2019-08-01, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Nej, han åkte tillbaka pga rättegången.

Det motsäger inte det jag skrev. Han stannade bara hos familjen i en vecka och kan då mycket väl ha fått veta att de tagit avstånd från honom som han sa.
Citera
2019-08-01, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Jag dör det här är det roligaste jag har läst.

Min översättning: Den dagen var vi inte ute efter något bråk, det är bara när vi går ut för att bråka som vi tar med oss vapen.

Rimligt, men hur skulle ASAP-sällskapet kunna veta att syftet med att gå ut just den kvällen inte var för att bråka? Hazaren jobbade ju väldigt hårt med att få igång ett bråk ganska omedelbart efter att han, helt omotiverat, gått fram och tagit kontakt med sällskapet.

Åklagaren måste känna sig som en jättelyckad människa nu. Jag hade kunnat betala flera tusen för att få veta hur många IQ Mustafa har.
Kolla under din skosula så står det en siffra, så mycket IQ har Mustafa.
Citera
2019-08-01, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d.Anconia
Det ser förstås väldigt illa ut när en grupp människor slår och sparkar någon som ligger och det upplevs givetvis extremt hotfullt för den som blir utsatt, vilket förstås är den avsedda effekten. Från videon tycker jag det är ganska tydligt att de går in och markerar slag och sparkar som en maktdemonstration snarare än som ett försök att orsaka skada. Detta styrks även av målsägandes relativt lindriga skador.

Det torde vara ett föredömligt agerande enligt nödvärnsrätten, att skrämma skiten ur den som angriper dig utan att använda mer våld än nödvändigt.
Visst är det så och man ser tydligt att det inte är någon större kraft i sparkarna. Man vill ju naturligtvis inte heller sparka av sig tårna i onödan om man inte har stålhätta eller det verkligen gäller. Nu ska man inte lära våra barn sånt här skit för tar man i kan det bli svåra skador. Det hade varit bättre att efter han blev nedslägnd kopplat grepp om honom och satt ett knä i ryggen för att därefter kalla på väktare eller polis. Den så kallade "livaktens" jobb men man gör väl vad man kan i en situation som denna om man inte är utbildad för det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Hur kommunicerade ökanråttan med slumpojkarna ?

Engelska?

Då han som en påtänd robot repeterar 'headphones headphones' både förstår och kan han kommunicera på engelska iaf på en grundläggande nivå.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
ASAP ger ett 100% stabilt intryck så här långt. Bra!

Åklagarens utfrågning av honom hjälper ju honom mer än stjälper honom, som åklagaren hoppades på.
Citera
2019-08-01, 14:21
Medlem
Provokatörs avatar
Jag slog och knuffade honom, sedan kom de andra och vi slog och sparkade och knuffade mot honom en kort stund.
Obra, det kommer åklagaren ta fasta på, (vi=samförstånd).

/Provokatör
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
ASAP är lite bättre på att formulera sin än knarkhazaren i alla fall och har en mer sammanhållen och trovärdig historia.

Amerikaners retorik är ju oftast överlägsen, men han ger ett bra intryck faktiskt. Borde dock tryckt mer på hur de lämnar flaskorna på ett ställe där MÄ och hans polare inte kan komma åt dem.

Även trycka mer på att de tog upp dem för att de var väldigt rädda.

(Men antar att det är exakt vad de kommer göra sen när utfrågningarna från Slobbo börjar)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Hoppas den jävla pajasen inte slipper undan. Har man slagit någon med en krossad glasflaska och kastat en liten Afgahn (fångat på film) skall man in bakom lås och bom. Frågor på det?!

Alla som är på negerns sida, har ni ens läst FUPn?!
Har du läst MÄ tidigare FUP så förstår du varför.
Citera
2019-08-01, 14:22
Medlem
En liten fråga bara...
Blod, fanns det något blod där målsägande blev misshandlad?
Eller bara där han satte sig efteråt?
Med tanke på att han verkar väldigt opålitlig (BO) så känns det som att skadan på handleden kan vara självförvållad efteråt. Vännen lämnade t.ex innan ambulansen kom, kniv?.

Bara en tanke.
Citera
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Man ser på videon från Max att målsäganden viftar upp sin arm i ansiktet på livvakten innan det bär av till högre höjder för målsäganden.

Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Ja.
Mustafa slog mot livvaktens ansikte med sin högra hand som hade 2 feta ringar på fingrarna.
Livvakten stoppade sin högra hand under Mustafas vänstra armhåla och lyfte upp Mustafa och parerade med vänster hand och tog sen nackgrepp med vänster hand på Mustafa.

Kolla mitt förra inlägg med länkar: (FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.
Mustafa blev aldrig lyft i huvudet-det är en trådsanning.
Advokaten gjorde också gällande att Mustafa försökte skada Tim genom slaget med sin högra hand med ringarna.

Jovisst men vi vet inte vad som sades. Asylturisten kan lika gärna ha svarat nåt uppkäftigt när livvakten ber han gå och lade upp armen för att peka åt det hållet han ville att livvakten skulle gå. Nåt solklart fall av slag är det inte.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Nödvärn:
Citat:
– Killarna gick upp och började närma sig min livvakt. I det här läget så så attackerade båda killarna livvakten. det var då som jag grep in och kastade 19-åringen, klev på honom. Knuffade honom eller utdelade knytnävsslag mot honom. I det läget kom mina vänner för att hjälpa till. Och min livvakt anslöt sig också. Jag ställer mig upp och vänder mig om. Jag ser 19-åringens vän komma mot mig i full hastighet. Vi knuffades och puttades och drog i varandra ett tag. Efter det kom min livvakt och vände mig om och tog mig upp för kvarteret. Det var då som hela gänget gick därifrån, säger Asap Rocky.
Citera
Medlem
selusts avatar
Om den människan som filmade allt från början bara kunde filmat lugnt och sansat och ännu längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in