borde få betala den här soppan ur egna fickor, eftersom deras politik är skyldig till att alla dessa fejkflyktingar till smuts-hazarer kan lalla runt och begå brott här hela dagarna.

Ja, det här är väl det som har påpekats t ex. här i tråden ända sedan starten. De allra flesta (oavsett media) har nog uttryckt att det hela mer eller mindre har gått överstyr. En häktningstid på nästan en månad är ärligt talat extremt, man sitter bara häktad så pass länge för väldigt allvarliga brott. Här handlar det om en "helt vanlig" misshandel som mer eller mindre passerar genom systemet med en gäspning.

Ser man enbart till just juridisk praxis så föranleder liknande misshandlar ingen fängelsedom. Det kommer att vara omöjligt för åklagaren att utreda vem som har gjort vad. Nu handlar det ju primärt om ASAP Rockys eventuella skuld i det hela, och det blir svårt att se hans del som särskilt allvarlig.

Frågan är ju som sagt hur feg/modig domstolen är, vågar de döma enligt praxis för liknande händelser eller kommer de att känna sig tvungna att döma honom till fängelse? Jag har sagt min åsikt tidigare angående straff, och det är fortfarande så att jag anser att det handlar om en villkorlig dom och dagsböter. Följer de den riktlinjen skiter det sig som sagt eftersom hans häktningstid överstiger med råge maxstraffet vid villkorlig dom och dagsböter. Hur ska man göra då?

Det är ju det här som jag hela tiden har påpekat är ett moment 22. Ja, jag förstår att ASAP givetvis hade åkt vidare eftersom han har sitt jobb att göra. Men samtidigt står häktningstiden inte i proportion till det eventuella brottet. Det känns inte som en rättsstat om jag ska vara ärlig, sedan är det är lika besynnerligt att domstolen godkänner den hela tiden förlängda häktningstiden.

Sedan har hela rättscirkusen dragits in i det här. Vi talar alltså om ett genuint skitärende som har fått enorma proportioner. Man hanterar det som att det handlar om ett mord eller liknande. Polisen har (respekt för att de gör ett bra jobb) typ dammsugit hela området. Hur jäkla vanligt är det i vanliga misshandelsmål? Att man har en ytterst gedigen brottsplatsundersökning, undersöker glasskärvor för DNA osv. Jag sitter fortfarande och bara gapar av förundran, hur fan kan det ha tillåtits att gå så långt?

Nu är jag enbart mest intresserad av hur domstolen ställer sig inför allt det här. Inget nytt har framkommit. Vad händer om de t ex. dömer honom till just villkorlig dom och dagsböter? Rimligtvis lär han ju rätt till diverse ersättningar och skadestånd eftersom häktningstiden vida överstiger det utdömda straffet. Det här borde rimligtvis hur som haver rendera till en rejäl svart plump i åklagarnas protokoll. Det är pinsamt att man har låtit ett standardärende blir Sveriges största nyhet genom sitt agerande.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
USA begär att Rocky ska få sova på hotell!

https://www.expressen.se/nyheter/nytt-krav-fran-usa-lat-asap-rocky-bo-pa-hotell/
De driver ju med Sverige!
Alla har hört talas om vår generositet mot illegala "flyktingar" som får gratis sjukvård, tandvård och boende.

Var det Trump?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Hur tycker ni det går? Jag tycker både Rocky och personen som pratar nu hade en rimlig story, och att de stämmer överens med varandras.

Håller helt med. Riktigt övertygande. Håller de ihop det kanske det går vägen.

Kommer man få tillfälle att utfråga MÄ igen? Tänker att de kan grilla honom om min uttjatade "attack nr 2" som föranledde kastet, vilket försvaret påstår.

Blir jäkligt intressant att höra kompisen vittna sen... imorrn gissar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in