2019-08-01, 14:47
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Haha dial 112 like in US glöm det där med trovärdig het och inte kunna rinka pilisen!
US - 911 å Kanada med tror jag
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
I USA ringer man 911... inte 112.

Dock så kommer du till 911 om du slår 112 i USA, det är dock information som EU och USA bör gå ut med mycket tydligare
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Känns som det blir mer och mer tydligt att afghanen själv åsamkat sig skadorna efter att sällskapet lämnat. Han nämner ju i en annan av hans fuppar att personen han knivskurit skulle ha gjort så, så tanken lär garanterat funnits i hans huvud, speciellt eftersom han får veta att personen han slagits med är en världskändis precis innan.
Exakt. Mycket viktig detalj. (Sid 14 Svea HR B 4587-16)
Sen ser ju skadorna ut att vara extremt ytliga - som gjorda med t.ex. en mattkniv...
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det återstår en dag av huvudförhandlingen. Har advokaterna ett "ess i rockärmen" så drar dom av taktiska skäl upp det kortet den sist dagen alltså i morgon.

Så behöver det ju verkligen inte rimligtvis vara, utan detta skulle mycket väl kunna ha tagits upp under utfrågningen av MÄ. Det är inte som i TV att de kan, precis innan slutpläderingen, säga "Jag har ett ess i rockärmen" och kalla ett vittne som inte är registrerat osv.

Du ser för mycket TV misstänker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Haha dial 112 like in US glöm det där med trovärdig het och inte kunna rinka pilisen!

Det finns de som misslyckas med enklare saker, du vet inte ens numret i US t.ex.
Citera
2019-08-01, 14:48
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashflr
Så Mustafa reste till Iran....

Nej, det gjorde han inte.
Citera
2019-08-01, 14:48
Medlem
DrSynkops avatar
Rockys inledande tal:
Vad gäller flaskorna hade jag dem tillfälligt och sen insåg jag att det var dumt att göra det eftersom de inte hade dem i sin besiktning så jag ställde ned dem.

Senare i utfrågning:
Vad håller du i ärmen på den här bilden?
En flaska.
Är det den enda flaskan du tog upp?
Ja.
Citera
2019-08-01, 14:49
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Exakt. Mycket viktig detalj. (Sid 14 Svea HR B 4587-16)
Sen ser ju skadorna ut att vara extremt ytliga - som gjorda med t.ex. en mattkniv...

Undra om Slobban kommer påkalla det? Vore intressant om "esset i rockärmen" är att ett vittne sett honom göra detta, eller ännu bättre filmat det, men det är förstås önsketänkande från min sida.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokklubben
Den nedlagda förundersökningen mot MJ:

https://minfil.com/kcnfPf1en8/Stockholms_TR_B_9554-19_Aktbil_5_pdf
Men det här kan ju inte stämma.
I videon ser man ju att det inte sker i samband med att vakten tar tag i Jaffaris nacke, utan en stund senare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Jo det gjorde han
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Jo, det gjorde han. Han var där en vecka istället för en hel månad.
Citera
2019-08-01, 14:50
Medlem
En fråga - nu säger Rocky att afghanerna attackerat livvakten igen, och därefter klev han in med det berömda kastet.

I det nedlagda caset mot MJ, har livvakten sagt att han blivit attackerad vid två tillfällen? Eller bara det tillfället med hörlurarna?

Tycker det är extremt viktigt att fastslå. Om han inte tar upp andra gången, är det ganska uppenbart att Rocky & co hittar på just den detaljen. Och minskar deras chanser att hävda någon form av nödvärn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in