2019-08-01, 16:23
Medlem
Citat:
Johan Ronge - EXPRESSEN
Han fortsätter berätta hur 19-åringen fortsätter följa efter dem.
Jag ser att Rakim plockar upp en flaska så att de inte ska kunna använda dem mot oss. Och jag plockar upp två flaskor eftersom jag inte heller vill att de ska kunna användas mot oss. Och innan jag plockar upp dem så ser jag att killarna har lagt märke till flaskorna också.

Varifrån kommer dessa flaskor ? fattar inte
Citera
2019-08-01, 16:23
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av projectappen
Tolkar ditt intresse kring skadestånd efter yrkande av summor.

Det kan absolut max, max, vara fråga om 10000 SEK, då för sveda/värk.

I normalfallet så skulle det kunna vara något liknande. Men här kan det finnas något hedersbidrag eftersom fallet blivit så känt så jag skulle faktiskt inte bli förvånad om afghanen får över 50000.

Jag hoppas på max 5000 men jag tror han kommer få mycket mer..
Citera
2019-08-01, 16:25
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Absolut. Det här är clearat "all-the-way-up". Operation "rädda rättsväsendets anseende". Frågan är om det här genom att man bettat på en knark-Afghan kommer att leda till en backfire av episka mått?

Som den här cirkusen har utspelat sig känns det ju närmast kontraproduktivt med den här rättegången.

Ja för de med sunt förnuft är det här en cirkus. Men jag tittade på svt:s analys efter lunch och där hyllade man rättsväsendet. Såsom vi talat i andra trådar är det här ett genomgående spektakel hos flera aktörer i samhället och etablissemanget.

Intressant är att produktionsbolaget som anlitade Rocky har satt upp skyltar på Stockholms annonsplatser runt om i innerstaden där det står att man vill frige Asap. Har aldrig hänt att ett produktionsbolag agerat så. Men till svar till SVT säger man, likom här att att häktningen var sanslöst överdriven med hänvisning till vanlig praxis i sådana här ärenden och att stjärnor måste kunna freda sig när det rör sig i Stockholm. SVT verkade inte förstå grejen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Varifrån kommer dessa flaskor ? fattar inte

De "stod på gatan" enligt Rocky.
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lofgreno
Jo helt fri tror jag inte han blir. Men straffet blir nog inte så farligt, bara så att man slipper skadeståndskrav. Han har redan suttit av tiden i häktet och får åka hem nästa vecka. Han lär vi inte se i Sverige igen.

Det intressanta blir vad afghanen/hazaren får för skadestånd...

Nu Har ju Löfvén stått och bedyrat att det svenska rättsväsendet är fristående, och då ska ju rätten inte ta hänsyn till huruvida svenska staten ska slippa ett skadeståndsanspråk på minst 16 miljoner kronor för ASAP:s uteblivna inkomst, och döma honom av den enda anledningen. Tyvärr tror jag att det kan bli så han blir dömd av prestigeskäl. Det multi-kulti-kriminella hönshuset Sverige har förlorat enormt i anseende och nu får världen se inkompetensen i hen-samhället. När ideologisk agenda går före kompetens och sunt förnuft.

Hoppas att ASAP blir frikänd och att staten får betala. Löfvén och övriga regeringsmedlemmar borde få betala den här soppan ur egna fickor, eftersom deras politik är skyldig till att alla dessa fejkflyktingar till smuts-hazarer kan lalla runt och begå brott här hela dagarna.
Citera
2019-08-01, 16:26
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockthisbitch
Tycker de åtalade hittills sköter sig riktigt bra och verkar extremt trovärdiga och tålmodiga. Imponerande faktiskt (tvärtemot vad man kan säga om MÄ).

Tror inte många (inkl i denna tråd) hade väntat sig så sansade kommentarer från "hiphop-negern" & co.

Tycka vad man vill om såväl hiphop som negrer, men Rocky har inte kommit dit där han är i sin karriär genom att vara en dumskalle. Han verkar väldigt intelligent och han kan uppenbarligen läsa av sin omgivning för att lägga sin gangsterimage åt sidan när det krävs.
Citera
2019-08-01, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Afghanen måste tåla stryk bra. Enligt honom själv så fick han 150-200 sparkar och slag. Slag med glasflaskor, hugg med trasiga glasflaskor om och om igen och han blev inte mer skadad än vem som helst som åker på spö.

Han fick bara ytliga skador. Skulle säga att han fick lindrigare skador än vad som är vanligt vid ett slagsmål.

Uppenbart att Hazarden försöker safta på ordentligt för att få sitt skadestånd. Han har redan försökt att lura läkare att han skadat näsbenet och revbenen i ”misshandeln”, men visade sig att han fått det i tidigare slagsmål han varit inblandad i. Den gick dom inte på.

Riktigt äcklig är han.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Tycka vad man vill om såväl hiphop som negrer, men Rocky har inte kommit dit där han är i sin karriär genom att vara en dumskalle. Han verkar väldigt intelligent och han kan uppenbarligen läsa av sin omgivning för att lägga sin gangsterimage åt sidan när det krävs.

Ja my point exactly. Skenet bedrar (för de oinvigda, som ser honom som slummens avskum).
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
likom här att att häktningen var sanslöst överdriven med hänvisning till vanlig praxis i sådana här ärenden

Ya, men Sverige har inte glömt Assange.
Denna gång vill man inte ens ta några risker med att den anklagade avviker..
Citera
Medlem
Skulle bli ett intressant läge om någon i gänget sa att jag slog honom med flaskan trots att Rocky skrek NEJ. Rocky frias eller döms max till ringa misshandel och får 16 miljoner i skadestånd.
Citera
2019-08-01, 16:28
Medlem
mr.demons avatar
Hazaren känns som typ exempel på dåre som i framtiden kommer att bli dömd för sexualbrott, mördad eller bli heroinist. Hoppas att han åker hem till Iran igen. Borde det inte bli svårare för han nu att bli svensk medborgare?
Citera
2019-08-01, 16:29
Medlem
folies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Den här rättegången är en fars.

I och för sig tror jag att regimen har skjutit sig själv i foten den här gången. Deras syfte har varit att utnyttja ett medialt uppmärksammat fall och indirekt säga: "Titta, vi har ett fungerande rättssystem. Alla är lika inför lagen. Till och med en kändis kan åtalas." En form av "svar" på det gigantiska misslyckande som pågår varje dag i det svenska rättsväsendet.

Problemet är att det här fallet har blivit för uppmärksammat och skärskådas in i minsta detalj på forum och i sociala medier. Alla brister förstoras upp. Alltifrån mediekåta åklagare, till polisens fifflande med bevis, till en domare som tar MÅ:s sida, till en MÅ som som ljuger på ett sätt som skulle göra Bagdad-Bob avundsjuk.

Det går verkligen att känna stanken från det ruttna systemet.

MÅ står för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in